Gå til innhold

HTC Touch Pro ringer på egen hånd.


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Etter at jeg fikk min HTC touch Pro for to uker siden, har jeg opplevd at den på egen hånd ringer opp siste ringte telefonnummer mens telefonen ligger i lommen med htc beskyttelses etuiet på. Dette er plagsomt. En dag tok jeg opp telefonen og skulle sjekke en e-post. Da var telefonen på you-tube, noe jeg selv aldri har forsøkt (det er en jobbtelefon). Søndag ringte den 4x til en kollega mens jeg jobbet i hagen med telefonen i lommen. I dag ringte den til en kollega mens jeg var opptatt i et kurs, og til alt overmål ringte den til min kone mens telefonen lå ned i første etasje, der min kone var i et annet rom, og jeg var i andre etasjen og spilte spill med min datter. Det var ingen andre i huset bortsett fra de andre ungene som sov nær meg i andre etasjen.

 

Siden jeg ikke tror på spøkelser, antar jeg at telefonen finner på dette "på egen hånd". Er dette vanlig? Er det en software feil? Hva skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten er den ikke låst, eller så er det noe som låser opp den når den ligger i lommen.

Om tastaturet åpner seg litt og lukker seg igjen, er da telefonen fortsatt låst? eller har tastalåsen gått av?

Min Touch HD hadde en tastelås som gikk av ved events som f.eks mottatt sms, ubesvart anrop, stylus dras ut mm. Tastelås gikk ikke på igjen automatisk.

 

Jeg fikset dette ved å gå inn i innstillingen for dette.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Tastelås er på, og jeg har trykket lett på på/av knappen på toppen av telefonen. Nå ringte den akkurat til den siste kollegaen jeg snakket med i ettermiddag, kl 2400. Dette går ikke. Har lett gjennom det jeg finner av innstillinger og tenkte akkurat at det var blitt bedre, men så skjer det igjen.

Slik det er nå, er det uprofft og pinlig. Dette kan ikke være slik htc telefonen skal oppføre seg?

 

Telefonen var fortsatt låst mens jeg hørte kollegaen i andre enden.

 

 

Har forresten testet som foreslått, og telefonen er fortsatt låst om tastaturet åpner og lukker seg moderat.

Endret av Per69
Lenke til kommentar

HTC Touch Pro har en så malplassert hvilemodus av/på knapp at sånnt skjer ofte når du har den i lommen, og det må du nesten leve med tror jeg. Alle er sånn av den modellen.

Rett og slett litt uproffesjonelt.

 

Har en kamerat som har akkurat samme problemet, men det er forsåvidt det eneste han har å utsette på telefonen.

 

Utsnitt fra et mobilforum;

"Start -> Settings -> System Tab -> Long Press End Key

 

Select "Lock Device" and choose OK."

 

 

Har du prøvd dette... ?

Lenke til kommentar

Uten å være sikker på om det vil løse problemet, så etter siste oppgradering av software har jeg mye mindre problemer med tapte anrop, at jeg legger på anrop i forsøk på å svare osv.

 

Ellers så er Pocket Shield ett program jeg har brukt tidligere. Da må en trykke OK-knappen lenge for å låse opp, eventuelt slide fingeren over skjermen. Da skal det godt gjøres å ringe uten at det er meningen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...