Gå til innhold

Windows 7 RC kan lastes ned i mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle disse rapportene basert på rykter er helt uinteresante.

Jeg vet ikke hvor mange datoer jeg har sett; både for RC1 og RTM, men det er JÆVLI mange, spredd utover hele året, så det er jo plent umulig å ikke finne en dato som vil stemme.

 

Personlig har jeg tro på at W7 vil bli sluppet mot jul, altså samme prosedyre som vista.

Lenke til kommentar

Finnes det noen som helst informasjon om oppgradering fra Beta til Release Candidate 1? Jeg har installert Windows 7 Beta nå, men kvier meg litt for å "bygge systemet" (altså installere alt det jeg trenger og virkelig begynne å "bruke" maksinen) før jeg vet om jeg kan oppgradere (uten å miste noe: programmer, settings osv.) videre helt opp til den endelige utgaven av Windows 7.

 

Noen som har noe insight her? Linker osv. Jeg har googlet litt, men fant ikke veldig mye interessant.

 

Update: Fant følgende: http://www.winsupersite.com/win7/rc_preview.asp

 

What about upgrades?

 

Microsoft tells me it will "most likely" support in-place upgrades from the Windows 7 Beta to the Release Candidate build. However, it will not support in-place upgrades on any pre-release Windows 7 build to the final version of the product.

Det suger jo passe hestelem.

Endret av josh909
Lenke til kommentar

patchi: :wallbash:. Det du har er ikke RC1, men build 7057, som IKKE ER RC1, selv om det STÅR DET i uelaen. Det er VELDIG logisk at de vil stå RC1 i builds som lages under UTVIKLINGEN AV RC1. Hadde du lest litt på de torrentsidene som denne leaken ligger på, så hadde du skjønt det.

 

For det andre. Hva i all verden skal man med ansvarlig redaktør og et lass med fagredaktører på denne websiden? Man kan jo skrive hva som helst; og fremlegge det som fakta uten noe form for second thoughts.

 

Se og hør klarer bedre enn det der....

 

Hvis jeg skriver på bloggen min: RC1 slippes 1. April ... lager du en notis om det da Arsæll? Jiiz .... det må da gå an for redaksjonen å bruke LITT sunn fornuft?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Slike rykter kan komme fra "inside sources" og kan gi en pekepinn, men kan liksågodt være helt på jordet. Jeg tror RC1 blir klar i april og tilgjengelig for massene men, Win7 RTM er neppe klar før tidligst August 2009. Nå er jo ikke August langt unna November men personlig håper jeg vi kan kjøpe Win7 i August.

 

Selv om Win7 skulle være utviklingsklar i Juni vil den ikke slippes før minst 3 mnd. senere og dette er fordi at programvarehus skal få tid til å bli klare med sitt innhold for Win7 før det slippes.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal lage en blogg... kalle meg übermicrosoftinsiderguy og begynne å poste rykter om at MS slipper RC til windows 7 innen Mai.

 

Siden jeg SIER at jeg jobber for MS og er en insider, så er det jo en viss mulighet for at det stemmer.

 

MS bruker samme taktikk som apple har brukt i årevis, slippe litt drypp her og litt drypp der, noe sant, noe totalt humbug.... Uansett, nettsider biter på nyheter som jeg liksågodt kunne postet på en random blogg.

 

Det virker bra, de får masse gratis pr. Blandt annet av hardware.no.... Dette er jo mildt sagt en ikke nyhet. En eller annen russer har vistnok fått tak i noe informasjon og nevner dette på en nettside kan vel knappest kalle for en nyhet.

Lenke til kommentar
Slike rykter kan komme fra "inside sources" og kan gi en pekepinn, men kan liksågodt være helt på jordet.

Ofte får partnere vite dato for RC og RTM lenge før det blir allment kjent. I de fleste tilfeller er de da bundet av NDA slik at informasjonen ikke skal bli kjent for andre enn de som trenger å vite det. Men som med all slik informasjon så er det alltid en eller annen som forteller det videre. Å sjekke kilden på dette blir litt vanskelig siden kilden nok er bundet av NDA og derfor ikke ønsker å stå frem. Det er også mulig at det er noen hos MS som har forsnakket seg på et møte eller presentasjon.

 

Selv om det hele bare er spekulasjoner så kan det stemme ganske godt at det kommer en RC i April/Mai. Det er lenge siden den endelige betaen ble sluppet til alle som ønsket å teste den, og de har gjort en MYE bedre jobb med betaen denne gangen. Det var lite feil i betaen, noe som tyder på at MS har lært litt av feilene fra Vista. Når vista ble sluppet som beta så var det fremdeles mye feil og omtaler av denne gav folk et dårlig inntrykk av Vista. Når de denne gangen slipper beta så gjør de en grundig jobb med å fullføre funksjonalitet før den slippes, og de ønsker å være sikre på at betaen ikke får dårlig omtale. Betaen har i flere tester vært raskere enn Vista, og jeg har vanskelig for å tro at de da har mye utvikling igjen før en RC.

 

Det som kan være med på å utsette en eventuell RTM er krav fra EU om at det skal være mulig å velge hva som skal være standard browser og fjerne ting som Media Player etc under installasjon. Men tror fremdeles vi vil se en RTM en gang etter sommeren. De har ikke råd til å utsette Windows 7 for lenge.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

I win7 har MS gjort det mulig å fjerne(dvs. deaktivere) IE og WMP etter installasjonen, samt fjern en del andre ting. Det er kun GUI komponenter som fjernes. Disse to faktorene er pga. installimage taktikken MS har valgt for raskere installasjon på alle maskiner samt pga. den tette integrasjonen i Windows generellt.

 

Om EU skulle finne på å stille andre krav til RTM her er jeg redd vi ikke ser Win7 på denne siden av nyåret. Jeg kjører Win7 B7057 og har sjelden vært mer fornøyd med et WinOS.

 

Jeg skulle gjerne sett at Win7 hadde 4-5 installasjonsvalg i starten av installasjonen fra basicOS til fullApp men kan være fornøyd med mulighetene MS har gitt i etterkant av installasjonen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke EU er så opptatt av å beskytte det lille antallet som kjøper en "boks" med Windows og installerer på sin egen PC. De er fullt i stand til å ordne seg med nettlesere og andre 3dje parts programmer etter eget ønske.

 

De er hovedsaklig ute etter å gi "mannen i gata" som kjøper seg en Windows-PC fra en eller annen leverandør, muligheten til å velge nettleser når de slår på maskinen for første gang og oppretter bruker, velger språk, velger tidssone, osv. (Disse maskinene kommer jo med Windows ferdiginstallert, så det må jo bli et ekstra steg i konfigurasjonsfasen der man får tilbud om å velge nettleser.)

 

Hvorfor de ikke er like opptatt av å gi brukerne valg når det gjelder anti-virus SW f.eks., det er litt vanskelig å forstå, men det kommer kanskje senere. (EU driver jo og famler seg fram på dette området, og de har jo innrømmet at de ikke akkurat oppnådde mye med WinXP N.)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...