Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]Forbedre engelsken min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I walk on high school og I go on high school er begge feil. Jeg ville sagt noe slikt som "I am (currently) attending high school.".

 

Du burde lese en del engelske bøker, så kommer slikt av seg selv, med den selvfølge at du skriver mye. Det beste er en balansert kombinasjon av lesing og skriving, syns jeg.

Endret av Patrick de Maar
Lenke til kommentar

For å bli bedre i engelsk bør du lese engelsk og skrive engelsk. Bli medlem på et engelsk fora, si at du ønsker rettelse på alt du skriver i postene, og prøv alltid å skrive riktig.

 

Du har i innlegget noen feil med "there/it". Klarer ikke helt å forklare forskjellen, men en fin regel er at du bruker "there" dersom du kan si samme setningen på norsk med "det finnes" i stedet for "det", og at det da høres riktig ut og passer til samme sammenheng.

 

Eksempler:

Det er kaldt/Det finnes kaldt=It is cold

Det er mange mennesker på jorda/Det finnes mange mennesker på jorda=There are many humans on the earth

 

Noen oppgaver:

1) Bøy subtantivene: A wife, a sky, a police, a sheep, a cat, a foot, a penis

2) Bøy verbene: To fly, to die, to hope, to run, to broadcast, to have, to get

3) Bøy adjektivene: Quick, fast, tall, interesting, amazing, bad, good

 

4) Oversett til engelsk:

Jeg har det morsomt på festen, ikke vær bekymret!

Å være en konservativ politiker vil si å legge vekt på det de kaller for gode, gamle verdier.

Verden dreier seg ikke om penger og mote!

 

Husk at du ikke trenger å lese bøker. Du kan lese artikler, på internett og forum. Du kan også få internett venner fra engelsktalende land som vil trolig øke kunnskapene dine. Jeg ble flink (hadde helt gjennomsnittlig i første halvdel av 8. klasse) etter å hå gjort det. :)

Endret av Crash
Lenke til kommentar
Les engelske bøker, se filmer med engelske tekster. har du lyst til å lære deg å prate bedre engelsk, så er det bare å si start å game eller finn en venn på skype eller noe som bor i et engelsktalende land. Prøv også å bruke mer avanserte ord når du skriver tekst.

Det er de avanserte ordene jeg må øve på. Har akuratt lånt harry potter og fangen fra azkaban på engelsk. Hvor får jeg en engelsk venn på skype fra? youtube? folk legger ikke til hvem som helst.

 

Spill online spill med headset, ala Socom eller noe. Finn engelske rom eller servere. Hvis du liker å spille spill såklart da.

Lenke til kommentar

 

Les engelske bøker, se filmer med engelske tekster. har du lyst til å lære deg å prate bedre engelsk, så er det bare å si start å game eller finn en venn på skype eller noe som bor i et engelsktalende land. Prøv også å bruke mer avanserte ord når du skriver tekst.

Det er de avanserte ordene jeg må øve på. Har akuratt lånt harry potter og fangen fra azkaban på engelsk. Hvor får jeg en engelsk venn på skype fra? youtube? folk legger ikke til hvem som helst.

 

Spill online spill med headset, ala Socom eller noe. Finn engelske rom eller servere. Hvis du liker å spille spill såklart da.

I love games. But what whit a person on skype? Where can I find one?

 

 

glem skype, spill battlefield eller noe, bruk teamspeak, spill med en clan. noe i den duren :thumbup:

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
1) To fly, fly, fly? to die, die, died? to run, ran, run, to broadcast, broadcasted, brodcast, tar resten etter på.

To fly - fly - flew - flown

To die - die - died - died

to run - run - ran - run

to broadcast - broadcast - broadcast- broadcast

 

Skriv det slik i stedet, da er det lettere å se om du har riktig.

 

Respons: Som sagt, bli medlem på et engelsk forum der du kan finne andre som deler dine interesser, vær på forumet, og bare legg dem til etter hvert. Du får i hvert fall forumdelen! ;)

Lenke til kommentar

*mine innlegg*

 

Går i 9. Har egentlig greit nok karakter i engelsk. Er jeg i syden og slikt så skjønner alle ka eg sier, men det er mange ord eg ikke kan, og eg klarer ikke å lære med skrivereglene i engelsk. Selv ord eg har lest og skrevet tusen ganger før kan eg plutselig bli helt usikker på kordan skrives.

Lenke til kommentar
Det du også kan gjøre er å spille sånne tegne spill, sånn fantasy, hvor du skal tegne det ordet du får, også skal de andre gjette det. du må ha riktig skriftlig ord.

Hvor finner jeg det?

http://www.isketch.net/isketch.shtml :) du trenger ikke noe account for å spille, bare logg på som det Newbie ***** (*=nr) som står der.

 

Der ligger det også mange servere med: lett engelsk, vanskelig engelsk, norsk, tysk og mange språk.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

en STOR del av mine engelskkunnskaper har jeg lært fra utallige episoder av the simpsons uten teksting. der lærer du god hverdags engelsk.språket er oversiktelig og enkelt,altså hverdagslig. du lærer mange setninger og ord som andre i klassen ikke bruker og scorer høyt på det.

slå av tekstingen eller om du må bruke tekst,så slå det over på engelsk.

 

startet med en 3'er i 8 klasse, ikke stort. men fra 9 og ut hele vgs så fikk jeg kun 5'ere i engelsk både muntlig og skriftelig.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...