Gå til innhold

TEST: JOS MP-100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempe bra Review, ikke noe aa si pa det.

 

Det er kun en ting jeg henger meg litt opp i, aa si at 15timer med spilling er lite, er litt droyt.

 

"Størrelsen har nok også hatt sitt utslag i valg av batteri. 15 timer er ikke lenge for en MP3-spiller sammenlignet med andre nye spillere på markedet, men til gjengjeld er batteriet oppladbart, så man slipper mange ekstrakostnader ved å kjøpe nye batterier."

 

Jeg bor her i Singapore, jeg har sett paa ca 20 forskjellige minne-mp3 spillere av denne type. I snitt saa ligger de fleste av disse spillerne paa ca 7-9timer, det hender at det er et par innimellom som er oppgitt til baade 10 og 12timer.

 

Saa jeg syntes 15timer er kjempe bra hvis det er tilfelle. Men det er klart hvis du sammenligner mot andre typer som iPod med hardisk (fy fillern, jeg har ikke peiling paa slike mp3 spillere med HD...Hvor mange timer kan de spille?), saa er det kanskje ikke saa bra?

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Kjempe bra Review, ikke noe aa si pa det.

 

Det er kun en ting jeg henger meg litt opp i, aa si at 15timer med spilling er lite, er litt droyt.

 

"Størrelsen har nok også hatt sitt utslag i valg av batteri. 15 timer er ikke lenge for en MP3-spiller sammenlignet med andre nye spillere på markedet, men til gjengjeld er batteriet oppladbart, så man slipper mange ekstrakostnader ved å kjøpe nye batterier."

 

Jeg bor her i Singapore, jeg har sett paa ca 20 forskjellige minne-mp3 spillere av denne type. I snitt saa ligger de fleste av disse spillerne paa ca 7-9timer, det hender at det er et par innimellom som er oppgitt til baade 10 og 12timer.

 

Saa jeg syntes 15timer er kjempe bra hvis det er tilfelle. Men det er klart hvis du sammenligner mot andre typer som iPod med hardisk (fy fillern, jeg har ikke peiling paa slike mp3 spillere med HD...Hvor mange timer kan de spille?), saa er det kanskje ikke saa bra?

 

Frankie

Singapore

 

 

er enig,det er bra levetid på den,creative zen har jo 14 timer bateritid.

Lenke til kommentar

15 timer er ikke så lang avspillingstid sammelignet med flere av de nyeste MP3-spillerne på markedet, da disse som regel har en batterilevetid på 20-25 timer. (Eksempler på disse er iAudio CW300, MPIO FD100 og iRiver iFP190TC.)

 

Siden mange spillere har en batterilevetid på rundt 15 timer, er det ikke trukket noe på karakteren for batteritiden, men det er heller ikke gitt noe pluss.

Lenke til kommentar

Vurderer du å kjøpe mp3 spiller. Kjøp hardisk bassert! Har ikke angret ett sekund på min 20gb ipod som jeg har brukt daglig i ett halvt år nå.

 

Fuker ypperlig som hardisk mellom xp pc'er med firewire. Du kobler den bare til, og vips så er den i utforskeren. (Krever sp1)

Lenke til kommentar

Joda, testen var grei den, bortsett fra:

 

"Operativsystem: Windows 98/SE/ME/2000/XP, Mac OS 8.6 eller senere"

 

Hvorfor "glemmer" man alltid Linux?

 

Hvorfor ikke bare skrive: Siden denne spilleren ikke bruker proprietære overføringsprotokoller, kan den brukes i alle operativsystemer med søtte for USB.

 

 

Til de som måtte lure, så er det med 95% sjangse at det går an å bruke denne i Linux også, siden den sikkert bruker FAT partisjon.

Lenke til kommentar
Joda, testen var grei den, bortsett fra:

 

"Operativsystem: Windows 98/SE/ME/2000/XP, Mac OS 8.6 eller senere"

 

Hvorfor "glemmer" man alltid Linux?

 

Hvorfor ikke bare skrive: Siden denne spilleren ikke bruker proprietære overføringsprotokoller, kan den brukes i alle operativsystemer med søtte for USB.

 

 

Til de som måtte lure, så er det med 95% sjangse at det går an å bruke denne i Linux også, siden den sikkert bruker FAT partisjon.

 

kommer vel av at det er få folk bruker linux 2-3% ??

Lenke til kommentar

Det irriterer meg noe sinnsykt at de fleste MP3 spillere og minidisc'ene har dårlige øretelefoner....

 

Jeg har lest veldig mange reviews av forskjellige spillere og mange av de har dårlige øretelefoner. Når jeg skal ut å kjøpe meg en mp3 spiller vil jeg jo at det skal være ordentelig lyd! Jeg vil kunne sette volum på max og nyte sangen... :p

Lenke til kommentar

Vel, naa skal det ikke glemmes at jo mer strom hodetelefonene sluker jo kortere spilletid, stemmer ikke det da?

...Jeg er ikke noe inne i lyd/strom kretsen saa jeg har ikke peiling...ler.

 

Vel, jeg syntes ikke - Digitalway MPIO-FD100 er noe fin aa se paa, dritt styg, ogsaa er den jo firkantet, urgh, jeg liker "thumbdrive" design, den er saa grei aa stikke hvor som heltst, man kan jo bare hekte den isammen med mobiltelefonen som henger i beltet.

 

Jeghar ikke penger til en slik Mp3 spiller enda, for onske meg en til gjebursdagen min, hehe...

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

hei allesammen

 

jeg trenger en mp3 spiller snart, og synes jos mp-100 virker som et bra alternativ, men jeg har et par spørsmål:

 

denne mp3 spilleren har så vidt jeg kan forstå ikke noen fjernkontroll. er det noen som har erfaringer med denne eller andre spillere uten fjernkontroll ? tidligere har jeg brukt minidisk, og jeg tror jeg ville savnet fjernkontrollen på den .. :roll:

 

er det slik at dersom man bytter ut hodetelefonene på denne spilleren så kan man ikke lenger bruke halsremmen ? ser ut som hodetelefoner og halsrem på en måte er èn enhet på bildene jeg har sett av spilleren

 

håper noen har noen svar/innspill på dette :)

 

/kristian

Lenke til kommentar

Driver og skal kjøpe meg en mp3 spiller og JOS var førstevalget mitt til jeg kom over iRiver iFP-190TC.

 

http://www.iriver.com/product/info.asp?p_n..._name=iFP-190TC

 

Ligger ganske likt JOS sine mp3-spiller i prisklassen hos databutikken.com og det må sies at jeg syns iRiver'n ser råere ut... :) Men hadde vært litt kjekt om hardware.no hadde fått testa den ut og sammenlignet med JOS-spillere..

Lenke til kommentar
Driver og skal kjøpe meg en mp3 spiller og JOS var førstevalget mitt til jeg kom over iRiver iFP-190TC.  

 

http://www.iriver.com/product/info.asp?p_n..._name=iFP-190TC

 

Ligger ganske likt JOS sine mp3-spiller i prisklassen hos databutikken.com og det må sies at jeg syns iRiver'n ser råere ut... :) Men hadde vært litt kjekt om hardware.no hadde fått testa den ut og sammenlignet med JOS-spillere..

 

iRiver iFp-190TC er allerede testet av Hardware.no:

 

http://www.hardware.no/tester/lyd/iriver_i...90tc/index.html

Lenke til kommentar

ser ut som en grei Mp3-spiller....men eg venter nok på iAudio CW300...

 

Hadde ikkje hatt noko imot å hatt ein iPod ol., bortsett fra at de er store, klumpete og dyre...forferdelig dyre...

 

Denne spilleren og Cw300 er mindre enn mobiltelefoner og perfekt til å ha i lomma. 256MB spiller rommer rundt 50 sanger og eg hører sjelden så mye på den at eg i det hele tatt kommer gjennom hele spilleren.

 

Øretelefonene er noe dritt på mange mp3mdcd - spillere...og da er vel Koss Porta Pro eit av de beste valgene....kjempelyd og kompakt.

 

I reviewen av cw300 var det sagt at medfølgende ørepropper var gode med ein lite slags bass-kasse...så det gjenstår å se om den er noe futt i.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...