Gå til innhold

Vedlegg vises ikke ved mottatt mail i outlook......


Anbefalte innlegg

Et litt merkelig fenomen, og lurer på om noen av dere har vært bort i den og funnet en løsning på den. Når en bestemt person x sender meg mail med vedlegg så får jeg ikke vedlegget. Der i mot så får jeg vedlegg fra alle andre avsendere som sender med vedlegg. Person x sier at andre mottagere av mail med vedlegg fra denne får det de skal ha. Når jeg så går og ser på størrelsen på mailen så ser jeg at den ligger på alt fra 150 kb til > 300 kb avhengig av størrelsen på vedlegget som sendtes med....

Med andre ord så er den gjemt i mailen et sted men den synes ikke og det er ingen måte å få tak i den på slik det er med de andre mailene fra andre personer som har sendt med vedlegg..........

 

X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilsøking i forbindelse med vedlegg

Jeg mottok en melding med et vedlegg, men jeg kan ikke se eller åpne vedlegget

 

Det er standard at vedleggsfiler (for eksempel BAT, EXE, VBS og JS) som kan inneholde virus, sperres i Microsoft Outlook. Du vil ikke kunne se eller få tilgang til slike vedlegg. Bindersikonet vises i Vedlegg-kolonnen i innboksen for at du skal vite at meldingen inneholder et vedlegg, og en liste over de sperrede vedleggsfilene vises i informasjonsfeltet øverst i meldingen. Hvis du prøver å åpne vedlegget ved å høyreklikke elementet, vil ikke alternativet Vis vedlegg vises på hurtigmenyen. Hvis du må bruke filer, for eksempel EXE-filer, fra andre, må du be dem legge ut filene på en delt nettverksressurs eller Web-ressurs som du har tilgang til.

Lenke til kommentar

 

Har det falt deg inn at jeg kanskje la den på "Annet om data" først for så å finne ut sjansen nok var en del større for å få svar evt. flere svar dersom jeg heller la den ut på forumet til "Windows" da det tross alt hørte noe mere hjemme der?

 

Ellers takk til dere alle som har kommet med mulige måter å løse dette på. Skal teste dem ut.

 

X.

Lenke til kommentar

Jeg har noe av det samme problemet. Jeg oppgraderte min Outlook Express med Service Pack 1 og etter dette kan jeg ikke se et eneste vedlegg i mine innkomne e-poster selv om de ligger der.

 

Jeg fant denne artikkelen jeg tror forklarer problemet: http://support.microsoft.com/default.aspx?...id=kb;no;329570

 

Men problemet mitt er at ingen av løsningsforslagene i artikkelen nevnt over hjelper meg.

 

For det første så finner jeg ikke noe annet Mappealternativ under Kontrollpanel foruten det som ligger under Vis-Mappealternativer men der ligger det ikke noe valg for "Bekreft åpning etter nedlasting".

 

For det andre så har jeg ikke alternativet "Ikke tillat å lagre eller åpne vedlegg som kan inneholde virus" under Verktøy-Alternativer-Sikkerhet i Outlook Express.

 

Har jeg foretatt en oppgradering jeg ikke skulle ?

Kan jeg gå tilbake til den gamle versjonen av Outlook Express jeg hadde ?

Noen som har et løsningsforslag ?

 

Jeg har Win98 SE.

 

Bratti

Lenke til kommentar

Hvis jeg velger videresend så kommer vedleggene med men de er fremdeles "skjult" slik at jeg ikke kan se dem. Velger jeg å bare sende en ny e-post og legge ved filer blir ingen av filene lagt ved med riktig ikon, alle filene får ikonet som viser at programmet ikke kjenner de igjen men å sende de går greit ???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...