Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gule og svarte Prikker i avføring.


Gjest Guest_Bekymret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Bekymret_*

jeg er bekymret for min helse jeg var på do å gjorde mitt da jeg plutselig til min forskrelse så svarte og gule prikker i min avføring. jeg lurer på om hva jeg skal gjøre for å bli kvitt dette og er dette normalt? jeg har hatt problemer med hermorider før og har fått behandling for det men selv da hadde jeg ingen problemer med avføringen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg er bekymret for min helse jeg var på do å gjorde mitt da jeg plutselig til min forskrelse så svarte og gule prikker i min avføring. jeg lurer på om hva jeg skal gjøre for å bli kvitt dette og er dette normalt? jeg har hatt problemer med hermorider før og har fått behandling for det men selv da hadde jeg ingen problemer med avføringen min.

Jeg går ut ifra at dette gjelder din seneste avføring. Noen her nevnte noe om mais. Det er klart at har du spist en fullmeksikansk tacorett med mye av dette gule, kan man ofte finne dette i avføringen ved at man ser gule prikker. Dette er normalt. Men om det er dette som kan skyldes de gule prikkene du forteller om, er det ikke så lett for oss å vite, da du ikke har nevnt hva du har spist i det siste. Og: det er heller ikke lett for meg å vite om det kan være noe så lettforklarelig som mais. Kanskje er det noe helt annet - som du trenger hjelp for!

 

Når det gjelder det svarte du ser i avføringen, har jeg ingen idé om hva dette kan være. Lurest er det om du nøye følger med på hvordan din avføring er de neste dagene, og at du legger merke til din allmenntilstand. Eventuelt kan du jo også tenke over om kostholdet ditt kan ha ført til en slik sammensetning av avføringen. Hvordan føler du deg ellers? Hva slags konsistens var det? Hvor gammel er du? Kjønn? Kosthold seneste dager?

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Guest_Joakim_*

det er helt normalt at all mat ikke blir helt ferdig fordøyd og kommer ut litt hard og ser ut som den har masse som mais klumper.

Spis skikkelig mat å tygg den nøye, det gjør at fordøyelsen din holder seg bra.

få også i deg nok veske. den perfekte bajsen skal være myk å slangeformete å lukte lite.

Fiber er også utrolig viktig for fordøyelsen. men nok vann er prima hjelp mot

 

jeg anbefaler deg å lese litt mere om hemorider før du tror det verste.

å vær nøye med hygiene der nede ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...