Gå til innhold

GNIST - den store lærersatsingen!


oleff

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje har fått (eller kommer til å få) med deg, pågår nå en av de største kampanjene noensinne for å rekruttere til offentlige stillinger. Dette er en del av GNIST - den store lærerkampanjen.

 

Selv må jeg si en slik satsing er etterlengtet, og jeg håper at den vil fungere både i forhold til økt status for læreryrket, økt rekruttering av de virkelig DYKTIGE lærerne, og også helt konkret i forhold til kroner og øre i kommende lønnsoppgjør.

 

Først og fremst er det godt å se at regjeringen har det mer enn i ord, når de nå iverksetter konkrete tiltak.

 

Kan du tenke deg læreryrket? Det er faktisk hele 1 av 6 som kan tenke seg å bli lærer, i følge en ny undersøkelse.

 

Tips 1: Les mer om GNIST og info om læreryrket på hardudetideg.no

 

Tips 2: Ta testen og finn ut om du "har det i deg".

 

Hva synes dere om kampanjen og sidene? Kommer det til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den testen er jo helt innlysende da, du trenger ikke ha mye i IQ for å manipulere siden til å tro at du har det i deg ;)

 

Ellers er all fokus på lærerutdanningen positiv, håper vi får flere lærere og økt lønn til disse stakkarene. Vurderer selv å bli mattelærer, får se hva som skjer etter endt sivilingeniørutdanning ;)

Lenke til kommentar

Selvsagt kan du svare det du "tror" er rett. Men testen synliggjør en del av helheten i det å være lærer, og slik sett synes jeg den er ganske god.

 

Det behøves gode lærere, så jeg håper kampanjen fungerer. Økt lønn kommer garantert som ett av flere virkemidler. Gode mattelærere er superviktig - vi får for skolens del håpe du havner den veien da .Lagrange. :)

Lenke til kommentar

Hvis dere tror det er slik en barneskoleklasse er, så er dere på bærtur. Legg merke til at de lyttet til deg med en gang du snakket, ingen snakket med hverandre i bakgrunnen og etter at hun jenta spurte det spørsmålet om sex stoppet de å le etter noen sekunder.

 

Det var heller ingen som brydde seg meg om at jeg kalte meg Mr.

Lenke til kommentar

Jeg jobber som vikarlærer for barn i den alderen faktisk, 4-7. klasse; de oppfører seg ikke like fint og eksemplarisk som den klassen. Jeg kunne nok aldri vært lærer på en barneskole "fulltid", da hadde jeg nok fort utbrent. Ikke misforstå meg, det er veldig gøy å arbeide med barn, og lære bort kunnskap - men det er hardt.

 

Når det er sagt, kunne jeg godt tenkt meg å arbeidet på videregående eller universitet.

Endret av Mr. Bojangles
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...