Gå til innhold

Usa krever utlevering av personopplysninger til norske statsborgere. Hvordan ble det med det?


Anbefalte innlegg

Husker for en god stund siden at noen medier var innom en sak som (for meg) var litt skremmende og provoserende.

 

Usa ønsket at norge skulle utlevere personopplysninger til dem, tar jeg ikke feil så var vell dette noe de trengte pga krigen mot terror og for at de skulle beskytte våres frihet..

Det er en stund siden jeg har hørt noe om denne saken, og hvordan politikerne\ansvarlige behandlet dette ønsket.

 

Er det noen som har info om dette? Har det blitt utlever noe? Hva har skjedd?

 

En annen ting jeg lurer litt på, men er offtopic..

Det var snakk om overvåking på nett, epost osv.. Dere fleste har sikkert hørt om dette.

Hvordan utartet denne saken seg egentlig?

I og med sverige er ett av de landa som har begynt med dette, så er jeg litt nysgjerrig på hvordan situasjonen er her.

 

 

Noen som kan fortelle meg litt om disse sakene?

 

Tnx for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apenes må offentlig humre over slike uttalelser, men privat tror jeg nok han gråter.

Teknologi skal i utgangspunktet være til nytte for alle mennesker, men noen i toppen har bestemt at det bare skal være til nytte for dem.

 

Echelon-systemet i Skotland overvåker trafikken inn og ut av Europa, og gir utslag når visse kriterier er oppfylt. ECHELON

 

I tillegg satte Sverige i verk FRA-loven fra og med 1.januar 2009, og det innebærer at all trafikk inn og ut av Sverige overvåkes. Her har Post- og Teletilsynet i samarbeid med Datatilsynet klaget saken inn til menneskerettsdomstolen i Strasbourg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...