Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelesket i ei jente jeg ikke har truffet andre plasser enn på nettet


Gjest James Bond

Anbefalte innlegg

Gjest James Bond

Hei.

 

Jeg tar dette som gjest så de dette gjelder ikke finner dette :p

 

Her er alså saken. Jeg har i det siste spilt mye dataspill. Organisert spill med andre folk fra norge. Men så har ei jente begynt å spille sammen med meg (og flere). Av en eller annen frunn har jeg begynt å like denne jenta, selv om jeg aldri har truffet henne. Både skriver og snakker med henne (over nettet alså). Føler at vi har en fin tone.

 

Hva kan jeg gjøre? Vi har bare "kjent" hverandre en veldig kort periode. Jeg kan jo liksom ikke si til henne: "Du, jeg er blitt forelska i deg". Og tenk om hun eventuelt skulle bli ukonfortabel om jeg sier det. Vil jo ikke skremme henne bort. Føler jo at det er morsomt å spille med henne.

 

Er dette normalt?

 

Info: Vi er begge 17år. Men bor langt, langt fra hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Trådstarter

Mulig det, ja. Men jeg har ikke så mange venner å gå ut sammen med. Kjenner nesten ingen her jeg bor. I tillegg er jeg ganske sjenert :(

 

Tingen er at jeg føler at jeg kan snakke med denne jenta jeg skriver om i 1. post. Har aldri hatt det sånn...

Lenke til kommentar

Jeg tror du burde får ordnet et møte i levende live før du kan si om følelsene dine er genuine eller om de kun er pga oppmerksomheten du får.

Er hun intressert i å bli kjent med deg på samme måte vil jeg tro at det ikke er veldig vanskelig å få til et treff en eller annen gang, uavhengig av avstand.

 

Det er helt normalt å utvikle følelser for de man har mest kontakt med, uansett om det er online eller i levende live, så det skal du ikke være redd for i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Jeg tror at grunnen til at jeg føler at det er lett å snakke med henne er forde vi har en felles interesse; spilling. Men vi snakker jo om andre ting som f.eks skole.

 

Hun har også noen brødre jeg spiller med. De er noe eldre. Vet ikke hva de ville sakt. Men jeg har mye kontakt (over nett her og) med en av dem...

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg tar dette som gjest så de dette gjelder ikke finner dette :p

 

Her er alså saken. Jeg har i det siste spilt mye dataspill. Organisert spill med andre folk fra norge. Men så har ei jente begynt å spille sammen med meg (og flere). Av en eller annen frunn har jeg begynt å like denne jenta, selv om jeg aldri har truffet henne. Både skriver og snakker med henne (over nettet alså). Føler at vi har en fin tone.

 

Hva kan jeg gjøre? Vi har bare "kjent" hverandre en veldig kort periode. Jeg kan jo liksom ikke si til henne: "Du, jeg er blitt forelska i deg". Og tenk om hun eventuelt skulle bli ukonfortabel om jeg sier det. Vil jo ikke skremme henne bort. Føler jo at det er morsomt å spille med henne.

 

Er dette normalt?

 

Info: Vi er begge 17år. Men bor langt, langt fra hverandre.

 

Cyb0r time med cam + dildoz?

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Det er nærliggende å tro at nevnte forelskelse ikke er spesielt dypsindig, dersom det kun er bokstaver på en dataskjerm og de beste bildene av henne som har satt følelsene i sving. :p

 

Har ikke sett bilder av henne.

Og du tar litt feil. Det er ikke bare bokstaver. Har jo snakket med henne...

 

Har ikke webcam, jeg. Vet ikke om hun har. Har henne ikke på MSN :(

Lenke til kommentar

Tja, jeg har i grunn hengt mye sammen med cyberchicks. Mest rundt online spillet World of Warcraft.

Du får prøve å finne ut om du liker hun for den hun er eller bare fordi hun spiller. Det var en av de spørsmålene jeg satte meg selv da jeg følte meg forelsket i en del av dem. Mange hadde helt annen smak og det eneste vi hadde felles var wow. Så etter en stund så måtte jeg bare være ærlig med meg selv og realistisk om at jeg kanskje ikke elsket dem for hvem de var men fordi de spilte. Og at en kjæreste som også spilte ville vært knall.

Uansett kom jeg vel inni noen jeg likte som personer. Hadde vel en halv gal nederlandsk jente som var vel mer desperat etter meg enn jeg var for hun. Hun tilbygge meg utrolig mye, til og med å la meg flytte til hun og gjøre hva jeg ville mens hun jobbet for pengene. Men jeg feiget som regel ut siden hun virket veldig desperat og jeg hadde bare sett et bilde av hun.

 

Uansett, det er visse gode knep for å få bedre kontakt. Snakk litt med hun om livet, hva slags musikk hun liker, filmer etc.. Om hun skulle like samme musikk som deg, spør om hun har hørt sangen "blablabla skriv hva nå det heter...". Og om hun sier nei, så tilbyr du deg selv til å sende henne sangen over msn om hun legger deg til. Om du vil ha noe ut av det, så ikke bli desperat. Cyberchicks er tross alt geeker og som alle vet er geeker kloke. Online kjærlighet kan ta tid. Du kunne jo også ha prøvd å presset frem en "Real Life Meeting" i ett eller annet land. Dette ville gitt deg muligheten til å møte hun "for real" uten å måtte mase på hun om sted, dato etc...

 

For å si det sånn, jeg får vel ei Cyber veninne på besøk i sommer som jeg har chattet med en del og sett et par bilder av.

Lenke til kommentar
Det er nærliggende å tro at nevnte forelskelse ikke er spesielt dypsindig, dersom det kun er bokstaver på en dataskjerm og de beste bildene av henne som har satt følelsene i sving. :p

 

Har ikke sett bilder av henne.

Og du tar litt feil. Det er ikke bare bokstaver. Har jo snakket med henne...

 

Har ikke webcam, jeg. Vet ikke om hun har. Har henne ikke på MSN :(

 

Da er du bare forelsket i forelskelsen (forventingene av hvordan hun er IRL)

Lenke til kommentar

Man kan bli forelsket over nettet (toveis kommunikasjon) akuratt like mye som man kan bli forelsket av en person på tv eller et bilde (enveis kommunikasjon) eller en person man kun har blitt fortalt om (null kommunikasjon)

 

Det blir lettere med høyere grad av kommunikasjon, men det er altså ikke et must for å bygge følelser, både svake og sterke.

Endret av Touchdown
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste her er nok å gå rolig fram, få til litt chatting og kanskje webcam.

Så om dere begge to er komfortable med det dere ser så kan dere gå videre og møtes.

 

Det værste du kan gjøre er å sitte og grubble "enn hvis" som du gjør nå, du får heller gi litt jern og se om det skjer noe.

Lenke til kommentar
Man kan bli forelsket over nettet (toveis kommunikasjon) akuratt like mye som man kan bli forelsket av en person på tv eller et bilde (enveis kommunikasjon) eller en person man kun har blitt fortalt om (null kommunikasjon)

 

Det blir lettere med høyere grad av kommunikasjon, men det er altså ikke et must for å bygge følelser, både svake og sterke.

 

Det er en overfladisk forelskelse, "hun" kan like fullt være en mann liksom.

Lenke til kommentar
Hvor stor tabbe vil det være av meg å si til henne at jeg begynner å like henne?

Han nesten litt lyst å si det...

Hvorfor vil du si det egentlig? Tror du at hun kommer til å smelte av det? Vil du at hun skal si hun liker deg og? Tror du det kan knytte dere sammen? Isåfall, glem tankene! Du får INGENTING godt utav å si det

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...