Gå til innhold

Kjøp av nytt mic (ventrilobruk)


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til kjøp av nytt mic (til pc). Den miccen jeg har nå, funker ikke så veldig bra i den forstand at det er litt støy på den. Det vil jeg helst kvitte meg med. Problemet er at jeg er ikke helt sikker på hva som forårsaker denne støyen; selve kabinettet står kanskje 2 meter borte fra mic'en og jeg har heller ikke noe vifter gående. Jeg har heller ikke peil på hvor stor påvirkning lydkortet har på hvordan man høres ut på ventrilo eller lignende progs. Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne, mods får gjerne flytte den der de syns den hører hjemme.

 

Ang. kjøp av mic, anbefal gjerne noe dere har brukt selv. Takk

 

Edit : mic'en jeg har nå er mic'en som kom med denne

Endret av flaol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microfonen som følger med det headsettet går jo får å være ganske god. Så vil nesten anta at det er snakk om digitalstøy som virker inn på den. Kan være alt fra jordingsfeil til IRQ-kanalen til lydkortet ditt (hvis du har et som ikke følger med hoverkortet) som skaper tull.

Lenke til kommentar

Jeg bruker lydkortet som er innebygd på hovedkortet som er denne.

 

Edit : jeg tok en titt på hva IRQ kanaler var, ikke at jeg skjønte stort...Men har det noe å si på OS-install'en? Tenkte på at den høres lik ut som den gjorde da jeg hadde 32bit xp, har 64bit xp nå.

Endret av flaol
Lenke til kommentar

Okay.

 

IRQ er adressen til f.eks lydkortet ditt og andre komponenter på hovedkortet ditt. Visse ting fungerer ikke like bra på den og den IRQ-adressen grunnet andre ting som er koblet til samme adresse og kan derfor lage støy eller andre problemer (men oppleves sjelden).

 

Tror ikke det skal kunne ha noe si hvilken utgave aw windowns du har. Hadde du støy når du hadde 32bit XP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...