Gå til innhold

Skal du inn på Fallskjermjeger - rekruttskolen 2009?


S-PN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke bare for å gjorde det jævligst mulig at dere må bruke drittutstyr til å begynne med. Om en kan løse oppdrag på en god måte med dårlig utstyr, blir resultatet desto bedre når du får godt utstyr.

 

sant så sant. men tror også det har noe med at , 3 uker på rekrutten med dritt sekk , så påfører mye smerte i skuldre ect hjelper dem å skille dem som ikke klarer det at kroppen sier nei.

hadde du gått med en drømm av en sekk hadde opptaket blitt lettere.

det at sekken gnager å gjør vondt tror jeg faktisk er grunnen til at de bruker den.

så de kan se om rekruttene tåler litt smerte , for å marsjere i 23 timer å sove i en for så å marsjere i 23 til gjør vondt. jeg ser positivt på helvetes uka for den vil få mye av den Harde treninga til å virke lettere :) ¨

men har bestilt meg en sånn sekk å m77 støvler nuh :) så skal vende meg til sekken å gå inn skoene=)

Lenke til kommentar

Som du nevnte tidligere S-PN, så kan det være lurt å skjære av et gammalt liggeunderlag, for så å feste biten langs skulderreima. Men dette er noe som ikke er lovlig å gjøre i rekrutten. Da skal alt av matriell være slik du får det utdelt. Triks i ludo hører med til senere tjænæst ;)

 

PS. Etterhvert som vinteren melder sin ankomst, kan det være lurt å skjære til noen såler av et gammalt liggeunderlag, og stappe dem nedi fotposene. Hjelper utrolig mye på varmen :)

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Enig i begge innleggene over :) Ja sekken er hovedsakelig bare for puur f***. Men det skiller jo bare de beste ut fra de bra. Blir moro!

 

Visste ikke at det ikke var lov. Tenkte bare det var kreativt :p Men, med eller uten liggeunderlag teipet fast i sekkereimen så skal ikke det stoppe meg i hvertfall. Bare å gi gass!

Lenke til kommentar
haha fant en kul serie jeg vil anbefale dere å se :) generation kill :) handler om Soldater i Irak... Morsom men fet serie :p

Vil anbefale Ross Kemp in afghanistan og Ross Kemp returns to afghanistan.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12580381 Her er Ross Kemp in Afghanistan. Ross kemp returns to afghanistan finnes på internett som nedlastbar form. Flott dokumentar hvis du syntes generation Kill var spennede/interessant å se på (som da også er en sann historie).

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Hei.

 

Ser det er en del som skal inn. Her er en til!

Har på følelsen at dette året kommer til å bli fult, større utfordring da;)

 

Noen som vet hvor lang rekrutt og opptaket er? Fått høre at det er 3uker rekruttskole og så 2 uker med opptak.

 

Kommer fra Oslo, er 180 høy, har en bror som er sergant i garden. Håper å se deg der trådstarter;) 25.juli!

Lenke til kommentar
Hei.

 

Ser det er en del som skal inn. Her er en til!

Har på følelsen at dette året kommer til å bli fult, større utfordring da;)

 

Noen som vet hvor lang rekrutt og opptaket er? Fått høre at det er 3uker rekruttskole og så 2 uker med opptak.

 

Kommer fra Oslo, er 180 høy, har en bror som er sergant i garden. Håper å se deg der trådstarter;) 25.juli!

 

Hei du! Kult at du skal prøve deg du oxo! Gleder meg helt forvirrende mye. Må bare feie unna russetiden først, hehe. Den kommer nok til å ødelegge noe av treningen jeg legger ned, men har jo troos alt 2mnd etter russetiden på å komme meg igjen på. Tror det skal gå veldig greit :) Vet om noen som dundra seg gjennom russetiden med masse alkohol og sene netter, og de ble personell ved HJK.

 

Det stod på mil.no at; "Etter endt grovuttak vil de som har bestått alle testene fortsette på en rekruttperiode som varer i tre uker."

 

Opptaksperioden ble jeg plutselig litt usikker på.

 

Jeg er i fra Oslo området selv ;)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Ser det er en del som skal inn. Her er en til!

Har på følelsen at dette året kommer til å bli fult, større utfordring da;)

 

Noen som vet hvor lang rekrutt og opptaket er? Fått høre at det er 3uker rekruttskole og så 2 uker med opptak.

 

Kommer fra Oslo, er 180 høy, har en bror som er sergant i garden. Håper å se deg der trådstarter;) 25.juli!

 

Hei du! Kult at du skal prøve deg du oxo! Gleder meg helt forvirrende mye. Må bare feie unna russetiden først, hehe. Den kommer nok til å ødelegge noe av treningen jeg legger ned, men har jo troos alt 2mnd etter russetiden på å komme meg igjen på. Tror det skal gå veldig greit :) Vet om noen som dundra seg gjennom russetiden med masse alkohol og sene netter, og de ble personell ved HJK.

 

Det stod på mil.no at; "Etter endt grovuttak vil de som har bestått alle testene fortsette på en rekruttperiode som varer i tre uker."

 

Opptaksperioden ble jeg plutselig litt usikker på.

 

Jeg er i fra Oslo området selv ;)

 

Som du selv sier, så starter rekrutten for de som klarer testene under grovuttaket. I rekrutten vil det også dette utrolig mange av. Rekrutten varer 3 uker. De arrangerer f.eks en overlevelsesøvelse, der over halvparten detter av lasset i løpet av den uka som er satt av. I tillegg arrangeres det ett løp tidlig i rekrutten, der rekruttene skal løpe med oppakning og våpen, x-antall km, og de som kommer i mål etter befalet, er ute. Så det er ingen tvil om at det blir hardt for samtlige. Ingen går gjennom opptaket uten å hate.

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Russetiden, jaa.. Må prøve å ikke ta livet av treningen helt. Nå som været blir varmere starter tur gåingen med M-77, det blir lange og tunge overnattinger, selv i russetiden. Skal ta en 2ukers marsj en gang før juli, med heavy sekk og mest mat fra skogen, fisk for det meste, sove i skæven i to uker burde bare i seg selv være god trening:P

Er så gira på opptaket at jeg greier ikke å konse om noe annet, skolen går til helvete, tenker bare på fallskjermjeger, litt skummelt.. Hvis jeg ikke kommer inn..

 

Rekrutskolen kommer til å være ganske tung, med tanke på at den er så lang, 3uker gjørme og tester... Og så er det vel 1 uke helvete finnuttak, etter det er det 1uke hvor de som har kommet igjennom får vite om de kommer inn eller ikke. sånn var det på FOS ivertfall:)

 

Jeg heter Sverre, og jeg skal bli Fallskjermjeger:)

Lenke til kommentar

var ute å sprang 5 km i dag , i ulent terreng :) , masse tunge oppover bakker , vet at 5km testen er på strak grus vei men morro å teste hvor kjapt jeg klarte det i opp over bakker å shit ;D

 

24:10 , er tia mi til nå , regner med 20-19 min på strak vei.

Lenke til kommentar
Gutta!

 

En til som melder sin ankomst på Rena den 25. Juli! Blir spennende og nervepirrende førstedager ihvertfall! Er skadet for tiden, men har nok kravene inne bare ankelen blir frisk.

 

Velkommen!

 

Ja, de første dagene blir skikkelig nervepirrende. Masse nye ansikt å bli kjent med, konkurranse instinktet osv tikker i hodet på mange.

 

God bedring med skaden! Klarte å strekke en sene for en liten stund siden, men er frisk nå.

Lenke til kommentar
var ute å sprang 5 km i dag , i ulent terreng :) , masse tunge oppover bakker , vet at 5km testen er på strak grus vei men morro å teste hvor kjapt jeg klarte det i opp over bakker å shit ;D

 

24:10 , er tia mi til nå , regner med 20-19 min på strak vei.

 

Ja, synes vi burde skrive hvordan vi ligger ann atm. Testet meg selv nylig på noen av styrkeøvelsene, løpingen er litt eldre:

 

Push-ups: 83

Sit-ups: 127

Hang-ups: 10

Rygg-ups: Ikke testet, men trener 3x20 med 5-10kg holdene i henda mens jeg gjør det.

3000m løping: 10.27min

5000m løping: 19.05min

7km speedmarsj med 25 kilos sekk og feltstøvler: 46min (da jeg gjorde denne testen var jeg ute i skogen. Noen steder var stien snødd igjen slik at jeg sank 1/2 meter ned i snøen mange steder + at det var glatt mange steder. Så det var ikke særlig bra forhold for veldig rask gåing)

Baklengs stup fra 5m: Check! (Hørte bare noen ryktet om at dette kunne komme)

 

Må gå mer med sekk fremover, og trene biceps og rygg for hang-upsen. Skal opp på 15 stk i hvert fall før opptaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...