Gå til innhold

formatere packard bell


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal egentlig hjelpe en kamerat med å formatere packard bell'en hans. Han har ikke en recovery partisjon. Skal jeg da bruke smart restore? Han ønsker å få maskinene med fabrikkinstillinger. se skjerm dump:

 

http://s260.photobucket.com/albums/ii10/ma...Utennavn-15.jpg

 

For man kan vel ikke trykke F11 i oppstarten så lenge man ikke har en recovery partisjon? Må også legge til at han ikke fikk med windows cd når han kjøpte pc'en.

 

 

Også en annen ting, hvordan kan jeg lage et speilbildet av recovery partisjonene min?

 

http://s260.photobucket.com/albums/ii10/ma...Utennavn-16.jpg

 

Prøvde paragon drive backup, men den brente ikke ut image plater.

Endret av macgyver1958
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skader jo ikke å prøve Smart Restore for å se hva som skjer. Ellers kan det jo hende at det skjer noe selv om han mangler recovery-partisjonen når du trykker F11. Det skader jo heller ikke å prøve det heller. Hvorfor mangler han recovery-partisjonen? Kan jo bli vanskelig å få PC'en tilbake til fabrikkinnstillinger når han verken har partisjon eller CD.

 

Jeg kjenner ingen annen metode for å få laget et speilbilde av din recovery-partisjonn enn å brenne ut recovery-plater. Dersom du har gjort det før, er det ikke sikkert at du får gjort det en gang til. Uansett kommer de nok ikke til å fungere på PC'en til din kamerat med mindre han har akkurat samme PC som deg. Kan jo hende du er heldig å finne et program, men jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du skal med en speilet versjon.

Lenke til kommentar
Det skader jo ikke å prøve Smart Restore for å se hva som skjer. Ellers kan det jo hende at det skjer noe selv om han mangler recovery-partisjonen når du trykker F11. Det skader jo heller ikke å prøve det heller. Hvorfor mangler han recovery-partisjonen? Kan jo bli vanskelig å få PC'en tilbake til fabrikkinnstillinger når han verken har partisjon eller CD.

 

Jeg kjenner ingen annen metode for å få laget et speilbilde av din recovery-partisjonn enn å brenne ut recovery-plater. Dersom du har gjort det før, er det ikke sikkert at du får gjort det en gang til. Uansett kommer de nok ikke til å fungere på PC'en til din kamerat med mindre han har akkurat samme PC som deg. Kan jo hende du er heldig å finne et program, men jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du skal med en speilet versjon.

 

Hvordan brenne man ut recovery plater? Den recovery platen skal ikke brukes i pc'en til kameraten min. Men den er for meg hvis det skulle skje noe med den nye pc'en min.

 

Han kameraten kjøpte pc'en for over et år siden, og da fikk han hverken med vista cd, eller en recovery partisjon. (han kjøpte pc'en på lefdal)

Endret av macgyver1958
Lenke til kommentar

Det at han kjøpte PC'en på Lefdal er ingen unnskyldning. Han skal ha fått med enten en recovery-partisjon eller en Vista-plate. Mest sannsynlig en recovery-partisjon. Husk at recovery-partisjonen kan være skjult, men det skal stå i manualen en plass hvordan du brenner ut recovery-plater. Du kan sjekke om du finner partisjonen ved å gjøre følgende. Start-menyen -> Kontrollpanel -> System og vedlikehold -> Lag og formater harddiskpartisjoner (Nederst, under "Administrative verktøy". Da åpnes Diskbehandling, og du kan se hvilke partisjoner som finnes på harddisken. Ellers er det mulig at du kan ta kontakt med Packard Bell og kjøpe recovery-plate (for kameraten altså.)

 

For deg gjelder mye av det samme, du kan kikke i manualen. Men ellers skal det finnes et program en plass på start-menyen som lager slike recovery-plater for deg. Det var ihvertfall slik på min laptop. Jeg fikk beskjed om å gjøre det med en gang. Dersom du gir meg navnet på PC'en din, kan jeg kikke litt på nettet etter en veiledning der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...