Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forskjell på Scooter og Moped


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vurderer å anskaffe meg en moped til kjøring til og fra jobben (er nå lei av å sitte i kø med bilen og betale alle bompengene)

 

Hva er egentlig forskjellen på scooter og moped?

Hva er best av 2 takt og 4 takt?

 

Jeg veier ca 85 kg

 

Har noen erfaringer med kjøp av scooter/moped fra www.trendimport.no eller www.ruris.no?

Syns prisene er veldig hyggelige for en ny scooter/moped.

Er dette seriøse firmaer og er scooter/mopedene ordentlig vare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moped er mer fun. Utrolig hvor mye morsommere det er å kjøre bare man får gira en gang i mellom. 4-takter er mer bensingjerrig, og trenger mindre vedlikehold, men er tyngere og vanskeligere å trimme.

 

Skal du KUN komme deg frem må en scooter være et godt valg.

 

Har en kammerat som kjøpte ny moped fra trendimport. Den går ganske dårlig og har ganse dårlig kvalitet. Speedometer begynte å vise feil fart ganske tidlig osv.

Ville annbefale et kvalitetsmerke, slik som oppkast også annbefaler.

 

Har du evt tenkt tanken på å kjøpe 50cc firehjuling som er registrert som moped? Da kan du kjøre om vinteren også! Jeg har dette selv, og brukte den kjempemye før. Nå har jeg billappen, så den står for det meste stille. Men det er en fin erstatning for moped/scooter.

Lenke til kommentar

ville ikke kjøpt firetakt 50cc. de går somregel veldig dårlig. prøvekjørte en piaggio zip firetakt her en dag og den gikk akkuratt over 40 med elendig aks.

 

de nettsidene du har linket til ville jeg ikke kjøpt av. det er billige kina scootere som ofte har mye feil og mangler. kvaliteten er generlt dårlig på dem. de er og veldig trege.

 

se om du finner deg en brukt 2takter av et kjent merke istedenfor.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en kinesisk monkeybike for en stund siden (jincheng). 4-takts gir-micromoped med masse moro. Jeg veier rundt 100kg og den var fremdeles veldig lett å få opp i grei fart (speedoen viste 60, målte aldri med noe annet).

 

Kan anbefale samme type motor pga. kraften. Men kvaliteten på plastikk, lakk, og alt annet var egentlig elendig.

 

Hvis du liker sykkelfølelsen så kjøper du deg en girmoped, det er ikke så mye stress med gir som mange gir uttrykk for. Vil du sitte på en barkrakk og late som du kjører båt, kjøper du deg en scooter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

takk for alle svar flolkens.

Jeg skal bruke sykkeln til å kjøre til og fra jobb og trening, men har ca 15 km hver vei. har mulighet til å kjøre gjennom byen, men kan også kjøre ringveien (80 kmt).

Vuderer nå å kjøpe 125 kubikk men da må jeg vel ha lett sykkellappen??

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...