Gå til innhold

Asylmottak - en god eller dårlig ide?


Anbefalte innlegg

Det har kommet forslag om å bygge flere asylmottak i Nord-Trøndelag og da har vi en stygg diskusjon på gang. Argumentene for å ikke bygge asylmottak er stort sett tåpelige, men likevel finner man noen som faktisk ikke unner asylsøkerne å komme hit fordi de ikke kommer til å få en god mottakelse og fordi det rett og slett er for mange rasister her.

 

Selv er jeg et sted midt i mellom. Jeg synes det er flott om vi kan hjelpe noen som befinner seg i en vanskelig situasjon, men samtidig vil jeg ikke utsette dem for alle rasistene og fordommene de kommer til å møte her. Vi skal huske at de fleste ikke tenker noe negativt om oss nordmenn, men ettersom de blir utsatt for trusler og rasisme, vokser også rasismen mot oss og vi har det gående.

 

 

Hva mener dere om saken? For-og mot argumenter for asylmottak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Argumentene for å ikke bygge asylmottak er stort sett tåpelige, men likevel finner man noen som faktisk ikke unner asylsøkerne å komme hit fordi de ikke kommer til å få en god mottakelse og fordi det rett og slett er for mange rasister her.

Jaså. Stort sett tåpelige? Tåpelige fordi? Debatten er god, men jeg dette blir mitt siste innlegg i tråden, om enda en bruker skal fremlegge sosialistenes rasist-felle, alle som mener noe annet, stiller seg negativt eller er skeptiske er rasister eller det som verre er? Jeg deltar ikke i enda en slik debatt.

 

Fremlegg fakta, kom med noen kildehenvisninger og forklar hva du mener og hvorfor de som eventuelt stiller seg negative til dette automatisk er tåpelige?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Grunnane til at vi ikkje skal ha fleir asylmotak:

 

1. Asylsøkarar frå den tredje verden(Afrika, midt-østen, Sør-amerika. Grunnen til at eg ikkje tok med Øst-asia er fordi vi tjener på å ta inn Kinesarar, Japanerar o.s.v.).

2. Mykkje kriminalitet.

3. Dårligare intregrering, til fleir innvandrar det kjem hit til dårlegar blir innvandrarane intrigrent(spesielt dei landa vi får mykkje innvandrar frå).

4. Økt splittlese i samfunnet, spesielt lokasamfunn som det er snakk om no.

_____________________________________________________

 

Typisk sosialistar å rope rasist.

Minnar meg om ei historie eg har høyrt.....

 

Kan du gjette kva?

Lenke til kommentar

"Det er for mange svartinger her" og "de er kriminelle hele gjengen". Slike "påstander" hører ikke hjemme i en saklig debatt. Dette skal og bør være en diskusjon om folks holdinger og tanker rundt asylmottak. Jeg håper og tror at folk ikke er alt for hårsåre og kaller det rasisme om noen er imot asylmottak. Anti-rasist eller ikke.

 

 

Jeg er som sagt på tja siden. Som jeg nevnte er det flott at vi er i stand til å hjelpe folk, men når det finnes så mange som er negativt innstilt til asylmottak og utlendinger generelt, vil det vel være vanskelig for de som søker asyl her å finne motivasjon til å integreres og til å faktisk trives her? Jeg stiller spørsmålstegn, det er en ganske fersk sak her oppe, så jeg vil gjerne høre hva dere synes.

Lenke til kommentar

Det finnes allerede 5 asylmottak i Nord-Trøndelag, og i september 2008 var det 533 beboere fordelt på de 5 mottakene (kilde: UDI). Slik jeg har forstått debatten for Nord-Trøndelags del, så er den lik for stort sett alle slike saker; lokalpolitikere føler UDI brøyter seg frem og plasserer mottak på mottak uten at det er vedtatt av lokalpolitikere.

Lenke til kommentar

Asylmottak er en dårlig idé. Det første folk lærer når de kommer til Norge er

 

1. Vi stoler ikke på deg. Ikke spesielt god velkomst til dem som kommer og faktisk er flyktninger?

2. Du kan sitte stille og få ting helt gratis.

 

Asylsøkere burde gå ut i jobb så raskt som mulig, og få spåkundervisning fra dag én.

Lenke til kommentar

For å ta steinkjer som eksempel .... Det er noen av innvandrerne i byen som er godt integrerte, men det er (etter min oppfattning) et fåtall. Du kan si akurat hva du vil, men jeg møter mer enn ofte nok "ghetto-gjenger" i kongensgata i helgene som gjør meg utrygg.

 

De som er på normalt skolenivå virker å integrere seg lettere enn de som ikke gjør det. Skolene ser ut til å ta godt vare på sine innvandrere. Men de som ikke faller naturlig inn under skolene virker på meg til å falle utenom.

 

Jeg har også sett at det er miljø blandt enkelte innvandrergrupper på skolene som uten tvil står for mer eller mindre organisert kriminalitet. Før en eller annen hyler "tullprat" og "bevis, kilder!" ... jeg har sett det med egne øyne. Jeg kan ikke si mer enn det, i fare for å henge ut personer; men jeg VET folk har sluttet på skolen grunnet press fra sine egne og andres innvandringsmiljø.

 

Derfor synes jeg som privatperson at det ikke bør bygges flere asylmottak i Nord-Trøndelag.

 

Men om det det så blir / når det nå blir flere asylmottak, så kommer jeg ikke til å gå rundt full av hat for den del. Det som virkelig irriterer meg er at man ikke kan være imot innvandringspolitikken i norge uten å bli stemplet som rasist! Det gjør meg rett og slett forbannet. Det går an å synes at det er nok innvandring uten å være nazist eller rasist! ...jeg ville ikke pakket norge fullt av tyskere heller.

 

Innvandring er i utgangspunktet berikende for et samfunn; men alt har et mettelsespunkt. Og hos de der snilismen rår uten begrensning, så skulle vi ha berget alle sammen. Men man må kalle en spade for en spade; og innse at vi ikke kan ta halve verden inn i norge, bare fordi det er politisk korrekt.

 

Spesielt nå som det blir større og større press på myndigheter og den norske befolkning ang. særregler fra muslimer; synes jeg at vi bør være mer restirktive. Om ikke annet "midlertidig".

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Nå bor jeg ikke i Nord - Trøndelag men i Østfold.

Asylmotaket i den byen jeg bor lå under 100m fra en Elkjop butikk, det var flere ran og tyverier der om dagen, faktisk ble 97% av alt som ble stjålet i butikken begått av folk som bodde på asylmotaket..

 

Det asylmotaket var en så stor belastning for byen så det ble etter hvert krevd fjernet av store deler av innbygrene og det ble fjernet, er vel 5år siden nå.. Elkjop butikken gikk fra flere tyverier om dagen til noen få i månden.

jeg har personelig også hatt 3 innbrudd i huset begått av asylsøkre.

 

 

man kan også lese i dagens VG.

 

Til sammen kom det 14.431 asylsøkere til Norge i 2008, mer enn en dobling i forhold til 2007. Bare 3,8 prosent (543 personer) identifiserte seg med pass. Resten hadde ikke ID-papirer.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=567410

Lenke til kommentar

Rett og slett skremmende.

 

Man kan konkludere at med slike tall så er de fortalt på forhånd hvordan de skal få innpass i det norske samfunnet, dette er som ett stort åpent sår som kommer til å bli en verkebyll og ingen gjør noe for å stoppe galskapen, snart må norske borgere ty til våpen for å beskytte sine egne familier, for myndighetene har tydelig ikke intensjonen om å beskytte oss lengere.

 

nei, her skal vi ha overvåkningssamfunn, det er planen, må ikke tro annet enn at disse bilderbergerdeltagerne vet konsekvensene av dette sinnsyke eksperimentet vi lever under, det er en underliggende agenda, det er en konspirasjon.

Lenke til kommentar

Du overdriver når du sier at vi må ty til våpen. Men som jeg fikk opplyst her i en annen tråd, så er det irriterende med måten vi gjør jobben: at vi aksepterer at de mister pass og ID papirene sine på vei ut av flyet, etter de har landet i Norge. Det er jo noe vi uten tvil kan bli strengere på. (Om dette da er tilfellet)

 

Men å påstå at det er borgerkrig på gang, det blir å ta i, et overvåkningssamfunn blir den dagen jeg flytter fra Norge og det er heller ikke en konspirasjon. Rykter er det nok, siden det er så mange som vet at de skal miste passet sitt akkurat i Norge og ikke i andre land. (Som jeg har blitt fortalt tidligere)

Lenke til kommentar

Jeg overdriver ikke, det er du som bagateliserer problemet, dette er gjort med hensikt for å nettop skape ett overvåkningssamfunn, de vet smertelig godt hva som kommer til å skje med å la sånne mengder med folk komme inn, det blir mere voldtekter, det blir mere grove ran, det blir mere drap, det blir mere tyverier, det blir frykt, det blir paranoia, det blir rasisme, det blir ikke Norge lengere.

Man kan bare spekulere i hvordan disse kommer til å oppføre seg hvis vi får ett full scale weimar republic scenario her til lands og det det ser ut til at det også er en del av planen.

Lenke til kommentar

Jeg føler at vi må bygge Asylmottak flere steder i Norge Altfor mange sendes dessverre til Oslo-distriktene, og slik kan det ikke vare evig. Jeg synes vi må få kartlagt hvilke kommuner i landet som sier seg villige til å ta imot flyktninger og bygge asylmottak. Dette kan gjøres gjennom folkeavstemninger. Å tvinge kommuner til dette er uakseptabelt.

 

Noen vil hevde at folk da kun vil stemme imot, men jeg tror at feks. SV-kommuner og steder der det bor mange sosialister, vil ha godt av å ta imot flyktninger. Da løser vi mange av problemene med fordommer og rasistiske holdninger blant innbyggerne i kommunen :)

Lenke til kommentar

Asylmottak er vel kanskje ikke det koseligste stedet å oppholde seg hvis du er flyktning. Men hva er egentlig alternativene? Sende dem på hotell og la dem gå fritt hvor de vil?

Dette vil etter mitt sin skape enda mer frykt enn det som allerede er.

Vi må for guds skyld ikke ha en stor andel asylsøkere i hver kommune, der små gettoer og dårlige miljøer dannes.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...