Gå til innhold

tamron vs sigma, ny telezoom som er billig ønskes.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går ut i fra at du har nikon,har du D40 eller D60 får du ikke autofokus med disse objektivene og må fokusere objektivene manuelt for og få skarpe bilder.

 

Når det gjelder objektivene så tilsier prisen at kvaliteten er så som så,blant annet så er du veldig avhengig av forholdsvis mye lys for og kunne ta bra bilder.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Går ut i fra at du har nikon,har du D40 eller D60 får du ikke autofokus med disse objektivene og må fokusere objektivene manuelt for og få skarpe bilder.

Jeg har Tamron 70-300 for Nikon, og den HAR innebygget fokusmotor!

 

Når det gjelder objektivene så tilsier prisen at kvaliteten er så som så,blant annet så er du veldig avhengig av forholdsvis mye lys for og kunne ta bra bilder.

Når det gjelder kvaliteten, så er Tamron 70-300 helt grei til prisen. Ikke verdens skarpeste, ikke verdens laveste CA verdier, men faktisk overraskende bra bilder hvis man unngår å bruke det over 270mm og under f/7 :thumbup:

Så i godt lys funker det veldig bra!

Lenke til kommentar
Går ut i fra at du har nikon,har du D40 eller D60 får du ikke autofokus med disse objektivene og må fokusere objektivene manuelt for og få skarpe bilder.

 

Når det gjelder objektivene så tilsier prisen at kvaliteten er så som så,blant annet så er du veldig avhengig av forholdsvis mye lys for og kunne ta bra bilder.

 

 

Jo, Tamron har en versjon av den som gir autofokus på D40/D60. Har den selv. Autofokusen er ikke akkurat rask, og som sagt trenger du litt lys for å bruke den. Jeg kjøpte den stort sett for å få litt muligheter til å prøve ut telefotografering, og synes det var mye for pengene. Jeg betalte 1200 + frakt.

Lenke til kommentar

Kjempegreier folkens.. jeg har en D60 forresten..

det ble en Tamron, så d blir spennende å teste..

 

takker og bukker :thumbup:

 

Går ut i fra at du har nikon,har du D40 eller D60 får du ikke autofokus med disse objektivene og må fokusere objektivene manuelt for og få skarpe bilder.

Jeg har Tamron 70-300 for Nikon, og den HAR innebygget fokusmotor!

 

Når det gjelder objektivene så tilsier prisen at kvaliteten er så som så,blant annet så er du veldig avhengig av forholdsvis mye lys for og kunne ta bra bilder.

Når det gjelder kvaliteten, så er Tamron 70-300 helt grei til prisen. Ikke verdens skarpeste, ikke verdens laveste CA verdier, men faktisk overraskende bra bilder hvis man unngår å bruke det over 270mm og under f/7 :thumbup:

Så i godt lys funker det veldig bra!

takker :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...