Gå til innhold

[Leve av WoW]


Anbefalte innlegg

Jeg har får tiden mistet jobben pga lang sykefravær noe jobben da ikke var så happy over, nå er det slikt at jeg er enda syk og orker ikke tilbake i jobb livet med en gang,

 

jeg satt her om dagen og kjedet meg og sjekket rundt litt på wow gold priser *nei jeg kjøper ikke* fordi jeg lurte på, hva om jeg farmer gold / blir litt flink til farming + AH farming og tjener penger sånn?

 

Regnestykket røft blir

 

5000g per dag X 30 dager = 150.000 ingame gold på 1 mnd ca

 

Dette er ganske mye penger når det kommer til virkelig valuta faktis rundomkring 21.000 Nok

minus div utgifter etc etc = 15.000 igjen røft

 

Tror noen dette kan gå ?

 

kan være man i begynnelsen klarer bare 2.5k men det blir jo også rett i underkanten av 7000 kr + Nav penger = 14.000 kr

 

Altså virker litt spesielt det vet jeg men vis man blir flink nok kan man vel tjene og gjøre dette om til et slags "yrke" ?

 

 

Men noen små problemer som

 

1: Hvor skal jeg selge ?

2: Hvordan skal jeg selge ?

3: Hva er best og kjøpe / selge på AH i lengre perioder

4: Hvordan skal jeg klare 2.5k-5k+ om dagen ?

5: Hvordan ser blizzard på dette når det kommer til alt ?

6: Hvordan er det med generele lover er dette noe som kan bli problemer med?

 

vis noen vet / har noen inspil må dere bare komme med det ^_^

 

jeg hadde det litt gøy idag med og kjøpe / selge / farme

 

har vel en 700 Items på AH deriblant alle herbene av en slag *ader's toung*

 

og Til slutt, Hvor mye kan man klare og presse ut av et twink item per dags dato

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville heller brukt all den tida på nettpoker og blitt god der, mye penger og hente av mange amatører hehe

 

akkurat men du ser da blir jeg en av de amatørene som blir lurt ^_^ jeg er flink i wow generelt jeg har ikke satt meg så utrolig mye in i wow ah verden men tror jeg skal klare meg + farming burde gå greit ;)

 

men dette høres ikke helt urealistisk ut?

Lenke til kommentar

Skal du tjene såpass mye innebærer det svært mange timer ingame hver dag (og å få solgt det tar enda mer tid) , noe som umulig kan hjelpe på situasjonen du er i. (uten å vite noen detaljer rundt dette)

 

Og dessuten, regnestykket ditt er litt feil. Med prisene jeg har vært borti hadde det vært mer noe sånt:

 

10000g = 500-600kr

150 000g = 7500kr

420 000g = 21 000kr

 

Hvis du i tillegg regner med å betale "gebyr" om du bruker noen andre for å selge.. Veldig mange timer brukt og veldig lite tjent.

Lenke til kommentar
Ville heller brukt all den tida på nettpoker og blitt god der, mye penger og hente av mange amatører hehe

 

akkurat men du ser da blir jeg en av de amatørene som blir lurt ^_^ jeg er flink i wow generelt jeg har ikke satt meg så utrolig mye in i wow ah verden men tror jeg skal klare meg + farming burde gå greit ;)

 

men dette høres ikke helt urealistisk ut?

 

Vanskelig å si, du må jo mekke en nettside med betalingsmetoder osv osv. Mye jobb tror jeg, pluss at du vel bare får solgt gull til den serveren du spiller på, hvis ikke må du levle en del spillere på andre servere osv osv. Sikkert mulig, men tatt i betrakning all jobben rundt pluss det å faktisk få folk til å kjøpe gull av deg istedenfor de billige kinesiske sidene og sånn vil jeg si det kan blir mer jobb enn det kan virke som.

 

Men for all del, det er jo bare å prøve går det så har du en morsom måte å tjene penger på hehe

Lenke til kommentar
Skal du tjene såpass mye innebærer det svært mange timer ingame hver dag (og å få solgt det tar enda mer tid) , noe som umulig kan hjelpe på situasjonen du er i. (uten å vite noen detaljer rundt dette)

 

Og dessuten, regnestykket ditt er litt feil. Med prisene jeg har vært borti hadde det vært mer noe sånt:

 

10000g = 500-600kr

150 000g = 7500kr

420 000g = 21 000kr

 

Hvis du i tillegg regner med å betale "gebyr" om du bruker noen andre for å selge.. Veldig mange timer brukt og veldig lite tjent.

 

sjekket bare rundt på noen gold sider som solgte og var det jeg fikk ut av de

Lenke til kommentar

Det her er kanskje den dummeste tråden jeg noen sinne har lest. Ikke bare vil du ofre all tid du har til å farme/grinde ting i wow, men du har ingen anelse om hvordan du faktisk skal gjøre det. Og ja, det er selvfølgelig ulovelig.

 

Det er svært få som kjøper gull. Alle de som gjør dette kjøper fra proffesjonelle nettsider. Du har ingen slik nettside, du har ikke et samarbeid med paypal o.l.

Du er bare en person, derfor kan du ikke beregne en fast sum gull per dag. Det kan variere kraftig. Slike asiafarmers har sikkert rundt 1000 stk som farmer og kan beregne et minstebeløp per dag/mnd.

 

Kan du si hvilken type sykdom du er hjemmeværende med? Hvis det ikke er så ille at du ikke kan få noen form for pengestøtte for det er det alltid noe du kan gjøre med det. Rør på deg og tren litt så bygger du opp immunforsvaret ditt. Er ikke vanskeligere enn det.

 

Håper det her er en useriøs post, for din del.

Lenke til kommentar
Det er svært få som kjøper gull.

Njaa! Er nok flere enn man tror.

 

 

Vi har en i guildet som har rundt 250 000 gull, han bruker rundt en time på AH hver dag. Ellers så er han med i raids. Han gjør aldri dailies, har ingen gathering proffession, han bare liker å spille på AH. Å om du bare tar search på AH uten kriterier så kan man nesten banne på at han har 2-3 auctions på den siden. Det er nesten latterlig.

 

For litt siden kjøpte han ikke mindre enn 3000 Arctic fur fra en guild og resten på AH. Han har solg halvparten nå, og har skal vist ha fått omtrent 15 gull i fortjeneste på hver.

Lenke til kommentar

Er nok bare å gi opp dette. For det første tror jeg det er en dårlig ide å diskutere det på dette forumet. Men kineserne jobber ræva av seg, og de har typisk inntekter som er 1/5 av nordmenn. At en nordmann skal kunne klare å få noe i nærheten av en god timelønn på dette er totalt urealistisk. Begynn med noe annet.

Lenke til kommentar

En parallell jeg tenkte på. Husker jeg hang på irc for 5-10 år siden og det var endel folk som prøvde å livnære seg av å brenne cd'er (åpenbart piratvarer). Selv etter at prisen på brennere og media gikk betydelig ned så var det noen stabeis som fortsatt opererte med 24/7 spamming og lange lister med "varer". Man kan jo bare tenke seg hvor håpløs timelønna inkl administrasjon, brenning, pakking og postbesøk må ha vært. Jeg ville tippe rundt 10kr timen, og tror ikke ditt prosjekt er noe bedre. Foreslår å heller bruke noen timer i uken på en skikkelig jobb.

Lenke til kommentar

Gå innpå noen av de største goldselling sidene, og send en mail til dem og prøve å skaffe deg en slags avtale. De kan finne på å kjøpe gull av deg, men til latterlige lave priser. Hvordan jeg vet at dette er mulig? Joda, det kan jeg fortelle. Min bror prøvde nemelig dette "stuntet" for ett års tid siden, og han fikk en avtale med en side jeg ikke skal nevne med navn eller link. Og han farmet gull noen måneder før han innså at dette var mer jobb enn nytelse.

 

Men som jeg sa, de kjøper bare hvis du får kjøpe gullet dit til veldig lave priser, noe rundt 0,05$ per gull.

Lenke til kommentar

Dette var en ekstremt latterlig ide, som mange har sagt tidligere, vist du på ett eller annet mirakuløst vis skulle klare å få dette prosjektet på beina, så vil timesbetalingen være så dårlig at du vil tjene mye bedre på hvilken som helst dritt jobb irl.

 

Hva er det som feiler deg som er så alvorlig at du ikke klarer og gå ut i arbeidslivet igjen?

 

Uansett, skulle det være helt umulig å starte med ordentlig arbeid igjen i nær framtid, så har du jo alltids NAV/sosialen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...