Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]PSU tar sikring i huset


Anbefalte innlegg

Som tittelen tilsier, så har det nå oppstått ett problem med PSU'en min ( en Silver Power 600w). Hver gang jeg prøver å skru den på, så tar den sikringen i huset. Jeg har mistanke om at det kanskje kan være en kortslutning ett sted, men det virker litt rart at den bare plutselig går uten at noen har vært borti PCen i det hele tatt. Den har også klart å låse powerknappen i "på" posisjonen, og hvis jeg prøver å skru den av, så fjærer bare knappen tilbake..

 

Er dette noe som jeg kan fikse selv, eller må den sendes tilbake til komplett for å byttes? Det virker litt rart at den bare skal slutte å funke etter 6-7 mnd med bruk, uten noen spesielle problemer..

 

takker for svar!

 

-Hazzy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den har også klart å låse powerknappen i "på" posisjonen, og hvis jeg prøver å skru den av, så fjærer bare knappen tilbake..

Fokuser på dette og ta en reklamasjon; nevner du sikringer og fjas så får du nesten garantert beskjed om å sjekke eget strømnett først. Oddsa er at ny PSU fikser problemet - og får du fortsatt problemer så får du heller ta kostnaden med en elektriker...

Lenke til kommentar
Min Corsiar 750W tar også sikringen, men bare innimellom. De gangene den ikke gjør det går det helt stabilt og fint. Er det noe vits i å reklamere da? Kanskje den blir værre etterhvert hvis det er noe alvorlig galt med den.

Er du sikker på at det er PC-en eller om det er en varmeovn på samme kursen som sammen med maskinen tar sikringen?

Lenke til kommentar
Det er kanskje en sammenheng mellom at sikringen går og at bryteren er 'låst'.

Hvis en likeretterdiode er gåen så blir det kortslutning på 220V. Og da er strømmen stor nok til å sveise fast kontaktene i bryteren.

 

bryteren låste seg ikke før ca 2 ganger etter strømmen gikk første gang... men jeg ser slaget som tapt, og sender den inn til service hos komplett i morgen ;)

 

takk for hjelp! :D

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...