Gå til innhold

[Løst]hvordan bruke flere skjermkort i samme pc


Gjest Slettet+129837

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+129837

hei.

jeg har en pc men 1 skjermkort.

Går det an å legge til et extra skjermkort slik at hastigheten og sånt blir bedre? sånn som de nye pc-ene som har allerede i seg flere skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+129837

hvis pc-en min støtter det.

er det bare å koble til et extra skjermkort også virker det med en gang uten innstillinger å endre på?

og kan jeg legge til et annet skjermkort som er ikke det samme modell som den som er i pc-en allerede?

Lenke til kommentar

Du MÅ ha samme modell ja, klokkefrekvenser og minne kan variere men det blir etter det SVAKESTE kortet siden dataene til skjermkortets RAM speiles.

Litt knot er det, du må sette inn kortet, montere broen og deretter skru på SLi eller Crossfire i kontrollpanelet.

 

Og merk! Du kan ikke blande Nvidia og ATi kort! Enten har du støtte for CrossFire og da får du kun ATi kortene til å jobbe sammen eller SLi.

Skal du ha både og på samme hovedkort må du enten ha Skulltrail hovedkort eller X58 og LGA 1366 av litt dyrere kaliber.

 

ATi sin CrossFire er mer fleksibel enn Nvidia's SLi, her får du blande 4850 og 4870, men 4870 kortet går da på 4850 hastighet, altså skalering etter svakeste ledd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

beklager at jeg kan ikke så mye av dette her, men hva mener du at jeg skal "montere broen"?

 

finnes det en bilde eller en video som forklarer dette? :)

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...