Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Drive på å skal selge kameraet mitt, i utgangspunktet et kit med D80 og 18-135 objektiv!

Det ble kjøpt rett før jul 08 for 6999,- Det meste fremstår som i bra stand utenom den ene tamronen som har en liten ubetydelig skade,er usikker på hva jeg kan forlange for det pluss følgende utstyr:

 

Nikon 18-55 objektiv. Nesten ikke brukt, litt eldre.

 

Nikon 18-135 objektiv.Samme som kamera,MINDRE brukt.

 

Tamron 70-300 objektiv m/innebygd motor! Nytt!

 

Tamron 70-300 objektiv bærer preg av bruk,!

 

Filter sett:Closeup +8.Polaroid sirkulært.Uv filter.

 

Ett Tamron UV Filter.

 

Nikon tådløs utløser.

 

1stk SanDisk ultraII 1GB.

 

1stk Maxell Secure Digital 1GB.

 

En Aktiv fotosekk.

 

1stk Aktiv fotostativ.

 

1 Lowepro fotobag med plass til ett kamera m objektiv+ekstra objektiv!

 

Solblender til alle objektiv utenom til 18-55.

Endret av Kjell75
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ihvertfall ikke regne med å få solgt to nesten identiske objektiver med samme brennvidde samlet. Hvis det skal være med kan du ikke ta det med i prisberegningen. Tilbehør som minnekort, filter (om det ikke er i entusiastsjangeren) og sekk er etter min mening svinn du må regne med ved et salg.

 

70% av nypris er en grei tommelregel, men en må også se på markedet. En brukt D80 får en tak i for 3 200 - 3 500,-.

 

Du kan jo prøve å legge det ut for 6 500, men tror det vil ta en stund før du får solgt pakken for den prisen.

Lenke til kommentar
Du kan ihvertfall ikke regne med å få solgt to nesten identiske objektiver med samme brennvidde samlet. Hvis det skal være med kan du ikke ta det med i prisberegningen. Tilbehør som minnekort, filter (om det ikke er i entusiastsjangeren) og sekk er etter min mening svinn du må regne med ved et salg.

 

70% av nypris er en grei tommelregel, men en må også se på markedet. En brukt D80 får en tak i for 3 200 - 3 500,-.

 

Du kan jo prøve å legge det ut for 6 500, men tror det vil ta en stund før du får solgt pakken for den prisen.

 

Nei regne ikke så mye med alt smådill,men kamera,objektiv(3 forskjellige) og litt for sekk/bagg og stativ!

Tanken med å remse opp ALT var at det kanskje kunne være inntresankt for en som var ute etter en inntro pakke! Den inneholder stort sett det som trengs!

Endret av Kjell75
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte nettopp Nikon D80 med 18-55mm objektiv, og betalte kr 4599,- for den pakken... Bestillte med 8gb minnekort fra komplett i samme slengen, som kostet meg kr. 179,-.

 

Kanskje det er en liten pekepinn for deg? :-)

 

Hvor og når? Hadde de Pentax? :dribble:

Lenke til kommentar

Det ligger en på QXL nå.

D80 + 18-135.

Du kan jo følge med den, så får du en cirka peiling på hva folk er interesert å by ;) og så kan du jo prøve å selge via qxl.

 

70% er egentlig ganske fornuftig, kommer litt an på populariteten, sjekk produktguiden for nypris.

Den ene Tamron 70-300 er ikke verdt noe, det er ett brukbart redskap til å slå ihjel en maur med hvis du selger den i pakken, så ta den ut og selg den separert. Om ikke det er mange hundrelappene ekstra i ett separert salg, så er det bedre enn ingen.

 

Lykke til med salget forresten :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte nettopp Nikon D80 med 18-55mm objektiv, og betalte kr 4599,- for den pakken... Bestillte med 8gb minnekort fra komplett i samme slengen, som kostet meg kr. 179,-.

 

Kanskje det er en liten pekepinn for deg? :-)

 

Hvor og når? Hadde de Pentax? :dribble:

 

Kjøpte det på siba.no, etter prisguiden her inne på akam.no. Denne kiten er ikke lenger over produktoversikten deres, så tydelig at de ikke har den lenger... Prisguiden her inne på sidene fungerte overlegent for meg ;) Føler jeg gjorde et kupp med Nikon D80 til 4599,- !

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte nettopp Nikon D80 med 18-55mm objektiv, og betalte kr 4599,- for den pakken... Bestillte med 8gb minnekort fra komplett i samme slengen, som kostet meg kr. 179,-.

 

Kanskje det er en liten pekepinn for deg? :-)

 

Hvor og når? Hadde de Pentax? :dribble:

 

Kjøpte det på siba.no, etter prisguiden her inne på akam.no. Denne kiten er ikke lenger over produktoversikten deres, så tydelig at de ikke har den lenger... Prisguiden her inne på sidene fungerte overlegent for meg ;) Føler jeg gjorde et kupp med Nikon D80 til 4599,- !

 

Å jeg sjekker, ja om de har pentax altså!! :new_woot:

Lenke til kommentar

Deal.no selger D80-kit til 5495,-. Ditt er brukt, jeg synes 50 % er rimelig - altså vel 2700 for kittet. I pakken din er det forøvrig et objektiv (18-55) som er verdt maks 800 kroner, og da er vi oppe i 3500. Videre et objektiv som er ødelagt/ikke verdt noe. Og et objektiv som nytt koster vel 1300,- som det er rimelig at du får (maks!) 70 % for - altså vel 1000m,- og da er vi oppe i 4500. Og alt det der andre kan du ikke regne med å få noe for, men jeg er grei og gir deg 500,- for det. Pakken koster da 5000,-. Både kjøper og selger burde være fornøyd med den prisen.

 

Edit: Fjernet quote.

Endret av gormley
Lenke til kommentar
Deal.no selger D80-kit til 5495,-. Ditt er brukt, jeg synes 50 % er rimelig - altså vel 2700 for kittet. I pakken din er det forøvrig et objektiv (18-55) som er verdt maks 800 kroner, og da er vi oppe i 3500. Videre et objektiv som er ødelagt/ikke verdt noe. Og et objektiv som nytt koster vel 1300,- som det er rimelig at du får (maks!) 70 % for - altså vel 1000m,- og da er vi oppe i 4500. Og alt det der andre kan du ikke regne med å få noe for, men jeg er grei og gir deg 500,- for det. Pakken koster da 5000,-. Både kjøper og selger burde være fornøyd med den prisen.

 

Edit: Fjernet quote.

Nja det nye tamron objektivet koster 1695,- det er innebygd motor i det! Kjøpt 27.02.09.

Men du er ikke så langt unna, selv om jeg synes 50% er litt knapt,men ok!

Endret av Kjell75
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se Nikon D80 på verken siba.no eller deal.no

Du kjøpte settet rett før jul 08, så det er bare noen få måneder gammel, men okey, be nice, sett settet til 4600,- X 70% og det blir cirka 3200,-.

Det er bare tøv å sette det i 50% som noen mener, det får de gjøre selv når de selger settene sine.

 

Tamron 70-300 koster 1300,- nytt, 900-1000,- brukt er ok tror jeg.

 

Nikon AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6 ED VR hvis det er denne du har, så koster den 2150,- ny, 70% av det blir circa 1400,-

 

Så alt i alt, 3200 + 900 + 1400 = 5500,-

Vet ikke hva stativet ditt koster, er det noe billig noe av en frynsete kvalitet, så er det ikke verd mye. Er det ett merke med kvalitet, så er det verd noe.

Så om du setter 5000-5500,- på alt, så har du ikke overpriset som jeg ser det.

 

Edit, jeg bare forandret litt :)

Endret av hertugen
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se Nikon D80 på verken siba.no eller deal.no

Du kjøpte settet rett før jul 08, så det er bare noen få måneder gammel, men okey, be nice, sett settet til 4600,- X 70% og det blir cirka 3200,-.

Det er bare tøv å sette det i 50% som noen mener, det får de gjøre selv når de selger settene sine.

 

Tamron 70-300 koster 1300,- nytt, 900-1000,- brukt er ok tror jeg.

 

Nikon AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6 ED VR hvis det er denne du har, så koster den 2150,- ny, 70% av det blir circa 1400,-

 

Så alt i alt, 3200 + 900 + 1400 = 5500,-

Vet ikke hva stativet ditt koster, er det noe billig noe av en frynsete kvalitet, så er det ikke verd mye. Er det ett merke med kvalitet, så er det verd noe.

Så om du setter 5000-5500,- på alt, så har du ikke overpriset som jeg ser det.

 

Edit, jeg bare forandret litt :)

Nei ikke det objektivet men Nikon 18-135,uten vr! Men den nyeste Tamronen er med innebygd motor, så den kostet 1695,- Kjøpte det og en trådløs utløser for tilsammen 2000! Fikk noen kr i avslag! :new_woot:

Lenke til kommentar

Kjell.

Det har egentlig null betydning siden det følger med en ny og bedre telezoom. Men en som leter etter noe å bråke på, kan lage problemer ut av den telezoomen med dårlig fokus. Så du bør nok gjøre oppmerksom på at den er delvis deffekt. For å være på den sikre sida.

 

18-135, telezoomen med motor og huset derimot er knapt nok innkjørt. Telezoomen har du hatt i bare noen uker, resten siden jul. Så antydninger om halv pris syns jeg nesten blir latterlig.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Ja den gammle Tamronen får de med gratis! Og 18-135mm er nesten ikke brukt i det hele tatt,maks ett par hundre bilder! Og en annen ting,for å vri litt fant rimeligste d80 kamerahus var litt over 4000 og 18-135mm til 2700. :whistle:

Endret av Kjell75
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...