Gå til innhold

Iphone eller nokia 5800?


Anbefalte innlegg

Symbian er mye mer åpent enn iPhone OS

Merker du ikke selv at det argumentet er helt uten kraft ? For du mener selvfølgelig at det skal gi flere utviklere og flere programmer.

 

Litt tid for en reality check:

Det finnes ca 10000 programmer til Symbian (mars 08, kilde: symbian.com) etter ca 10 år ... mens det etter et lite halvår finnes 15000 applikasjoner i AppStore (jan 09, kilde: wikipedia). Symbian blir med andre ord r**p*lt av iPhone i antall applikasjoner tilgjengelig.

 

Så hvis du virkelig hater iPhone, så foreslår jeg at du hopper fra den synkende Symbian-skuta over til Android først som sist ... der holder iallefall noen av argumentene dine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt tid for en reality check:

Det finnes ca 10000 programmer til Symbian (mars 08, kilde: symbian.com) etter ca 10 år ... mens det etter et lite halvår finnes 15000 applikasjoner i AppStore (jan 09, kilde: wikipedia). Symbian blir med andre ord r**p*lt av iPhone i antall applikasjoner tilgjengelig.

Kvaliteten på de Iphone-applikasjonene holder jo også veldig høy kvalitet. iBeer og liknende er jo bare så konge og gjør Iphone såååå bra! Det er jo mye bedre med 15k iBeer-applikasjoner enn 10k applikasjoner som Opera Mobile/Mini osv.

Lenke til kommentar
Symbian er mye mer åpent enn iPhone OS

Merker du ikke selv at det argumentet er helt uten kraft ? For du mener selvfølgelig at det skal gi flere utviklere og flere programmer.

 

Litt tid for en reality check:

Det finnes ca 10000 programmer til Symbian (mars 08, kilde: symbian.com) etter ca 10 år ... mens det etter et lite halvår finnes 15000 applikasjoner i AppStore (jan 09, kilde: wikipedia). Symbian blir med andre ord r**p*lt av iPhone i antall applikasjoner tilgjengelig.

 

Så hvis du virkelig hater iPhone, så foreslår jeg at du hopper fra den synkende Symbian-skuta over til Android først som sist ... der holder iallefall noen av argumentene dine.

 

Symbian_Pro mener selvsagt at Symbian har flere fordi det kan kjøre java og diverse annen kjip kode :)

 

App Store har for øvrig rundet 20000 applikasjoner nå. Nesten dobbelt så mange som finnes native til Symbian.

 

Det er vittig å se at situasjonen ikke har forandret seg noe særlig hva kvaliteten på applikasjonene angår:

 

http://marasmus.web.surftown.nu/ips60wm/index.html

Lenke til kommentar
Kvaliteten på de Iphone-applikasjonene holder jo også veldig høy kvalitet. iBeer og liknende er jo bare så konge og gjør Iphone såååå bra! Det er jo mye bedre med 15k iBeer-applikasjoner enn 10k applikasjoner som Opera Mobile/Mini osv.

Ok, la oss sammenlikne et program som finnes både for iPhone og for Symbian, nemlig Tower Bloxx:

DChoc_TowerBloxxDeluxe_Shot01_240x320.jpg

draft_lens2322118module13210309photo_1235353974Tower_Bloxx_Deluxe_3D_Free_-_Digital_Chocolate_Inc..jpg

 

Klarer du å gjette hvilket bilde som er fra Symbianversjonen ?

Lenke til kommentar
Litt tid for en reality check:

Det finnes ca 10000 programmer til Symbian (mars 08, kilde: symbian.com) etter ca 10 år ... mens det etter et lite halvår finnes 15000 applikasjoner i AppStore (jan 09, kilde: wikipedia). Symbian blir med andre ord r**p*lt av iPhone i antall applikasjoner tilgjengelig.

(Sukk) for det første. Ingen vet hvor mange symbian applikasjoner som finnes. Selv ikke Symbian.com. husk at hvem som helst kan laste ned SDKen, utvikle applikasjoner og selge/legge ut gratis HELT ALENE uten hjelp fra tredje part. Programmer trenger ikke å kvernes gjennom enn enkelt butikkportal som hos Apple. Les kilden en gang til så ser du at det står "commercially available" STOR forskjell på det og totalt antall applikasjoner! Det finnes masse vis av programmer (spesielt freeware) der utvikleren bare legger ut programmet på hjemmesiden sin og lar det være med det.

 

For det andre teller App Store applikasjoner etter antall nedlastbare filer, IKKE etter unike programmer eller spill. Så der det finnes f.eks. en lite og en full versjon telles det som 2 programmer, ikke 1.

 

Så kildene dine er rett og slett får dårlige og gir et helt feil bildet. Om et år eller to, når Ovi Store har fått godgjort seg, først da vet vi hvilken platform som har flest applikasjoner :p

Lenke til kommentar
(Sukk) for det første. Ingen vet hvor mange symbian applikasjoner som finnes. Selv ikke Symbian.com. husk at hvem som helst kan laste ned SDKen, utvikle applikasjoner og selge/legge ut gratis HELT ALENE uten hjelp fra tredje part. Programmer trenger ikke å kvernes gjennom enn enkelt butikkportal som hos Apple. Les kilden en gang til så ser du at det står "commercially available" STOR forskjell på det og totalt antall applikasjoner! Det finnes masse vis av programmer (spesielt freeware) der utvikleren bare legger ut programmet på hjemmesiden sin og lar det være med det.

Hehe, så det finnes en masse symbian programmer ... bare at ingen vet hvor de er ? Isåfall har har jeg tusen iPhone apps nedlåst i ei kiste på loftet :D

 

Forøvrig ... hvem som helst kan kanskje laste ned iPhone SDK´en også.

 

For det andre teller App Store applikasjoner etter antall nedlastbare filer, IKKE etter unike programmer eller spill. Så der det finnes f.eks. en lite og en full versjon telles det som 2 programmer, ikke 1.

Ok, la oss si at AppStore har 10000 "unike" applikasjoner etter et halvår da ... det setter jo ikke symbian i noe særlig bedre lys.

 

Så kildene dine er rett og slett får dårlige og gir et helt feil bildet. Om et år eller to, når Ovi Store har fått godgjort seg, først da vet vi hvilken platform som har flest applikasjoner :p

Vi snakker ikke om to år frem i tid, vi snakker om nå ... og der gir kildene mine gir et ganske rett bilde vil jeg tro. Om 2 år ser det sikkert anderledes ut ... da tipper jeg at Symbian ikke finnes lenger ;)

Endret av tungnem
Lenke til kommentar

Ny oppdatering til Iphone!. Les

 

Ifølge Rose skal det bli mulig å markere tekst på en enkel måte - for eksempel en URL - og klippe og lime utklippet mellom ulike programmer.

 

Det er fint, det. Men skulle det ikke egentlig bare mangle?

 

MMS, video, bakgrunnsprosesser og alt det andre på ønskelista får vi fremdeles ikke, fortsatt ifølge Rose. Likevel jubler altså en rekke teknologimedier over at det blir klipp-og-lim.

 

http://www.dagbladet.no/2009/03/16/kultur/.../apple/5319064/

 

 

og vi lever i år 2009!

Lenke til kommentar
Hehe, så det finnes en masse symbian programmer ... bare at ingen vet hvor de er ? Isåfall har har jeg tusen iPhone apps nedlåst i ei kiste på loftet :D

Jo vi vet hvor de er, men det er ikke mulig å telle dem, på samme måte som det ikke er mulig å telle alle Windows programmer i verden. Du kan naturligvis prøve, men du vil aldri klare å finne alle.

 

Forøvrig ... hvem som helst kan kanskje laste ned iPhone SDK´en også.

Men kan man selge programmet uten hjelp fra Apple? NEI det kan man ikke.

 

Vi snakker ikke om to år frem i tid, vi snakker om nå ... og der gir kildene mine gir et ganske rett bilde vil jeg tro. Om 2 år ser det sikkert anderledes ut ... da tipper jeg at Symbian ikke finnes lenger ;)

Hvordan kan du si at kildene er gode når de overhodet ikke gir noe nøyaktig tall. Ikke en gang i nærheten faktisk. Kildene sier at det finnes flere enn 10000 programmer til symbian og mellom 10000 og 20000 programmer til iPhone. Kaller du det nøyaktig?

 

Foresten har krystallkula de helt rett i at Symbian som vi kjenner det i dag ikke finnes om 2 år. Da har nemlig Symbian Foundation tatt over.

Lenke til kommentar
Jo vi vet hvor de er, men det er ikke mulig å telle dem, på samme måte som det ikke er mulig å telle alle Windows programmer i verden. Du kan naturligvis prøve, men du vil aldri klare å finne alle.

"Vi vet hvor de er" og "du vil aldri klare å finne alle" , er ikke det å si seg selv i mot ? ;)

 

Men kan man selge programmet uten hjelp fra Apple? NEI det kan man ikke.

Nei, hvorfor skulle man ville selge programmet sitt i en butikk der det er lett tilgjengelig for absolutt alle og som gjør millionærer av utviklere hver dag ? Det er jo ikke uten grunn at Nokia og andre nå kommer etter.

 

Hvordan kan du si at kildene er gode når de overhodet ikke gir noe nøyaktig tall. Ikke en gang i nærheten faktisk. Kildene sier at det finnes flere enn 10000 programmer til symbian og mellom 10000 og 20000 programmer til iPhone. Kaller du det nøyaktig?

Ok, la oss være skikkelig unøyaktige å si at det finnes 5000 apps til iPhone etter et halvår og 20000 apps til Symbian etter 10 år ... tallene taler jo fortsatt ikke akkurat Symbian sin fordel.

 

Foresten har krystallkula de helt rett i at Symbian som vi kjenner det i dag ikke finnes om 2 år. Da har nemlig Symbian Foundation tatt over.

... men krystallkula mi ser også at da har du allerede switcha til iPhone ;)

Lenke til kommentar

Skal du ha den beste telefonen mtp funksjoner og teknologi, så velger du Nokia'en.

 

er du en Apple fanboy og\eller liker den image'en så har du IPhone.

 

Nok en gang, jeg gikk fra IPhone til Nokia. Aldri angret...søppel Apple. iTunes er grunn nok til å droppe IPhone.

Lenke til kommentar

@tungnem:

 

Hvorfor skryte av at det er så mange applikasjoner til Iphone/Ipod, når 90% av dem er laget på 10 minutter og har en bruksglede på 5 minutter? Ser man på kvaliteten på applikasjonene man finner til Symbian og Windows Mobile ser man at de holder litt mer enn iFart, iBeer osv. kvalitet.

Lenke til kommentar
Skal du ha den beste telefonen mtp funksjoner og teknologi, så velger du Nokia'en.

 

er du en Apple fanboy og\eller liker den image'en så har du IPhone.

 

Nok en gang, jeg gikk fra IPhone til Nokia. Aldri angret...søppel Apple. iTunes er grunn nok til å droppe IPhone.

 

Igjen, iTunes er 100% smak og behag. Samme er iPhone. Trenger ikke være noe fanboy av Apple for å like iPhone.

Lenke til kommentar
Hvorfor skryte av at det er så mange applikasjoner til Iphone/Ipod, når 90% av dem er laget på 10 minutter og har en bruksglede på 5 minutter? Ser man på kvaliteten på applikasjonene man finner til Symbian og Windows Mobile ser man at de holder litt mer enn iFart, iBeer osv. kvalitet.

Jeg har iallefall troverdige kilder å vise til når jeg skryter ... hvordan "ser" du at kvaliteten på Symbian og Windows Mobile er bedre ? Saken er jo den at 70-90% av all software er crap, sånn er det bare ... og Symbian er intet unntak.

 

.. og artig at du nevner iFart og iBeer ... det finnes sånne applikasjoner til Symbian også, de bare funker og ser mye dårligere ut ;) Søk etter "Fart box" eller "pyPiwo" og kos deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...