Gå til innhold

IMDB skal streame hele databasen


Anbefalte innlegg

Tror ikke dette er aktuelt for min del. Hvordan skal kvaliteten være på disse filmene? Snakker vi VGTV med dårlig stereolyd?

 

Liker ikke å se film i noe som er dårligere enn DVD kvalitet, og uten skikkelig lyd. Må jo en del båndbredde til for å streame en hel film i ok kvalitet. Men det er jo et fint mål da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm.. Hva med å heller fikse søkemulighetene i imdb, og/eller lage et skikkelig API ? Disse tingene er elendige i imdb pr. i dag.

Og fikse datapresentasjonen på nettsiden sin. Når jeg går inn på iMDB så ser jeg bare stjerner og en vegg med tekst som jeg må skanne for å finne informasjonen jeg er ute etter. Ender med at jeg i mange tilfeller heller velger å bruke Wikipedia ...

 

[...]

www.themoviedb.org

 

Takker, den så jo lækker ut (både side og api)! :)

 

Men jeg lager et rename-verktøy for tv-serie-filer (ser ikke ut som om denne siden har det?). Heldigvis er det trivielt å legge til andre backends, i tilfelle jeg finner noe som egner seg bedre...

 

Uansett er imdb søppel på dette. Plutselig endrer de sidene sine, og da må jeg nok en gang trå til med litt regex-fu... (ikke særlig vanskelig, men irriterende)

 

EDIT: Ah, thetvdb.com :)

Endret av meastp
Lenke til kommentar
IMDB har bra søkefunksjon (prøv power search), og informasjonen gir meget mening slik den er lagt opp. Hvordan ellers mener dere det burde ha sett ut?

 

Takk, jeg visste ikke om denne. Likevel, det hjelper ikke noe særlig når en skal hente ut informasjon programmatisk - da bør det finnes et API.

Lenke til kommentar
@Tordenflesk:

Nåja, nå er vel de fleste slike artikler (ingen navn nevnt) rene oversettelser fra andre sider, så da blir det ofte slik.

"IMDb's vision: Offer streaming for every title"

http://news.cnet.com/8301-1023_3-10197486-...torsPicksArea.0

 

Vision = visjon

... så.

 

Den er grei, men dette er vel manuelt arbeid gjort av en person?

(eller bruker edda-media ansatte "google translate" når de henter nyheter? )

 

Jeg ble glad da jeg så at IMDB skal streame filmene sine, men etter litt lesing ser jeg dette bare er et ønske om dette i fremtiden.

Lenke til kommentar
@Tordenflesk:

Nåja, nå er vel de fleste slike artikler (ingen navn nevnt) rene oversettelser fra andre sider, så da blir det ofte slik.

"IMDb's vision: Offer streaming for every title"

http://news.cnet.com/8301-1023_3-10197486-...torsPicksArea.0

 

Vision = visjon

... så.

 

Den er grei, men dette er vel manuelt arbeid gjort av en person?

(eller bruker edda-media ansatte "google translate" når de henter nyheter? )

 

Jeg ble glad da jeg så at IMDB skal streame filmene sine, men etter litt lesing ser jeg dette bare er et ønske om dette i fremtiden.

 

Som sagt, veldig lenge siden de lanserte denne idéen. Det de sa var at målet var å ha en link til en god stream på alle filmsidene. Hvem som er vert for streamen er mindre viktig, så det kan potensielt gå temmelig raskt, avhengig av hva slags avtaler de får med andre selskaper som kommer til å bedrive filmstreaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...