Gå til innhold

modding = sonefri? (xbox360)


Sunos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Softmodding opphever ikke regionsperre. Da må du hardmodde med chip, men da er du garantert å bli utestengt fra Live.

 

Hei

 

Jeg lurer på om hvis man modder xboxen om man da kan bruke spill fra andre soner?

 

Ja, hvis du gjør dem sonefri først ;)

 

 

For guds skyld!

Hvis dere ikke har peiling hva dere snakker om, så ikke svar.

 

Man kan ikke "gjøre xbox 360 kopier sonefri"

man kan ikke softmodde en xbox 360

man kan ikke få xbox 360 til å spille spill av andre regioner med noe chip.

 

 

thklinge ga det riktige svaret:

 

Nei.

Lenke til kommentar
Softmodding opphever ikke regionsperre. Da må du hardmodde med chip, men da er du garantert å bli utestengt fra Live.

 

Forklar gjerne hvorfor man blir utestengt med chip....

Man er nemlig ikke noe tryggere med en flasha maskin, for chipen gjør nemlig akkurat det sammen, men der ligger firmware i chipen, isteden for i drevet ;)

Lenke til kommentar

Med chip så er du låst til en, potensiellt, gammel firmware som ikke har det samme nivå av sikkerhet og feileliminering som nyere programvare. Å flashe DVD-drevet kan gjøres så mange ganger man vil så da er det inget problem å holde firmwaren oppdatert. Når det ikke er nevneverdig forskjell i mengden arbeid som kreves for de to metodene er flashing av FW helt klart å foretrekke.

 

Eksempelvis vil ikke backups laget av enkelte nye spill som f.eks Hawx være mulig å spille pga. Wave 3-problematikken. Da er det greit å kunne patche til ver 1.51 av iXtreme og problemet er løst. Da er det mye styr å bestille ny chip, med det arbeidet et bytte fører med seg.

Lenke til kommentar
For guds skyld!

Hvis dere ikke har peiling hva dere snakker om, så ikke svar.

 

Man kan ikke "gjøre xbox 360 kopier sonefri"

man kan ikke softmodde en xbox 360

man kan ikke få xbox 360 til å spille spill av andre regioner med noe chip.

Unnskyld meg, men jeg tror kanskje ikke du skal snakke så veldig høyt om hvem som ikke har peiling.

 

JO, man kan gjøre 360-kopier sonefrie. Hvordan veit jeg ikke, men de fleste image-filene på nett er gjort sonefrie. Det er et hard-fact, og om du ikke ser det er du bare ignorant.

 

JO, men kan softmodde en 360. Ikke noe problem. Da skifter man ut firmwaren på DVD-spilleren. Det er ikke vanskelig, og jeg har gjort det selv.

 

JO, du kan forbikjøre regionsjekken vha chip.

 

...så ikke snakk så høyt neste gang...

 

Forklar gjerne hvorfor man blir utestengt med chip....
Greit. Grunnen er enkel - chipen har en fast, som regel uoppgraderbar firmware som sannsynligvis er utdatert alt når chipen er på markedet, pga fabrikeringstid. Da har nok "hullet" chipen benytter seg av blitt tettet. Softmodding er mye bedre, for der kan man selv flashe fra releasedag 1, og dermed alltid være så trygg som mulig.
Lenke til kommentar
For guds skyld!

Hvis dere ikke har peiling hva dere snakker om, så ikke svar.

 

Man kan ikke "gjøre xbox 360 kopier sonefri"

man kan ikke softmodde en xbox 360

man kan ikke få xbox 360 til å spille spill av andre regioner med noe chip.

Unnskyld meg, men jeg tror kanskje ikke du skal snakke så veldig høyt om hvem som ikke har peiling.

 

JO, man kan gjøre 360-kopier sonefrie. Hvordan veit jeg ikke, men de fleste image-filene på nett er gjort sonefrie. Det er et hard-fact, og om du ikke ser det er du bare ignorant.

 

JO, men kan softmodde en 360. Ikke noe problem. Da skifter man ut firmwaren på DVD-spilleren. Det er ikke vanskelig, og jeg har gjort det selv.

 

JO, du kan forbikjøre regionsjekken vha chip.

 

...så ikke snakk så høyt neste gang...

 

Festlig at du er så bombastisk også tar du samtidig feil ;)

  • Det går IKKE an å gjøre et spill sonefritt. 100% helt garantert, det er IKKE mulig. Noen spillfabrikanter VELGER å ikke ha soner på spillene sine, men det er ikke noe hverken du, jeg eller "de som lager image og legger på nett" kan gjøre noe som helst med.
  • Softmodding av 360? Hell yes, her har du helt rett. Og flashing av firmware i DVD-drevet er helt klart veien å gå om man vil modde sin 360.
  • Forbikjøre regionsjekk med chip? Kort svar: Nei. Langt svar:
    Noen modchips (Infectus 2, cygnos360, mfl) gir deg et ekstra NAND-flash minneområde som du kan bytte til. Dermed kan du velge mellom å boote to forskjellige kernels. F.eks. en PAL og en NTSC-kernel. Høres enkelt ut, men installasjonen er vanskelig for folk uten elektronikkerfaring. Et enda større problem er at om din 360 er produsert etter juli 2007 så er det ikke mulig å lese ut CPU-keyen og dermed ikke mulig å lage en bootbar kernel. Da hjelper ikke all verdens chips, du får ikke 360en hverken regionfri eller bootbar med valgbar region.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...