Gå til innhold

fly simulator spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

flight simulator, da har du:

flight simulator X, flight simulator 2004 - som er de mest kjente ;)

Håper ikke det er plass problem på pc-en for disse spillene er store (rundt 8GB tror jeg)

Lenke til kommentar

Flightsimulator X er Å ANBEFALE på det sterkeste

 

Her er den offisielle traileren for FSX:

 

Se filmen hos Youtube

 

Og dette er den FSX traileren jeg koste meg mest med :p her lever man seg VIRKELIG inn i spillet :p

 

Systemkrav for spillet(mener dette er minimumskravet.

 

Microsoft Windows-baserte datamaskiner

 

 

Operativsystem Windows XP Home Edition SP2, Windows XP Professional Edition SP2, Windows Vista

 

Prosessor 1 GHz prosessor eller kraftigere

 

Minne Windows XP SP2 krever 256 MB minne

Windows Vista krever 512 MB minne

 

Harddisk 14 GB ledig plass på harddisken kreves

 

Stasjon DVD-ROM

 

Skjermkort 32 MB DirectX 9-kompatibel

 

Lydkort DirectX 9-maskinvarekompatibel og lydkort med høyttalere og/eller hodetelefoner

 

Inndataenhet Microsoft-mus eller annen kompatibel pekeenhet

 

Internett-tilkobling 56,6 kbps eller bedre kreves for spill på Internett

 

hentet fraMicrosoft.com

 

Spiller FSX ca 6 timer daglig (Vet er no lifer.)

 

Du har jo også X-Plane, som også er en knakende god fly simulator. Det jeg mener er det stille skille mellom FSX og X-plane er det at FSX har mest sansynelig fler tilleggspakker enn du kan telle. Microsoft har bare gitt ut 1 offesiel tilleggspakke kalt "acceleration". Det går fint ann å spille uten tilleggspakkene, men er du ute etter den VIRKELIGE realismen og fly opplevelsen anbefaler jeg deg å gjøre som meg. Legge til så mye tilleggspakker du bare orker (PS. Disse tillegspakkene fra kjente, seriøse utgivere koster penger, men ikke en hel formue).

Men du har jo også gratis software fra f.eks Flightsim.no, der du kan laste ned bla. de fine pakkene som "Norske Flyplasser", "Norway scenics" "Norway Quality mesh" osv osv.

Disse er da helt gratis og fritt fram for å laste ned uten så mye som registrering engang.

 

Noen kjente aktører innen FS markede:

 

Aerosoft:

Disse gir deg en REKKE fly(F.eks vår elskede F-16 Fighting falcon, men denne er IKKE å anbefale for nybegynnere inne fly. så har du kjente Twin Otter DHC-6,airbus serien osv.) , oppdrag & programmer (Nye utfordringer som setter en hver pilot på prøve, programmer for å logge flyturer, for å laste inn "Real Traffic" som tilsier at alle flyruter som flyves på verdensbasis blir lastet inn å simulert. Så vet du om et fly som F.eks går fra bodø til oslo kl 14:30, så står det klart i bodø 14:15.), landskap(F.eks Megaairports, som Madrid, heatrow osv.)

 

Wilco:

 

Disse leverer forskjellige fly med "liverien" til flyet, dvs malingen til SAS, Norwegian osv.

De leverer f.eks 737,en (Det flyet du ser hver dag ikledd SAS og Norwegian).

 

Flight1 Software:

 

Disse leverer det meste, fra små privat fly, til store passasjer fly, og ned igjen til private jet fly ( som man ser på film vettu). De leverer fly helt tilbake til krigstidene (2. verdenskrig) I tillegg leverer de også som Aerosoft diverse programmer.

 

 

X-plane 9:

Se filmen hos Youtube

 

Systemkrav & Funksjoner.

 

 

Funksjoner

 

Over 40 luftfartøy innen luftfartsindustrien (og historien), og flere hundre andre som er tilgjengelige for gratis nedlasting

Evne til å lande på hvilken som helst av de over 18 000 flyplassene, og blant annet på hangarskip og helikopterplattformer på toppen av bygninger

Skiftende vær, fra skyfri himmel og god sikt, til tordenvær

Detaljert feilmodellering

Systemkrav

 

Operativsystem: Mac OS X v10.3 eller nyere

1GHz eller raskere PowerPC G4 eller G5 eller Intel Core Duo-prosessor

Hukommelse: 1 GB

Ledig harddiskplass: 60 GB

Videokort: 64 MB VRAM

Nødvendige medier: DVD-stasjon for installasjon og avspilling

Tilbehør: USB-styrespak eller rattspak og Internett-tilkobling anbefales

Hentet fra Apple

 

 

Må beklage mine dårlige kunnskaper om X-plane. Har gått i FS hos meg i rundt 10 år så.

 

Hvis du vil ha en mye bedre opplevelse av Fly simulatorer generelt vil jeg ANBEFALE å kjøpe flystikker. Jeg selv kjører Saitek X52, med rudder og et lite fint panel med diverse knapper på.

 

Her er noen:

4.jpg

Saitek X52

 

3.jpg

Saitek Rudder

 

1.jpg

Flight yoke, Mixture controls, rudder, all saitek.

 

2.JPG

Logitech Extreme 3D

 

 

 

Håper alt dette hjalp deg på veien om å kjøpe Fly simulator.

 

Mvh

Kristian :)

Endret av DeQu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...