Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB-enheter fungerer ikke på min maskin


Anbefalte innlegg

Har lenge hatt problemer med at min Creative ZEN ikke har latt seg koble til min maskin og min alene, men nå har det smittet over på alle de andre USB-enhetene mine. De lar seg koble til andre maskiner, men på min maskin vil ikke den nye 64GB-pinnen eller den gamle mp3'en min gi noe mer enn den "duh-dun"-lyden. Under enhetsbehandling vises de bare som "generic volume" og Creative'n kommer opp som noe "audio device on high definition bus" eller noe i den duren, noe som den har gjort i over en måned, og forhindret meg å i det hele tatt se den komme opp på "min datamaskin". Den kan jeg avinstallere driverne til, men da holder den bare i ca 30 sek før den slår seg vrang på ny.

 

Utenom Creative'n som allerede trynt har alt ellers fungert finfint, men begynner nå å lure på om det er USB-driverne som klager, og er mest sannsynelig også grunnen til at Creativen ikke fungerer skikkelig. Den lar seg riktignok lade....

 

Noen som har en løsning, er det bare å re-installere USB-driverne til hovedkortet?

 

EDIT: Har Asus K9A2 CF-F hovedkort og XP Media Center og det betyr noe.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier er det en mulighet å forsøke en driver oppdatering. Er maskinen ustabil på andre områder? Jeg misstenker strømforsyningen din i så måte. Har du sjekket spenningsverdiene i feks. BIOS? Sjekk om 5.volten er stabil, denne leverer strøm til USB enhetene.

 

Om denne svikter vil også enhetene dine gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Vel, den nye bluetrack-musa mi fungerer,men ellers har systemet kjørt fint uten om litt småtrøbbel med ATI-drivere i starten.

 

Har prøvd å reinstallere driverne, men til intet hell. Om jeg skal sjekke spenningene som du nevner, hvordan gjør jeg det? For 5-volten, er det bare å ta Fluke'n til fattern og stikke pinnene inn på kontaktene?

Lenke til kommentar

Fant det frem nå:

 

5V: 5.198

5V SB: 5.107

 

Virker litt høye, er det det som er problemet? Strømforsyningen er en Corsair TX750W. Litt googleing sier at den er rimelig bra.

 

Men som jeg sa, enhetene havner under "generic volume" på enhetsbehandling og lyden som sier at noe er koblet til høres, så etter det jeg tolker er det problemer med drivere eller annen software. Dessuten fungerer musa fint.

 

Prøvde å re-installere drivere fra CD'n som fulgte med, men til ingen nytte. Og når jeg klikker linken som skal gi meg USB2-drivere fra microsofts hjemmesider blir jeg bare redirectet til en slags skryteside for Vista, best windows ever....Får prøve i morgen å dra frem driverne manuellt fra sidene til MS....

 

Men ser jo nå at en annen stakkar lider samme problemet :ermm:

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Fant det frem nå:

 

5V: 5.198

5V SB: 5.107

 

Virker litt høye, er det det som er problemet? Strømforsyningen er en Corsair TX750W. Litt googleing sier at den er rimelig bra.

 

Om du leser av spenningene med programvare er de som regel unøyaktige, man bør bruke multimetere og fysisk lese dem av for best nøyaktighet. Forøvrig er det rom for 5% slingingsmonn opp eller ned, altså, minimum 4.75 max. 5.25V. Så t.o.m 5.19V er ikke unormalt. Så regner ikke med dette er problemet.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Hadde en løsning som funket i noen minutter sent i går kveld, jeg skrudde av strømsparing på alle portene, restartet til safe mode, og der virket det. Restartet vanlig, og det virket når jeg pluggen minnepinnen min inn. Men litt senere når jeg skulle legge noe inn og stappet pinnen inn i porten var det tilbake til slik det var *sukk*

 

EDIT: sitter med en uggen liten tanke i bakhodet at det kan være faenskap med securom som kom med Burnout Paradise....

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Som sagt, tviler sterkt på at det er strømforsyningen ettersom det kun er lagringsenheter som ikke vil koble til skikkelig. Altså lyden kommer og de legger seg inn som "generic volume" i device manager, de ligger der om jeg går inn på egenskapene på "USB root hub" lenger nede på lista, den trådløse musa fungerer nydelig og Creative'n lar seg lade og er faktisk tilkoblet i et halvt minutt om jeg reinstallerer den.

 

Men kan vel egentlig likegreit prøve å teste PSU'en for å luke ut den muligheten/se om det virkelig er den. Bare hvor i hvilke plugger er det jeg skal stappe inn pinnene?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...