Gå til innhold

Nye rentebetingelser i Ya-bank


Spartan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fikk dere om bord, nå øker de profitten.......

Med omtrent landets beste rentebetingelser for beløp opp til 100 000 (mange som ikke har så mye penger på bok tipper jeg) og omtrent ingen gebyret på banktjenester, så forstår jeg ikke utsagne ditt. Dette er Ya bank, ikke NOR eller Sparebank1 mafien.

Lenke til kommentar

Kanskje dei gjer dette fordi dei ynskjer å komme som nummer ein med fleire ulike sparebeløp på priskalkulatorar, slik som Dine Penger.

 

Dette minner litt om mobilselskapa, som tilbyr gratis ringeminutt, gratisringing til familie og venner osv., medan dei tek pengane att på f.eks. nummer som byrjar på 0 og 8, mobilt internett, utanlandssamtalar osv.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Er veldig pussig at de gir best rente for under 100 000. Det er jo helt motsatt av hva alle andre, inkludert dem selv tidligere har gjort. Har en mistanke om at denne endringen er gjort utelukkende for å havne på topp i priskalkulatorer. For systemet er jo rimelig uoversiktlig:

 

Innskuddsrente på de første kr. 100 000,-	4,20 %	 
Innskuddsrente på de neste kr.  150 000,-	4,00 % 
Innskuddsrente på de neste kr.  1 750 000,-	3,90%

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tolker det litt anderledes. De har antaglig likviditetsproblemer og har funnet ut at det er billigere å låne fra innskytere til noe høyere rente enn fra andre finanskonsern. Så lenge de er med i sikringsfondet og totale innskudd fra en sinnksyter ikke er over 2.000.000 er dere sikre.

Lenke til kommentar

Dette er eg ikkje einig i. Dersom problemet var å få tak i pengar ville dei ha auka rentesatsen for større beløp, i staden for å setje han ned.

 

Forklaringa kan ikkje vere noko anna enn at dei ynskjer å kapre kundar, men at dei ikkje har råd til å betale denne renta for store beløp.

 

Dette vert litt som eit mobilselskap som gjev to timar gratis ringetid kvar månad. Eller ein straumleverandør som leverer påslag spotpris for 0 kr./kWh i påslag mot eit lite fastbeløp, men som ikkje gjeld næringskundar. Fordi at dersom storforbrukarane fekk same avtalen, ville straumleverandøren tape pengar.

Lenke til kommentar

De klarte i hvert fall å kapre meg som kunde. Så lenge de betaler meg best rente for 100.000 bryr jeg meg ikke så mye om hvorfor de gjør dette. Hvis dette kun er et lokkemiddel og de ikke lenger er best flytter jeg sparepengene.

 

Forrige gang jeg skaffet meg ny bank var for et knapt år siden da KaupthingEdge ga rundt 7% Jeg kom meg ut derfra rett før de gikk konk.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...