Gå til innhold

Killzone 2 selger i bøtter og spann (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns dere i spillverket virkelig at 1 mill på 2 uker er bøtter og spann?? På ps3 sitt mest hypede spill ever?? Denne siden stinker mer og mer og får snart itavisen til å virke seriøst.. Tragiske greier.

 

Er du blind? Kan du lese? Har du Lest artikkelen? Les den omgjenn da:

 

"Dette er tidlige tall og med tanke på at det totalt er over 20 millioner Playstation 3-konsoller ute blant brukerne, er ikke nødvendigvis én million solgte kopier banebrytende for en så viktig storsatsing fra Sony sin side. Tallene kan fort øke nevneverdig igjen når pakken som skal inneholde PS3 + Killzone 2 kommer for salg i nær fremtid"

Lenke til kommentar

At de nevnte tallene er estimasjoner kunne blitt formulert bedre i artikkelen, men statistikken fra VGChartz er for øyeblikket eneste tilgjengelige data. Vi skal passe på å oppdatere med nøyaktige tall når enten Sony letter på sløret - eller tall fra NPD-gruppen blir tilgjengelige.

Lenke til kommentar
At de nevnte tallene er estimasjoner kunne blitt formulert bedre i artikkelen, men statistikken fra VGChartz er for øyeblikket eneste tilgjengelige data. Vi skal passe på å oppdatere med nøyaktige tall når enten Sony letter på sløret - eller tall fra NPD-gruppen blir tilgjengelige.

 

Statistikken til VGChartz er basert på kun gjetting. Er det da riktig å lage en artikkel på slike gjette tall? Nei, synes dere skulle ha ventet på offisielle tall.

 

Vgchartz sine tall kan brukes i diskusjon når tallene baserer seg på pressemeldinger, mc tall og usa tall da tallet blir nogenlunde rett.

Lenke til kommentar
Statistikken til VGChartz er basert på kun gjetting. Er det da riktig å lage en artikkel på slike gjette tall? Nei, synes dere skulle ha ventet på offisielle tall.

 

Vgchartz sine tall kan brukes i diskusjon når tallene baserer seg på pressemeldinger, mc tall og usa tall da tallet blir nogenlunde rett.

 

Slik jeg forstod det er det bare statistikken om konsollsalg som er hentet fra VGChartz. At spillet har solgt 1 mill + virket det som dere hadde andre kilder på. Har jeg feil?

 

Ellers vil jeg heller ikke si at en million solgte kopier på to uker er "bøtter og spann", men dette er jo et uttrykk som kan bety mye forskjellig.

Lenke til kommentar
Syns dere i spillverket virkelig at 1 mill på 2 uker er bøtter og spann?? På ps3 sitt mest hypede spill ever?? Denne siden stinker mer og mer og får snart itavisen til å virke seriøst.. Tragiske greier.

 

Desverre så fremstår du som et virkelig naut når du uttaler deg om denne saken uten å sjekke litt.

 

Halo 3 for eksempel har solgt til nå 8 millioner kopier siden det ble lansert i 26 september 2007 , Metal Gear Solid IV som er Konamis bestselgende tittel har solgt 4.5 Millioner kopier siden det ble lansert for et halvår siden. Ergo så ligger salgstallene ganske så likt på begge tittlene tatt i betrakning tiden de har vært i omløp.

 

Man kan dermed si at 500.000 enheter pr uke faktisk er ganske så gode tall, I løpet av en måned betyr det 2 millioner solgte enheter og fortsetter salgstallene slik er man oppe i 12 millioner i løpet av et halvt år.

Selvsagt så er det nok mer realistisk å regne med tall på ca 4 til 6 Millioner solgte enheter I løpet av et halvt år, det vil bli helt avhengig av hvor bra MP delen er for å oppnå disse salgstallene noe Sony og guerilla er klare over (og det er derfor mye bra blir nå lansert for online delen).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Syns dere i spillverket virkelig at 1 mill på 2 uker er bøtter og spann?? På ps3 sitt mest hypede spill ever?? Denne siden stinker mer og mer og får snart itavisen til å virke seriøst.. Tragiske greier.

 

Desverre så fremstår du som et virkelig naut når du uttaler deg om denne saken uten å sjekke litt.

 

Halo 3 for eksempel har solgt til nå 8 millioner kopier siden det ble lansert i 26 september 2007 , Metal Gear Solid IV som er Konamis bestselgende tittel har solgt 4.5 Millioner kopier siden det ble lansert for et halvår siden. Ergo så ligger salgstallene ganske så likt på begge tittlene tatt i betrakning tiden de har vært i omløp.

 

Man kan dermed si at 500.000 enheter pr uke faktisk er ganske så gode tall, I løpet av en måned betyr det 2 millioner solgte enheter og fortsetter salgstallene slik er man oppe i 12 millioner i løpet av et halvt år.

Selvsagt så er det nok mer realistisk å regne med tall på ca 4 til 6 Millioner solgte enheter I løpet av et halvt år, det vil bli helt avhengig av hvor bra MP delen er for å oppnå disse salgstallene noe Sony og guerilla er klare over (og det er derfor mye bra blir nå lansert for online delen).

Du forenkler vel litt mye om du tror Halo 3 og MGS4 kun hadde solgt 1 million på to uker. To uker etter release var nok tallene nærmere rundt 4-5 millioner for Halo 3 og rundt det halve for MGS4. Om Killzone har solgt en million til nå, er det absolutt gode salgstall i spillverden, likevel ikke like høyt som de to spillene du sammelikner med. Det sagt, om disse tallen for Killzone 2 er riktig, er jo umulig for oss i vite ennå.

Lenke til kommentar

Herlig spill, angrer ikke på at jeg kjøpte det.

Alle kompisene mine som ikke har en PS3 allerede som har vært innom og sett på det lengter etter PS3 nå. Etter jeg har rundet det går det seiersrunden blant de av vennene mine som eier en PS3 og som bare vil spille gjennom den herlige kampanjen.

Selv ser jeg frem til jeg får det tilbake så jeg kan fortsette online..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...