Gå til innhold

Ny telefon med GPS som har bra byggekvalitet(2000-2500kr)


Anbefalte innlegg

Hei æille i hop. Jeg skal selge min forhatte HTC Touch Diamond, og skal kjøpe meg noe nytt. Jeg skal ha en telefon som skal brukes til å ta bilder(som substitusjon for digitalkamera), se film og til GPS. Sender 500-1000 sms/mnd, så må ha et godt tastatur. Jeg har lagt ut HTC'n for 2000, og får lønn den 15., så skal ha en skikkelig telefon. Jeg har hatt KU990, men savna skikkelig tastatur. Jeg har hatt 6131, 6555 og 5310, men de er for kjedelige for meg. Jeg har også hatt E71, men savna skikkelig kamera(som KU990 hadde) og skikkelig skjerm. Jeg har også hatt P1i, som egentlig var perfekt for meg, bortsett fra at skjermen var liten og hadde lav oppløsning, og den var treig og hadde dårlig byggekvalitet.

 

Det jeg med andre ord leter etter er en telefon som har bra kvalitet(ikke slarker), god skjerm(helst trykkskjerm), godt batteri og godt tastatur(helst qwerty). Det er viktigere med høy oppløsning enn trykkskjerm. Jeg har i utg.pkt. 2000-2500 å bruke, men kan i verste fall strekke meg til 3500. Telefonen skal ha Djuice Nonstop.

 

Noen som har noen forslag til meg?

 

Har sett på følgende telefoner:

1. E71

+ (fin, kjent for meg, qwerty)

- (kjedelig, liten skjerm, ikke trykkfølsom)

 

2. E75

+ (kul med qwerty og abc, kjent mtp at den utenom utseende er veldig lik E71)

- (kjedelig, liten skjerm, ikke trykkfølsom)

 

3. N82

+ (bra kamera, kar 6 hos amobil, 3,5mm jack)

- (ikke qwerty eller touch, stygg, fæle taster)

 

4. TyTn II

+ (fin, bra, touch OG qwerty)

- (dyr)

 

5. 6210 Navigator

+ (skikkelig GPS, 2,5mm jack, relativt pen, billig)

- (ikke qwerty eller touch, ikke topp byggekvalitet)

 

6. N95 8 GB

+ (stor skjerm, 3,5mm jack, bra kamera, bra GPS, billig, bra høyttalere, OK batteritid)

- (ikke qwerty eller touch, dårlig byggekvalitet, stor, stygg, lav oppløsning på skjermen)

 

7. Samsung I780

+ (stor skjerm, qwerty OG trykkskjerm, bra batteri, GPS)

- (dårlig kamera, litt FOR business?)

 

8. HTC S740

+ (liten, fulltastatur og abc, mye teknologi)

- (liten skjerm, tjukk, dyr, ikke trykkskjerm, ikke 3,5mm jack)

 

9. HTC Touch Cruise

+ (laget for GPS, i følge amobil god skjerm, stor skjerm)

- (stygg, ikke tastatur)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men den er så dyr! Hadde som sagt tenkt å holde meg under 2500.

 

De to kandidatene jeg har mest lyst på as we speak er Nokia 6210 Navigator eller Nokia N95 8GB. Begge to har fullt fungerende GPS rett-ut-av-esken, og de er er smarttelefoner(har mao mulighet til å opprette office-dokumenter).

 

N95 8GB har størst skjerm og 5 mpx kamera m/blits, så lurer på om det ikke blir den. Husker ikke helt hvor, men fikk tilbud på den til 1500 med Nonstop, og det må jo sies å være utrolig billig. Da kan den erstatte en GPS, en mp3-spiller, en videospiller og ikke minst digitalkamera. Noen som kan se noen grunn til at det er et dårlig valg for meg?

Lenke til kommentar

N95 er en gammel telefon. Jeg veit ikke hva du legger i fullt fungerende GPS, men slik den kommer kan den ikke erstatte en bilnavigasjonsenhet ihvertfall. Da må man betale for det. Skjermen er jo heller ikke helt på topp, men om du ikke krever så mye så duger den nok. Så med tanke på skjerm, størrelse, design og programvaremulighetene vil det nok bli en nedtur i forhold til Diamond, men som musikk- og kameratelefon er den jo bedre. N95 kan vel heller ikke erstatte et vanlig digitalkamera, med mindre du ikke er så nøye på kvaliteten. Den mangler jo blitz, så bilder tatt i dårlig belysning blir jo ikke på langt nær så bra som et vanlig digitalkamera. Men som nr. 2 er den god. Batteritiden er vel heller ikke noe særlig bedre enn på Diamond.

 

Er det maks 3500,- med abonnement?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...