Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

en ufør kjæreste..


Anbefalte innlegg

Hvordan så? Og ser det er 5 gjeste som leser her nå. Husk at gjesteposting bare er tillat ved noe man kan annse som pinlige helse/sexualspørsmål og andre ting rundt dette. Synes ikke denne tråden kvaifiserer til gjesteposting.

 

Uansett, dere klarer jo å sitte på pcen. Hva hindrer dere i å få en deltidsjobb forran pcen? Vet om mange jobber hvor man kan jobbe når man vil, tjene 120kr+ i timen, fra pcen. Kjenner også 2-3 stk som er 100% uføre men som ikke vil jobbe slik, for da får de ikke støtte fra nav. Valget er da, "fast" inntekt fra navn, eller "usikker" inntekt fra nav og selvstyrt inntekt fra andre firmaer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jasså, så du tror at alle uføre sitter dag ut og dag inn å glor på såpeserier du..

Det du med andre ord også sier, er at vis du har type og han knekker ryggen eller ett eller anna som gjør at han blir 100% ufør.. Så dumper du'n og går i fra han.

 

Jeg syns enkelte her burde få hue ut i fra ræva!

 

For det første, om jeg har en type som jeg har blitt glad i så går jeg da ikke fra han om han knekker ryggen! Det jeg sier er at om han klarer å leve normalt ellers, ja da kan jeg ikke skjønne hvorfor han ikke jobber, og da får vi ta det derfra. Det jeg vet er at jeg ikke skal være sammen med en sofasliter og en snylter.

 

Det finnes ganske sikkert folk som har faktiske lidelser og smerter og som hadde gjort alt for å kunne leve som "normalt". Men jeg tror det finnes ganske mange som lyver på seg en hel masse for å kunne leve det søte liv og svindle systemet, pluss at det er nok ganske mange som jobber svart ved siden av og får derfor 2 inntekter. Det som er vanskelig er å skille hvem fra hvem.

 

For å svare på spm ditt litt nærmere, så ja, jeg tror at uføre blir sittende mye foran tv og pc. Det er en grense på hvor mye man kan klare å finne på alene hjemme en hel dag.

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri vært sammen med en jente som jobbet uansett. Hvis vi begge jobber så må vi begge hjelpe rundt huset. Personlig er jeg mer interessert i et 1950-talls forhold hvor jeg jobber og hun er hjemme.

 

 

Du får dra på sjekker'n på Nav eller sosialkontoret da. Dra noen pua sjekketriks og limerick's så kan du få det akkurat slik du ønsker!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

Jeg er 40 år, har blitt varig syk pga en skade, og har nettopp måttet si fra meg jobben min.

Har 6 år på høyskole, har hatt mange lederjobber, har jobbet hardt og lenge for å komme dit jeg er nå.

 

Jeg kjenner jeg blir sterkt provosert av at noen kaller meg sofasliter og snylter!

 

Det å trekke seg fra jobben var tungt, spesielt ettersom dette var en jobb jeg lenge hadde hatt lyst på og endelig fikk. Men ettersom jeg nå kan jobbe kun deltid i uoverskuelig framtid, måtte jeg. Arbeidsplassen min er avhengig av å ha en leder som er der fullt ut, ikke kun to dager i uka. Nå har jeg en jobb på et lavere nivå i samme bedrift, og det er det jeg greier nå.

 

Klarer heller ikke å se meg som uaktuell som kjæreste. Jeg har mye å fare med, er intelligent, har interesser, er reflektert.

Dessuten kan jeg leve i hverdagen min igjen, nå når jeg kan hente meg inn mellom arbeidsdagene. Det synes ikke på meg at jeg har en skade, men den er selvfølgelig mer eller mindre til stede i hverdagen.

 

Og tenk, jeg gjør tunge fysiske ting!

Jeg trener styrke flere ganger i uka, og det bør jeg helst fortsette med for å holde musklene sterke, slik at jeg har en hverdag uten for mye smerter. Trening og fysisk aktivitet er noe alle uføre bør drive med på sitt nivå.

 

Jeg er foreløbig ikke på noen uførestønad, men på rehab. Jeg aner ikke hvordan det blir i framtida, kanskje blir jeg bedre og kan jobbe mer, kanskje ikke.

Lenke til kommentar

Alle saker er individuelle, og jeg har ikke kalt alle som ikke jobber for snyltere, jeg sikter til de som faktisk er i stand til å jobbe men som velger å la vær. Den som føler seg truffet av slike kommentarer, ja det sier seg selv.. Jeg anklager ikke noen her inne nå, bare så det er sagt.

 

Så en dokumentar en gang der de hadde satt overvåkning på folk som hadde uføretrygda seg, og der var det masse svindlerier ja.. Folk som sa de ikke kunne gå pga. smerter, som reiste seg opp av rullestolen eller som plutselig ikke trengte krykkene de gikk med lenger, så fort de hadde kommet seg ut og hjem fra leger og kontorer. Folk som dro på svarte jobber om dagene. Ingen av de ante at de ble holdt øye med døgnet rundt før de endelig ble tatt.

 

Var jo ei for litt sida som hadde en sønn som lekte tilbakestående, var det ikke? Husker ikke.

 

Mye tull og tøys der ute blant folk.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gjest gjest over
Alle saker er individuelle, og jeg har ikke kalt alle som ikke jobber for snyltere, jeg sikter til de som faktisk er i stand til å jobbe men som velger å la vær. Den som føler seg truffet av slike kommentarer, ja det sier seg selv.. Jeg anklager ikke noen her inne nå, bare så det er sagt.

 

Selvfølgelig føler jeg meg truffet, selv om jeg ikke er i den gruppa som VELGER å la være å jobbe. Men jeg føler meg stigmatisert, og det er faktisk ille nok. Du setter jo stempel på en hel gruppe av folk- Selv om du sier at alle saker er individuelle, så var jo dette med snylting den første tanken din når det gjelder folk som er uføre.

 

Det du skriver her, viser jo hva og hvordan du (og andre) tenker rundt det å ikke jobbe fordi man er syk.

Lenke til kommentar
Gjest gjest over igjen
Javel, unnskyld...

 

Jeg skjønner at man føler seg tråkka på. Og jeg er vel ikke med på å dempe fordommene akkurat, er bare så oppgitt på de som utnytter seg av dette. Men greit, jeg skal ikke hetse mer.

 

Takk:)

 

Joda, jeg er oppgitt over de som utnytter systemet selv jeg. Det er jo de som er opphav til at vi andre blir uglesett og stigmatisert.

 

Men ingen av oss vet hvem DE er, det er det som er problemet. For det er bare sjelden det vises på personen.

Lenke til kommentar

Ja, det er nettopp det som er så frustrerende. man vet aldri hvem som lyver og ikke.

 

Men sånn er det bare dessverre, svinn finnes overalt.

 

Edit: svinn som i svindel altså, ikke at jeg stavet "svin" feil, selvom det også er et passende ord på disse snylterne. :wee:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Nei, som en husmor. Du vet, som på 50-tallet.

 

Åja, hjemmeværende ja.. Da er det kanskje nyttig for deg å vite at de barna som har 2 yrkesaktive foreldre, er de barna som klarer seg best i samfunnet. Bare sånn i tilfelle du skulle få lyst til å bli pappa en gang.

Nå er jeg usikker på hva "klarer seg best" innebærer, men smarte foreldre får smarte barn, og det er strengt tatt det viktigste for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...