Gå til innhold

Kontrollere switcher ved hjelp av PHP


Anbefalte innlegg

Hei,

 

vet ikke om PHP er det rette språke å bruke, evt om dette må kombineres med noe sh scripting.

 

Anyway, er dritt lei av å vedlikeholde 25 switcher med totalt 600 porter hvor folk flytter inn og ut. Per i dag så må jeg logge meg på webinterface på hver av dem for å gjøre endringene (aktivere /deaktivere port).

 

Det jeg ønsker er å lage et GUI hvor jeg bare med en knapp kan trykke aktiver/deaktiver så sender den et kall til switchen om port og status.

 

Dette er HP switcher som støtter SNMP (dette er vel kun for å lese av, eller kan man sende kommandoer inn og?), TelNet, men ikke SSH. Switchene kan oppgraderes for SSH støtte, men dette er ikke min oppgave og ikke noe jeg har lyst å begi meg ut på.

 

TelNet er også desverre noe utstabilt og sender ukryptert.

 

Noen som har testet eller gjort noe slikt før?

 

Har prøvd å google dette men finner ikke noe som forteller om hvordan man kan lage GUI mot slike switcher.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Curl er vel greit nok på vanlig GUI. Men HP sine GUI er bygget i Java. Da er vel curl ikke like egnet vel?

Web og Java er 2 forskjellige ting. Snakker du om websider laget av java eller java applets? Curl kan takle websider uansett kem som lager de, det er opp til deg å tolke innholdet i dem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...