Gå til innhold

Har jeg krav på reklamasjon pga feil BIOS informasjon fra ASUS?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har vært trofast bruker av ASUS hovedkort i mange år… :love:

Jeg bruker ASUS P5W DH Deluxe hovedkort med BIOS versjon 2801.

 

http://www.asus.no/products.aspx?l1=3&...amp;modelmenu=1

 

Jeg kjøpte HK med CPU E6600 for en stund siden. Etter vært når ASUS lanserte BIOS versjon 2801 og påstod at HK støtter nyere CPU som E8500 og E8600.

 

http://support.asus.com/download/download_...W%20DH%20Deluxe

 

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...SLanguage=en-us

 

Jeg solgte min E6600 og oppgraderte min HK med E8500. :innocent:

Problemet startet da jeg fant ut at Asus kortet ikke støtter 45 nm type CPU… :ohmy:

Jeg sliter med min HK nå… Den er blitt ustabil, får oftere blå skjerm og henger… CPU blir varm og etter få timers bruk… :cry:

Det er ikke bare jeg som sliter med dette problemet, flere brukere av P5W DH Deluxe rundt verden har samme problem som meg…

Etter som det var som mange som klagde på det, ASUS har fjernet tekst om sier at 2801 støtter E8500 og mange andre nyere CPU. :mad:

Men problemet er at på grunn av feil informasjon fra ASUS kjøpte jeg E8500 og oppgraderte jeg min HK med BIOS versjon 2801 som ble lansert 05.08.08.

Nå har det gått over 7mnd men ASUS har ikke fikset eller lansert nyere BIOS som skal løse dette problemet. :hmm:

 

Jeg lurte på om har jeg krav på reklamasjon på hovedkortet på grunn av feil informasjon fra ASUS? :ermm:

 

Jeg har tapt pengene pga kjøp og salg av nyere CPU og PC fungerer ikke heller pga HK… :cry:

Hjelp :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt på at du får gjennom noen krav her. For å få gjennomslag for et reklamasjonskrav må det være en mangel med varen. Siden hovedkortet fortsatt fungerer(?) med de komponentene som det i utganspunktet var ment for, er det ingen mangel ved varen. Kjøpsavtalen ble inngått mellom deg og selger, og da spiller det liten rolle om produsenten ved et senere tidspunkt sier at varen også kan brukes sammen med andre komponenter, selv om dette viser seg å være usant. Det vil i så tilfelle være en sak mellom deg og Asus, men siden oppdateringen ikke på noen måte ødelagt kortet, eller gitt deg pr. definisjon et dårligere produkt enn det det var da du kjøpte det, kommer du nok ingen vei her heller.

 

Mitt eneste råd er å sende en mail til butikken du kjøpte kortet av i utgangspunktet, så kanskje de er snille nok til å komme med en løsning. (Det være seg nytt HK, ny CPU eller avslag i pris på et nytt HK.)

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at du får gjennom noen krav her. For å få gjennomslag for et reklamasjonskrav må det være en mangel med varen. Siden hovedkortet fortsatt fungerer(?) med de komponentene som det i utganspunktet var ment for, er det ingen mangel ved varen. Kjøpsavtalen ble inngått mellom deg og selger, og da spiller det liten rolle om produsenten ved et senere tidspunkt sier at varen også kan brukes sammen med andre komponenter, selv om dette viser seg å være usant. Det vil i så tilfelle være en sak mellom deg og Asus, men siden oppdateringen ikke på noen måte ødelagt kortet, eller gitt deg pr. definisjon et dårligere produkt enn det det var da du kjøpte det, kommer du nok ingen vei her heller.

 

Mitt eneste råd er å sende en mail til butikken du kjøpte kortet av i utgangspunktet, så kanskje de er snille nok til å komme med en løsning. (Det være seg nytt HK, ny CPU eller avslag i pris på et nytt HK.)

 

OK skal skrive mail til butikken, der jeg kjøpte dette kortet...

Men feil informasjon fra ASUS er ikke god nok grunn til reklamasjon? :hmm:

Jeg er IT student og bruker WMware på min PC.

På grunn av det oppgraderte jeg min PC fra 2GB til 4GB ram og fra E6600 til E8500.

Etter oppgraderingen WMware fungerer ikke… :cry:

Før jeg oppgraderte min PC var innom www.asus.no og kontrollerte at hvilket RAM og CPU den støttet med Bios 2801... :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skrev mail til Asus men siden da har jeg aldri hørt noe fra dem… :thumbdown:

I det siste fjernet Asus alt info om at P5W DH Delux med Bios 2801 støtter E8500:hrm:

Men siden fredag dem sier igjen at HK støtter E8500 men denne gangen men en Bios versjon som er 2103. :ohmy:

 

2103? :hmm:

 

Jeg fant ingen Bios versjon på hjemme sida til Asus som heter 2103 for P5W DH Deluxe. :no:

Vet noen av dere hva Asus prøver å si, eller hvor finner jeg Bios versjon 2103? :hmm:

 

Siste Bios versjon var 2801 som kom 05.08.08 etter det kom ingen nyere versjon av Bios.

 

Asus har Bios versjon 2004 og 2206 men det er ikke noe mellom som heter 2103:mad:

Begge versjoner 2004 og 2206 kom i sommer 2007. :mad:

 

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=m4cR...amp;templete=2#

 

Hjelp! :cry:

post-120828-1241388958_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg skrev mail til Asus men siden da har jeg aldri hørt noe fra dem… :thumbdown:

I det siste fjernet Asus alt info om at P5W DH Delux med Bios 2801 støtter E8500:hrm:

Men siden fredag dem sier igjen at HK støtter E8500 men denne gangen men en Bios versjon som er 2103. :ohmy:

 

2103? :hmm:

 

Jeg fant ingen Bios versjon på hjemme sida til Asus som heter 2103 for P5W DH Deluxe. :no:

Vet noen av dere hva Asus prøver å si, eller hvor finner jeg Bios versjon 2103? :hmm:

 

Siste Bios versjon var 2801 som kom 05.08.08 etter det kom ingen nyere versjon av Bios.

 

Asus har Bios versjon 2004 og 2206 men det er ikke noe mellom som heter 2103:mad:

Begge versjoner 2004 og 2206 kom i sommer 2007. :mad:

 

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=m4cR...amp;templete=2#

 

Hjelp! :cry:

 

Det finnes en 2103 versjon, dog har jeg mine tvil om den hjelper :)

 

Her er det linker til alle gamle bios versjoner samt en del annen info:

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...;highlight=1503

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...