Gå til innhold

Min første "fornuftige" webside. Kritikk og råd etterlyses.


Anbefalte innlegg

Nå har jeg etter litt testing i dreamweaver og lesing rundt om på nettet laget en side som skal brukes av en campingplass.

Dette er den første nettsiden jeg lager som faktisk skal brukes til noe så derfor trenger jeg deres hjelp, kritikk, tips og råd da jeg er fersk på dette.

 

Siden til Øihusviken Camping

 

Det er et par jeg ting jeg må advare mot nå med en gang. Kan du å lese tysk så ikke gå inn på den tyske siden. Jeg kan ikke tysk så jeg brukte rett og slett en automatisk oversetter og jeg regner derfor med at det er litt "bug" i språket. Teksten skal selvfølgelig skrives om når jeg finner noen med språkkunnskap til dette.

 

Ellers er den engelske siden ikke oppdatert. Denne er kun et resultat av dreamweaver testing. La til slutt fra meg dette programmet da det helt tilfeldig dukket opp kode jeg ikke ville ha og som ikke hørte hjemme i dokumentene.

 

Om dere vil ta en titt på den norske siden og komme med råd, kritikk og mulige løsninger ville jeg satt stor pris på dette.

 

Siden er skrevet i notepad++. Med hva jeg velger og tro er kun html og css. Header og bakgrunn er laget i photoshop av bilder fra campingplassen. Php koden til booking siden har jeg lånt. Har også eksperimentert litt med AdSense.

 

Fyr løs! :thumbup:

 

 

edit: fjernet leif og noen av vennene hans.

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for lynrask respons!

 

Jeg har notert meg att scrolling skal vekk, AdSense skal vekk, det tyske språket skal få seg en verdig skribent så snart det er mulig. Og ellers få ryddet opp og gjøre sidene tydeligere uten att jeg har noen konkrete eksempler i dette øyeblikk.

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

siden generelt ser bra ut men frames er ikke noe brukere setter pris på akkurat, til nøden fungerer hovedframen men 2stk blir formye.

 

i forhold til adsense så tjener du ikke mange kronene i året på "småsider" + siden reklamene er målrettet vil du bare få reklame for konkurrenter egentlig som jeg går utfra du ikke ønsker.

 

med adsense koden på siden fjernet samt kutte ned mellomrommet på andre siden fra 20 til 15piksler kommer du akkurat perfekt i bredden så gamle browsers i 1024 res ikke får en horisontal scrollbar.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Oj...

 

Headeren synes jeg desverre er helt forferdelig... samt "Øyhusvikens Camping" teksten.

 

Ellers ser siden veldig 80-talls ut synes jeg. Adsense MÅ bort!

Bildet som blir brukt som bakgrunn er alt for masete og heller ikke optimalt.

 

Jeg er ingen proff designer, men scroll på siden vil jeg ikke ha.

 

Førsteinntrykket mitt sier følgende:

"Dette må være en Campingplass som går vannvittig dårlig, siden dem har spart inn såpass på hjemmesiden sin."

 

"Lurer på om dem er desperate, siden reklame fra google tar opp store deler av siden"

 

"Sikkert en familiebedrift, hvor sønnen/datteren i huset har fått utfolde seg fritt til å lage en gratis hjemmeside"

 

"Hvis jeg vil campe på denne plassen, så tar jeg en telefon kontra det å sende en epost via siden, da jeg av frykt mistenker at den ikke kommer frem"

 

Det finnes MYE enklere måter og få laget en side som ser mye mer proff ut en dette, så jeg skjønner desverre ikke helt hvorfor du har valgt denne fremgangsmåten...

 

Jeg er så absolutt ingen ekspert på webdesign, men jeg kan LITT om det. Derfor så føler jeg det meste er sagt fra min side nå...

Lenke til kommentar
Takk for tilbakemeldingen og tipsene GigaFlow. Jeg skal få klarnet hodet og få laget ett helt nytt design, så enkelt som overhodet mulig. Og studere masse liknende foretak sine sider etter inspirasjon.

 

Glimrende med ærlig tilbakemelding fra dere alle :thumbup:

Legg meg til på msn, så kan jeg gi deg noen velmende råd samt hjelp.

 

adressen er: [email protected]

 

Er pålogget i kveld ca. kl. 21:00 og en stund utover kvelden/natten.

Lenke til kommentar

 

Plassen?

 

Du klarer ikke å illustrere campingplassen! Du har ingen oversikt illustrasjon av plassen, ingen blider som beskriver hyttene, ingen bilder som illustrerer dusjer, du beskriver ikke hva som trengs for å fiske, osv.

 

De bildene du har lagt ut er altfor store i bildestørrelse, og de er ikke tatt riktig. Du må benytte mer vidvinkel. Bildene du har nå viser knapt en gressplen forran ett hus, og en hytte som like gjerne kunne vært en hytte barna lekte i. Plassen fremstår ikke som noen campingplass.

 

Informasjon, ikke svada

 

Du har greid a legge bakgrundsbilder bak tekst. Resultatet er ett totalt kaos, omtrendt som Arengren sitt klassiske design.

 

http://www.arngren.net/

 

Jeg ser ikke helt at ett slikt uttrykk passer for en campingplass. Arengren har ett design som passer både innhold og målgruppe, og han klarer å formidle informasjon.

 

reklame?

 

At du klarer å stappe inn reklame blir liksom prikken over i-en.

 

Gratis lokalisering m WAP

Finn ut hvor vennene dine befinner seg. Se kart på mBuddy

www.mbuddy.no

 

Dette hjelper dine kunder hvordan? Hvorfor skal denne siden få så mange treff at du overhode tjener på den?

 

Rema metoden

 

Du må fjerne alle tåpelige grafiske effekter som bilde i header, reklamen, transparente bakgrunner, og bakgrundsbilder. Drep all scrolling.

 

Engelske, tyske, og norske sider bør være like. Du trenger ikke en introside, bare en liste med tydelige flagg på hjemmesiden din.

 

Du må jobbe med å informere kundene dine. Slik siden fremstår nå, virker det som om du ikke har noe å vise frem. Du må få kunder til å ønske å stoppe hos deg, ikke ønske å kjøre forbi.

 

Lag ett skikkelig bildegalleri, del det i det minste inn slik at du illustrerer fasiliteter, hytter, fritidsaktiviteter, og plassen. Sørg for at bildene er web-vennlige, med andre ord maks 400px i høyde eller bredde.

 

Det gjør ikke noe om du ikke er en webdesiger, så lenge du får formidlet budskapet.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...