Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Firmabil: 350 000 - 400 000


Anbefalte innlegg

Hei og hopp

 

Min far skal nå straks bestemme seg for hvilken firmabil han skal ha de neste tre årene.

Og i og med at han overhodet ikke er interessert i bil, og ser på det som et driftsikkert fremkomstmiddel

så mener han at vi/han bør styre unna alt annet.

 

Han kjører nå en 2007 mod. Ford Mondeo og er godt fornøyd med den.

Mens på den andre siden så er jeg og mamma klare for noe nytt og mer spennende.

Kanskje noe som er litt mer originalt og litt mer status. (De siste årene så har jo annenhver familie kjøpt mondeo)

 

Så da trenger jeg tips og forslag til hvilken bil vi bør titte på.

 

Kriterier:

* Familiebil (Mao. helst stasjonsvogn)

* Minimum 120 hk.

* En diskre bil, ikke noe overstylet ungdomsbil.

* Bør være godt utstyrt.

* 350 000 - 400 000

 

Frem til nå så har pappa bestemt seg for Ford Mondeo 2.0 Tdci 140hk Titanium+ stv'09

Mens jeg mener det er en kjedelig familie bil som ikke innbyr til artige kjøreopplevelser.

 

Så da skriver jeg her i håp om at nettopp du har noen råd og forslag å komme med.

 

Fyr løs

 

// sparco

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville tatt en titt Subaru Legacy (disel), prøverkjør å se om det er noe for dere.

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=31790&tid=

Denne har et slagvolum på to liter, yter 150 hk ved 3600 omdreininger og har et maks dreiemoment på 350 Nm ved 1800 omdreininger.

 

Britene oppgir et snittforbruk på 0,57 liter på mila og et utslipp på 151 gram CO2 per kilometer. Det hevder de er bedre enn både Passat og Mondeo med tilsvarende motoreffekt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...