Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anngående menneskers samvittighet


Gjest Guest_Kristina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Kristina_*

Jeg har litt problemer i disse dager, etter kontakt med en mann. Rart at en person kan gjøre meg så vondt, men sånn er det.

 

- Er det normalt at en mann, mangler samvittighet for en kvinne han har hatt et nært forhold til?

 

Han har overhode ingen samvittighet for mitt liv og helse, han gir blaffen i det sier han. Er det normalt å være sånn?

 

Jeg har , etter kontakten med ham, mistet helt tiltro til andre menn. Desverre, og det er vondt å ha det slik, noen som har opplevd lignende?

 

Snakket med legen min om dette, i og med at han har truet meg med visse ting, og legen min sier at dette er snakk om en klar psykopat. Noen som har opplevd noe spesiellt, og vært ute for noe slikt selv?

 

 

Kristina....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke hva du har opplevd, men samvittighet er mangelvare generelt i dette samfunnet. Slik er det bare. enten får en leve med det og drite i det, ellers så får en sitte i sin egen medlidenhet og ikke komme noen vei.

 

Det er ikke så lett å bare drite i sånne ting. Blir man sveket og såret av noen som står en nær, setter det selvsagt dype spor.

 

Jeg har opplevd min andel psykopater, eller sosiopater som det heter, og det viktigste er egentlig å innse at man ikke kan hjelpe dem eller forandre dem. Akseptér at dette mennesket må klare seg uten din hjelp, og at det er best for dere begge at dere kutter kontakten. Vit også at de færreste mennesker er sosiopater, og at det derfor ikke er noen grunn til å bli paranoid ovenfor alle man møter. Nå har du kanskje også lært deg noen personlighetstrekk du kan kjenne igjen?

 

Ellers er det rett som brutal_mann sier; Samvittighet er mangelvare.

Lenke til kommentar

They bust your heart, you bust their kneecaps :p (for hårsåre rødstrømper som ikke skjønte det, det var en spøk)

 

Det første du må for å bygge deg selv opp igjen er å ta psykologtimer. De funker utrolig bra for selvutvikling. Broren min er regelmessig på sånt bare for å lufte tanker, selv om det ikke er noe galt også, bare for å få snakket med noen som er ekspert og som kan komme med annerledes innspill. Det kan gi aha-opplevelse. Anbefales. Og kanskje psykologen kan lære deg å se kjennetegnene på psykopater lettere. Men så er det det med penger da. Vet ingenting om reglene for støtte for sånt.

Lenke til kommentar
Nei det er ikke normalt, jeg er ikke slik f.eks, så du har nok bare vært uheldig.

 

Kanskje det er du som er unormal?

 

Da er jeg isåfall stolt av det. Sa jeg ikke at jeg var en selvdigger? Hadde du bare visst hvor fantastisk jeg er, så hadde du digget meg du og. Haha, det var nesten litt for kvalmt.

Endret av -Void-
Lenke til kommentar
Det første du må for å bygge deg selv opp igjen er å ta psykologtimer. De funker utrolig bra for selvutvikling. Broren min er regelmessig på sånt bare for å lufte tanker, selv om det ikke er noe galt også, bare for å få snakket med noen som er ekspert og som kan komme med annerledes innspill. Det kan gi aha-opplevelse. Anbefales. Og kanskje psykologen kan lære deg å se kjennetegnene på psykopater lettere. Men så er det det med penger da. Vet ingenting om reglene for støtte for sånt.

 

Går du til offentlig psykolog får du frikort etter vanlige regler, grensen er 1790,- kroner, mener jeg. Privat psykolog er derimot dyrere, og det er ikke sikkert du vil få frikort heller, så det er ikke så lurt for den med lite penger.

 

Jeg skal ikke si at det er noen dum idé å oppsøke terapeut, men det er nesten noe trådstarter selv må finne ut av om hun ønsker eller ikke.

 

Da er jeg isåfall stolt av det. Sa jeg ikke at jeg var en selvdigger? Hadde du bare visst hvor fantastisk jeg er, så hadde du digget meg du og. Haha, det var nesten litt for kvalmt.

 

Jo, du nevnte det, ja. Hehe.

 

Men altså, samvittighetsfulle mennesker med god moral, det er gull, det <3

Lenke til kommentar

Det er jo ikke så lett å gå mer i detalj i svarene her når vi ikke vet helt hva det er som har hendt. Eneste jeg kan si er at det virker til å være en litt sær kar dette utifra det han sier.

 

Kunne du utdypet hva konteksten her er?

Endret av -Void-
Lenke til kommentar

Moral betyr da ingenting? Personlighet er da mye viktigere...

 

Uansett hvordan moral en person har så oppfører alle seg rimelig likt uansett :p Det er mange rare meninger ute og går på diskusjon.no men tror ikke du kan se en diskusjons-bruker på oppførselen om du møter en på gata for å si det sånn :p

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir litt håpløst å dømme folk etter moral siden vi ikke har noe konkret å måle sin moral etter. Det går liksom ikke ann å ha god eller dårlig moral, det er ingen som har mer rett enn andre. Da blir det bare om å være enig, og om du og din kjære er enige i alt så blir det nokk et kjedelig forhold tipper jeg. Vil du ha en klone av deg selv så får du bare klone deg selv, eller hur? :p

 

Edit: Det blir litt som å sette musikksmak eller favoritt-iskrem som kriterie for en god make :p

Endret av Hamnli2
Lenke til kommentar

Ja, for all del, ikke la meg være i veien for dine kjæresterier, jeg tenker bare at det blir muligens litt awkward på dates jeg, "hva er din yndlingsfarge?" "rød, for den er så sensuell ;);), Hva synes du om abort? Enn om dyr, slakting og kjøttspising? Klimadebatten? HEI hvor går du, kom tilbake a!"

 

haha, ja jeg ser det for meg xD

Lenke til kommentar

Ja, men alle har jo samvitighet! Alle kan si at det moralsk sett ikke er alt å drepe dyr, men når dem skal slå ihjel en kattunge da bryter de ut i tårer!

 

Selvfølgelig, sosiopater er et unntak, men det er vel ikke din målgruppe?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eller er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...