Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Ledningen" til HD ødelagt?


Anbefalte innlegg

Har en WD ekstern harddisc.

 

Da er det på en måte en strømledning som man deler i 2. En helg vanlig strømledning som går inn i en boks, som man kan ta ut, og den boksen har en 5pin kontakt som går inn i HD.

 

Når jeg putter strømledningen fra stikk-kontakten inn i den "boksen" som er mellom HS og stikk-konatakt blir det grønne lyset tent i ca. 1 sekund før det "fader" ut, og slukkes.

Ser også at selve HD reagerer og lyser blått i 0.5 sekunder før det slukker igjen.

 

Er det bare dårlig kontakt inni den boksen og er det eventuelt en side jeg kan kjøpe ett nytt "mellom-ledd"

 

Skranglete forklart, men orka ikke lage en videosnutt for å forklare det!

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min gamle WD eksterndisk var slik som du beskriver. Tidenes bomskudd mener nå jeg - dårligere løsning skal man lete lenge etter, for kabelen satt løst i pluss at den var sårbar for fysiske påkjenninger som vridning og bøyninger.

 

Husker jeg hadde samme problemet som deg. Løsningen for meg var å bruke en tang til å presse metallkappen litt mer sammen slik at den satt litt mer fast når pluggen kobles inn.

 

Konklusjon: Den bærbare harddisken var ikke så bærbar likevel, for den tålte ikke at strømpluggen kobles ut og inn gjenntatte ganger over tid (i forhold til "vanlige" strømplugger).

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Litt ironisk, hadde akkurat samme problem som deg, og ny "strømforsyning" ankom i dag. Det jeg gjorde var bare å gå inn på WD sine sider, fylle ut et skjema med serienr etc, så ble jeg etter et par dager kontaktet av de. Var helt problemfritt, fikk ny strømforsyning i posten. Det skal på en annen side nevnes at det tok nesten fem uker fra jeg rapporterte feilen, til en erstatning kom.

 

Mvh E

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...