Gå til innhold

Panasonic th-px80 med 1280x1024 oppløsning, hvorfor blir det problemer?


Anbefalte innlegg

Tja, tittelen sier vel det meste. Tven vil ikke vise bestemte oppløsninger riktig som for eksempel 1280x1024, mens 1280x720 går fint. Tven reagerer med å vise røde å grønne linjer over hele skjermen og ser slett ikke bra ut.

 

Noen som har en forklaring eller løsning på problemet?

 

post-184555-1237216323_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker ikke VGA men DVI\HDMI. Tingen er at age of empires 2 må ha den oppløsningen for å være spillbart, så det så får meg til å undre er hvorfor en kompis som heller ikke har full hd kan tydeligvis oppskalere på sin skjerm. Noen som har peiling? Tven kan forresten oppskalere til full hd og, hvis det har noe å si.

Endret av greger2000
Lenke til kommentar

Den kan vel ikke oppskalere til en oppløsning som er høyere enn native-oppløsning? Så vidt jeg vet brukes dette utrykket når kildematerialet (filmen, spillet) har lavere oppløsning enn det skjermen har.

 

Tror heller at skjermen er i stand til å nedskalere fullhd-materiale til 1024x768.

Lenke til kommentar
Den kan vel ikke oppskalere til en oppløsning som er høyere enn native-oppløsning? Så vidt jeg vet brukes dette utrykket når kildematerialet (filmen, spillet) har lavere oppløsning enn det skjermen har.

 

Tror heller at skjermen er i stand til å nedskalere fullhd-materiale til 1024x768.

 

 

Sikkert nedskalering, men poenget er at tven kan vise for eksempel 1920x1080 uten at jeg får problemet som du kan se på bildet over. Så hvorfor kan tven kjøre 1920x1080, men ikke 1280x1024?

Endret av greger2000
Lenke til kommentar
Så hvorfor kan tven kjøre 1920x1080, men ikke 1280x1024?

1920*1080 er oppløsningen på bluray og en del annet materiale, og en oppløsning en TV må kunne ta i mot og tilpasse skjermen sin for å kunne kalles HD-ready. Det er ikke noe krav for ta imot 1280*1024 i HD-ready-spesifikasjonen.

 

En 768-linjersskjerm nedskalerer bluray-filmen, det ser bra ut om man ikke har nesa helt i skjermen. Men PC-bilder med tekst og tall bør sendes til skjermen i skjermens egen oppløsning. Skalerte pc-bilder i andre oppløsninger kan gi ganske stygg og uskarp tekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...