Gå til innhold

Spillsex - vil vi ha mer eller mindre av det?


Anbefalte innlegg

NRK ser på spillsex

 

Fahrenheit og Mass Effect er vel få av de spillene hvor spillsex ikke ble en "greie" for selve spillerne, det ble det selvsagt hos andre (aka amerikanske mødre), scenene var såpass godt snekret til selve storyen. Samme gjelder Larry.

 

GTA IV synes jeg var artig, kunne fint ha kuttet bilmuligheten/horene bort, mens selve tissefant-scenen synes jeg var påtide. Men samtidig, det virker veldig useriøst for bransjen hvis vi bare skal ha den "kvinnediskriminerende" typen sex i spill, kanskje påtide med mer av den seriøse?

 

Hva vil dere ha? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har i grunn ikke tenkt så fryktelig mye over dette. For meg handler et spill om helheten og handlingen. Hvis det i handlingen hadde vært normalet med samleie mellom to eller flere personer, be my guest. Men i de spillene jeg oftes spiller ser jeg ikke behovet.

 

I GTA IV og egentlig resten av GTA-serien er handlingen laget slik at det er normalt med litt samleie, dog oftest med horer. Men at det er mer seriøse forhold og samleier i spillene ser jeg ikke noen ulempe med. Spill er, tragiskt nok, ofte en pekepinn eller veileder for mange om hvordan ting kan gjøres, og samleie med horer kan i flere tilfeller bagatelisere dette for ungdom og andre og gi mer aksept for slikt.

 

Mine umiddelbare tanker hvertfall.

Endret av MSg
Lenke til kommentar

Sex-biten i Mass Effect passet inn i historien, så det var helt naturlig med litt hanky-panky der. Når det er sagt gjorde det meg ingenting at vi ikke fikk sett noe, og hele oppdraget kunne fint ha vært utelatt uten at det hadde gjort noe fra eller til for selve opplevelsen.

 

Larry-spillene var basert på stakkars Larry som prøvde å få seg dame, men feilet gang på gang. Det var gjort veldig komisk og er ikke verre enn alle de der tenåringsfilmene vi ser på kino i dag. Hadde det vært en film hadde neppe noen giddet tenke noe over det.

 

Det jeg ikke liker er sex-scener og nakenhet som ikke passer inn i det hele tatt. I Age of conan kan du spille som dame, og "selvsagt" starter du i bare en liten, gjennomsiktig truse og liten BH. Begge deler kan tas av, og vips spiller du en naken, ganske anatomisk korrekt dame. Jeg har aldri skjønt poenget med det. Hadde hun startet i skjorte og bukse / skjørt hadde det ikke forandret spillet noe som helst bortsett fra å gi det en lavere aldersgrense.

 

Ellers kan dere jo se på fantasy-spill. Spiller man en dame har hun nesten garantert store pupper og veldig lite klær.

Lenke til kommentar

Som de andre i tråden syntes jeg sex i spill er helt greit så lenge det ikke er et salgspunkt og gjøres mest mulig grisete for å selge spill. I Mass Effect passet det inn i historien (selv om jeg syntes det var litt på jorde hvor lett det var) og dermed bare gjorde det hele mer troverdig.

 

Syntes selv et spill kan ha med det meste så lenge en blir advart om det. F.eks om det er en voldtekts scene i spillet forventer jeg at spillet holdet 18år aldersgrense.

Lenke til kommentar

Om det hører til historien, skal det selvfølgelig være med. Måten de håndterte knulling i The Witcher var jo bare helt latterlig. De pulte. Greit. Så la meg få se da for faen! At jeg kutter hode av monster, alver, mennesker, dverger og søte hunder er greit, men ikke faen om jeg skal få se en liten brystvorte eller en svulmende vulva.

 

Når det gjelder Fantasyspill, Crow, så virker det som at du sikter til de japanske. Der er det helt naturlig med lite klær. It's culture, baby. Du ser ikke det samme i andre, 'vestlige', spill vil jeg tro. Ikke så veldig mye nudity i Fallout, Kotor eller andre ting i den gaten. (Dog, igjen, en annen genre, but you get where i'm going.)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...