Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter nå her med versjon 6001.18002 av WDK, og vil kompilere en driver skrevet i C++. Problemet er at når jeg skriver inn "-x86 C:\WinDDK\6001.18002\DriverMappe\DriverFil" får jeg denne meldingen:"-x86 gjenkennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satvis fil.". Jeg spør helt enkelt, hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke inne i WDK, men hvor skriver du inn "-x86 C:\WinDDK\6001.18002\DriverMappe\DriverFil" hen? I et vanlig kommandolinjevindu? Poenget er at -x86 er en parameter du gir kompilatoren. Altså må du gjøre noe i denne duren:

kompilator -x86 C:\WinDDK\6001.18002\DriverMappe\DriverFil

Lenke til kommentar

-x86 er en bryter som forteller kompilatoren at sden kal kompilere for x86-plattformen. Om du kjører kompilatoren direkte trenger du ikke legge til den kjørbare filen før parametrene dine. Så lenge du starter et kommandolinjeverktøy og navigerer deg frem til kompilatoren må du (selvfølgelig) fortelle hvilken kjørbar fil du vil kjøre. Fortell om det virket eller ikke, da.

Lenke til kommentar

Vel, jeg fikk kompilatoren til å prøve å bygge de ulike filene ihvertfall, men den feiler med filen jeg la til. Det jeg har gjort:

Endret "dirs" filen i "src" mappen, slik at den inkluderte mappen hvor kildekoden til driveren er plassert:

*src\dirs*
DIRS= \
 1394 \
 audio \
 AVStream \
 bth \
 filesys \
 general \
 GiveIO \  *Dette er mappen*
 hid \
 input \
 ir \
 kernel \
 kmdf \
 mmedia \
 network \
 print \
 setup \
 smartcrd \
 storage \
 Swtuner \
 Test \
 umdf \
 usb \
 video \
 videocap \
 wia \
 wmi

Etter dette la jeg til en "sources" fil i GiveIO mappen:

*src\GiveIO\sources*
TARGETNAME= GiveIO
TARGETTYPE= DRIVER
TARGETPATH=obj

SOURCES= GiveIO.cc

INCLUDES=$(WDMROOT);$(DDK_INC_PATH)

Kildefilen bruker to includes som begge finnes i "inc\ddk" mappen (ntifs.h, og ntddk.h). Det siste jeg la til var makefile filen som har dette innholdet:

*src\GiveIO\makefile*
INCLUDE $(NTMAKEENV)\makefile.def

Når jeg prøvde meg på å bygge driveren med "build -x86" Var resultatet to nye mapper og en .mac fil med dette innholdet:

*src\GiveIO\objfre_wxp_x86\i386\_objects.mac*
# lowercased
BASEDIR=c:\winddk\6001.18002
OBJECT_ROOT=c:\winddk\6001.18002
MAKEDIR_LOWERCASE=c:\winddk\6001.18002\src\giveio
MAKEDIR_RELATIVE_TO_BASEDIR=src\giveio
OBJ_PATH=c:\winddk\6001.18002\src\giveio
CONCURRENT_MIDL=0
CONCURRENT_MANIFEST_BUILD=0

Jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter, så om noen har meninger om hva som kan være feil vil jeg veldig gjerne høre.

Endret av Velena
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...