Gå til innhold

Drit lei av folk som ikke kan en ting


Anbefalte innlegg

Vi har en stasjonær PC fra Dell som er noen år gammel, fra rundt 2005.

Den har vært på service og er nå helt tom. Etter fattern har lagt til det han vil ha og det aller viktigste (nesten ingenting). Jeg laster ned Firefox og bruker den bærbare hardisken min til å overføre WoW til pc'n. Jeg laster også ned viktige programmer som Adaware, konverteringsprogram. Ikke noe særlig mer.

 

Datamaskinen er veldig,veldig treig i oppstarten. Tar rundt 5min fra du klikker på firefox til den først åpner seg. Han klager på at de er min skyld, "du legger inn masse dritt, bla,bla". Men clue er jo at datamaskinen er nesten helt TOM. Jeg forklarer dette, men han vet jo så vidt hva en datamaskin er... Noeen som har noen argumenter som kan overtale han til at jeg har rett? At det faktisk ikke er min skyld at Pc'n er så treig. Det er 2 hardisker på den, 250 GB x 2, den ene er ikke brukt i det hele tatt og den andre er det veldig, veldig lite på.

At det faktisk er den fuckings pcn som er treig fordi den er en gammel?

Pcn er en DELL og kostet 25k som ny. Men de blir vell treige etter noen år de også.

Endret av -WonderBoy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Det hadde hjulpet VELDIG mye om du kunne ha listet hardware, og fortalt oss hvilket OS dere har installert.

Det viktigste er egentlig prosessor og RAM, det kan du finne ut ved å høyreklikke på min datamaskin, og trykke egenskaper. Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig å bla frem maskinvarekonfigurasjonen på en 4 år gammel dell...

Lenke til kommentar

Det skal IKKE ta 5 min å starte FF på en PC fra 2005.

Så ja, jeg holder en knapp på din far her ;-)

 

Sjekk hvilke prosesser som kjører (og hvor mye resurser de krever), ta en full virusscan.

 

Jeg har flere gamle maskiner i heimen fra 2005 og deromkrig, og de bruker IKKE 5 min på å starte FF.

Til surfing, skrivemaskinsbruk etc er de kjappe og greie - skal da ikke bli noe dårligere over tid, og med en ny innstallasjon er det i alle fall ikke noen grunn til at ting skal være så treigt.

Lenke til kommentar

tja, vi hadde en gammel data med 700mhz cpu (singel core) og om ein har 10^9gb ram hjelper det ikkje, 700mhz klarer knapt nok ubuntu :p kjøp en ny data til ca 4K og opplev at du kan stacke inn med runt 1tb før dataen går i sirup :p

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...