Gå til innhold

Hva er en aktiv/passiv sub?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny forsterker og lurer på om jeg må kjøpe ny sub eller om jeg kan fortsette å bruke den jeg har i dag. Den er en del av et gammelt "alt i ett" surround-anlegg, den har ikke egen strømforsyning men bare vanlige innganger for høyttalerledninger, dvs slik hvor man klemmer fast ledningene.

 

Hva slags sub er det jeg har, og kan den brukes med f.eks Onkyo TX-SR606?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, da er den ikke det. Men kan jeg bruke den på en vanlig forsterker? Spesifikt Onkyo 606

 

 

Det kommer ann på om du har en sub/innputt som tar rød og hvit. Hvis ikke må du ha en aktiv sub/bass :D:cool:

 

Ok, da er den ikke det. Men kan jeg bruke den på en vanlig forsterker? Spesifikt Onkyo 606

 

 

Du kan ikke bruke en passiv bass på denne forsterkeren: Onkyo TX-SR606?

Da må du desverre ha en aktiv :hrm: Har hatt det samme problemet selv, kjipt ! JEg måtte kjøpe ny sub. Men det er verdt det ;)

Endret av Troymaister
Lenke til kommentar

Aktive subwoofere har også "must-have"-kontroller som nivåregulering, justering av delefrekvens, bassboost, justerbar fase osv. De mer avanserte har også innebygget EQ og/eller romoptimalisering. Slike ting er helt uvurderlige når det gjelder integrering av en eller flere subwoofere i et rom.

 

Finner man derimot en frittstående forsterker som har dette kan man koble en passiv sub til denne.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...