Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm i perioder!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjører windows XP på en stasjonær pc kjøpt i deler fra Komplett.no. Jeg har ikke hatt problemer med denne tidligere, men forrige dagen så begynte den å få en blåskjerm som derretter gjorde at pcen restartet. Når den først har restartet og endelig kommer inn i windows igjen bruker den ca 10 sekunder så restarter den igjen. Dette har den gjort 17 ganger nå, altså jeg får ikke tid til å gjøre noe spesielt.

 

Jeg har tenkt at pcen kanskje er for varm, noe den ikke er (har latt pcen stå å kjøle seg ned i flere timer før jeg har prøvd igjen. Jeg har også gått inn på på min datamaskin og valgt at den ikke skal restarte av seg selv under blåskjerm (slik at jeg kan lese feilmelding) men det fungerte heller ikke så bra.

 

Det verste er at dette "fenomenet" akkurat har oppstått på min bror sin pc også, noe nytt virus som herjer kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at om du opplever en blåskjerm vil Windows normalt sett kunne dumpe ut en liten del av minnet som kan brukes for nærmere info om problemet.

Du kan også se om problemeter også oppstår i sikkermodus.

Om du virkelig har deaktivert automatisk omstart ved systemfeil burde normalt Windows "adlyde" dette med mindre det er snakk om et maskinvareproblem, det burde vertfall være forklart hvordan man deaktiver automatisk omstart i guiden min øverst.

 

Du kan prøve å sjekke disse tingene først vertfall og deretter gi rapport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...