Gå til innhold

BK: Høyt kast i Cheerleading NM


Anbefalte innlegg

Tok et bilde som jeg syntes ble ganske fancy under cheerleading NM. Bildet skal brukes i en nyhetsartikkel, så hvor kunstnerisk bildet er er ikke så viktig.

Ønsker litt generell feedback, og tanker om hva dere mener eventuelt kunne vært gjort anderledes med redigeringen. Sender med originalen også i tilfelle det kan hjelpe.

 

 

post-156614-1237729739_thumb.jpg post-156614-1237729748_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raskere lukkerhastighet og lavere iso ville gjort suses, spør du meg. Ble for uskarpt og for mye støy for min del.

 

Men når lavere iso= lengre lukkerhastighet så blir det litt vanskelig å følge det forslaget. :p Da er det bedre å putte på en kraftig blitz.

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar
Raskere lukkerhastighet og lavere iso ville gjort suses, spør du meg. Ble for uskarpt og for mye støy for min del.

 

Men når lavere iso= lengre lukkerhastighet så blir det litt vanskelig å følge det forslaget. :p Da er det bedre å putte på en kraftig blitz.

 

 

Ja, helt klar over det. Så for å være realist, ville jeg satset på lavere ISO. Det ble litt vell mye for min del.

Lenke til kommentar
Skulle jeg gått ned på isoen hadde jeg blitt nødt til å øke redusere lukkerhastigheten som allerede var lav nok (1/125)

 

Stemmer, da ville jeg prøvd 1/80, da det ikke gjør stort om personen i luften er uskarp.

 

Jeg ville konventert det til sort/hvitt - da er ikke støyen så fremtredenes.

 

Stemmer, men da får du ikke med fargene på draktene deres, noe jeg synes er viktig når det skal på trykk.

Lenke til kommentar

Generell feedback ja..hum.. for det første så er NORGESmesterskap i Cheerleading muligens noe av det teiteste jeg har hørt om. Hvem driver med slikt i norge? Kan ærligtalt si at jeg aldri engang har hørt om / sett noen plass =)

 

Bildet er greit; og ser ikke ut som det er mye annet du kunne gjort. Lavere ISO ville gitt for lang lukkertid, og høyere iso for å få det skarpere er også utelukket siden det ser ut som kameraet er ganske hardt pressa på det punktet uansett.. =)

 

Likte bildet i breddeformat best.

Lenke til kommentar
Likte bildet i breddeformat best.

Word...

+2

 

Breddeformatet ga mye bedre romfølelse, og dermed inntrykk av høyden. Forøvrig syns jeg støyen var til å leve med. Ut i fra forutsetningene kan jeg ikke se annet enn at utstyret er utnyttet optimalt - mer enn det kan man ikke be om.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Generell feedback ja..hum.. for det første så er NORGESmesterskap i Cheerleading muligens noe av det teiteste jeg har hørt om. Hvem driver med slikt i norge? Kan ærligtalt si at jeg aldri engang har hørt om / sett noen plass =)

 

Jeg må bare si det her først, hvem er du som dømmer noe du aldri har hørt om eller sett på? bare fordi ting er litt utenfor din forståelse, behøver du ikke være så trangsynt.

 

Cheerleading er en av de mest voksende sportene i Norge, og antall utøvere doblet seg i 2008.

 

Uansett, nok om uvitende mennesker, det var et driit kult bilde du tok, og lurte på hvilken nyhetsartikkel du har tenkt å bruke det til?

Lenke til kommentar
Jeg ville konventert det til sort/hvitt - da er ikke støyen så fremtredenes.

 

Stemmer, men da får du ikke med fargene på draktene deres, noe jeg synes er viktig når det skal på trykk.

 

 

Nå er vel draktene allerede sorte og hvite så det hadde vel ikke vært et problem?

Svart/hvitt hadde også muligens hjulpet med mye av misfargingen i bildet. (Blågrønne nyansene i nettet samt støyen i de sorte partiene)

EDIT: leif

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar
Jeg må bare si det her først, hvem er du som dømmer noe du aldri har hørt om eller sett på? bare fordi ting er litt utenfor din forståelse, behøver du ikke være så trangsynt.

 

Såklart jeg kan dømme ting utifra førsteinntrykket mitt.

Hadde det vært en kul sport hadde jeg såklart hørt om / sett det på tv / internett. Desverre blir norsk cheerleading litt som alt annet norsk som kunne ønske det var amerikansk; ikke veldig kult, og alt for norskt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...