Gå til innhold

Stor piratserver stengt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at dere har forandret artikkelen nå.

 

I slutten av februar slo svensk politi til mot en leilighet i Brandbergen i Stockholm.

 

Police raided the apartment in Brandbergen, in southern Stockholm, in the beginning of February after the anti-piracy bureau filed a report about it, he said.

 

Tydeligvis litt vanskelig om morgenen :)

Lenke til kommentar

Og bare for å legge til; dersom dere ikke har noe nytt å komme med som det ikke står i: aftenposten, dagbladet, vg, itavisen, nettavsien, dagsavisen, bbc, msnbc, cnn etc...

 

la vær å kopiere fra dem da det hele blir smør på flesk, de fleste av oss leser nettavsier og er oppdaterte på nyheter tror jeg, med mindre de bare har tror Hardware.no er internett og kun bruker søkefunksjonen deres. :roll:

Lenke til kommentar

selv fant jeg denne artikkelen mye mer informativ enn hardware sin.

 

The Sunnydale ring consists of 10 servers, together containing some 65 terabytes of pirated material ranging from movies and music to television series and computer games, the agency said.

 

Pontén said the server ring had collapsed as a direct result of the raid.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på en ting, er det så viktig å slå ned på disse serverene? Er det ikke bedre å slå ned på P2P nettverkene enn å bruke masse resurser på å ta servere som bare noen få har tilgang til?

 

Greit nok, dette en en del av et nettverk som hadde utroige 65tb, men allikevel, det er jo et veldig lukket nettverk.

 

For min del høres disse nettverkene mer ut som en liten guttegjeng som har en sykelig samlemani.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting, er det så viktig å slå ned på disse serverene? Er det ikke bedre å slå ned på P2P nettverkene enn å bruke masse resurser på å ta servere som bare noen få har tilgang til?

 

Greit nok, dette en en del av et nettverk som hadde utroige 65tb, men allikevel, det er jo et veldig lukket nettverk.

 

For min del høres disse nettverkene mer ut som en liten guttegjeng som har en sykelig samlemani.

 

Mesteparten av alle spillkopier og førlanseringer kommer fra "the scene", så det alle laster ned på piratebay stammer som regel fra det lukkede nettverkene, dessuten er det lettere å ta disse serverne da de faktisk sitter på filene (ftp protokollen brukes flittig her).

Det morsomme her er det at "the scene" ikke er for bittorrent og åpne nettverk som man finner overalt idag :) .Må også trekke inn at "the scene" ikke profiterer på dette, det er mer sporten i å spre nytt materiale fortest.

 

Mange er kanskje en guttegjeng, men de er egentlig ganske proffe og mange grupper har insidere i bransjen for å få tak i kopier raskest mulig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...