AsusG2S Skrevet 16. mars 2009 Skrevet 16. mars 2009 Dette er sikkert et relativt longshot her inne, men jeg prøver... Jeg har demontert demperne mine, skiftet olje og ventilene til mottrykket i bunnen av dempern. Jeg har mailet produsenten om specsa på demperne, men det tar tydeligvis litt tid. Var derfor jeg lurte på om noen visste hvor mye trykk det skal være i disse kammerne? Da jeg tok de fraverandre gikk demperne treigt ut, veldig treigt. Bare så vitt det fusa litt når jeg åpna ventilen. Jeg kjørte inn 8 bar og da kom de ut men fortsatt treigt. Tenkte jeg skulle bruke Nitrogen siden demperne skal brukes i kaldt vær. Men jeg er ikke sikker på hvor mye trykk jeg kan kjøre inn, har jo over 100 bar på flaska, men kan ikke akkurat fyre inn det heller. Jeg tenker på 10 bar kansje er tingen og legge seg på? Vil helst at demperne skal komme ut fortest mulig for og igjen få den lille bakkekontakte som er. Noen formeninger?
PyrionZ Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Du bruker spesiell pumpe på det der? Bruker ikke vanlig kompressor og fyllenippel? Mulig det ikke er slik på de demperene, men høres merkelig ut i tilfelle. Måtte ha spesialpumpe for å kunne pumpe trykk i gaffelen på tråsykkelen min. Gaffelen ville sprenges hvis jeg brukte vanlig. Mulig det er helt på jordet, men er det jeg har fått høre av sykkelmekanikere, og produsent av sykkelen/gaffelen min.
TanglewoodD Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Hadde heller venta med å fyre av 10bar inn. Brått så tar du noen pakninger or what ever, så må du vente enda 2 uker på noe nye deler..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå