Gå til innhold

Er det vanlig å selge brukte produkter som nye?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nettopp kjøpt en LG KU990 fra Pixmania som jeg fikk i dag. Esken til telefonen var litt slitt og ikke forseglet, og telefonen var litt skitten. Da jeg skrudde den på, lå det masse franske kontakter på telefonen fra før, og ved å kikke på anrop kunne jeg se at den forrige eieren hadde telefonen i minst en uke.

 

Dette er problematisk fordi det er koder osv. på telefonen som jeg ikke kan.

 

Er det vanlig at butikker selger brukte ting som nye på den måten?

 

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg blir nødt til å bytte den, kan ikke en gang formatere minnekortet pga. jeg trenger en kode for å gjøre det.

 

Noen som vet om jeg kan kreve at de betaler frakt for å sende telefonen tilbake til de?

 

Send en reklamasjon på mail hvor du klager på at du har fått en brukt telefon. Skriv at du ønsker en bekreftelse på at du får tilbakebetalt pengene det koster deg å sende telefonen i retur. Har du bestilt NY telefon så skal du ha en NY telefon. Alt annet er uakseptabelt.

Det er helt greit at de selger telefoner som har vært litt i bruk, med det får de i såfall legge ut i nettbutikken på demovarer eller lign. slik Komplett gjør og opplyse om dette.

 

Uansett kan du også velge å rett og slett heve kjøpet. Dette er du i din fulle rett til så lenge du er innenfor 14 dager.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...