Gå til innhold

Klarer ikke å la vær å kjøpe/bestille ting


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter med å holde styr over økonomien min. Dette er ikke all verdens viktig men jeg må ha litt sparepenger da jeg skal flytte ut neste sommer. Problemet er at med en gang jeg har fått lønn må jeg absolutt finne noe på ebay, gamezone.no osv og når jeg ser noe som interesserer meg må jeg bare bestille det! Jævla plagsomt. Trenger man å ha foreldres underskrift for å åpne en sparekonto? for mor løfter aldri på ræven så det blir litt vanskelig. Kan det overføres automatisk når jeg får lønn? la oss si f.eks. 2000 kr hver måned.

 

fyr laus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I flere banker, f.eks. Skandiabanken, kan man lage en automatisk spareavtale for fond. Du kunne f.eks. gjøre det, og overføre noe til et rentefond (omtrent som å ha pengene i banken) rett etter at du har fått lønn. Fordelen med det i din situasjon er at det først tar et par dager for pengene å komme inn på fondet, og så tar det ca 3 dager å få dem ut igjen. Dermed blir det mye vanskeligere å impulskjøpe ting. Alternativt kan du åpne en sparekonto i en annen bank enn den du har kortet. Landkredittbank og Bank Norwegian pleier å gi god rente også på innskudd under 50 000.

 

Hvis det er penger du trenger når du skal flytte ut bør du ikke sette dem på BSU.

Endret av tvangsgreie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...