Gå til innhold

Hodetelefoner til musikk, maks 500kr, god lyd og bra utseende?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe nytt headset i og med at PortaProene mine faller fra hverandre snart.

 

Kriterier:

- god og velbalansert lyd (do'h)

- utseende

- komfort

- ikke for lang ledning

- ikke for store/tunge

(- et pluss om det virker til gitarbruk og, men ikke særlig i fokus)

 

har sett litt på AKG 518DJ og AKG 514, men disse har henholdsvis 2,5 og 3m ledning, hvilket kan bli litt mye? Pluss at folk stort sett sier at 518 er vonde å ha på over lengre perioder... dog ikke et stort problem da jeg som oftest bruker iPoden i en halvtime i strekk.

 

Har ikke kvittering på Kossene, hvis jeg hadde hatt det hadde jeg bare brukt garantien. Vet heller ikke hvor hodetelefonene ble kjøpt (fikk de til jul for noen år siden).

 

Hva kan dere anbefale? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skuffende aktivitet her...

 

Hei,

I denne prisklassen, kan jeg anbefale AKG k518 DJ. FIkk mine i posten idag og er positivt overrasket :)

 

Ufordelene er vel som du sikkert vet at de sitter ganske tight, men dette merker jeg nesten bare hvis lukker kjeven sammen (sitter aldri og gjør det uansett, så det har ikke vært et problem). Annet er at bøylen over hodet godt kunne hatt noen form for pute siden den presser ned i toppen av hodet. Gjør litt vondt for her. En ting som er smaksak er at i motsetning til porta pro, så synes AKG har en skikkelig dyp bromlebass istedenfor den dunking koss har. Er en kraftig bass, og jeg likte den. :p

 

Det positive er at det er en stilren hodetelefon, med bra lyd, og bra med bass. En liten bonus er jo at siden det lukkede øreklokker så er det litt lyddemping. Man hører fortsatt trafikk og mennesker etc, men det hjelper faktisk en del. Ikke tro at du kjøper et heaset med skikkelig lyddemping siden det gjør du ikke, men sammenlignet med prota pro, vil du merke en klar forskjell.

 

For å konkludere så vil tviler jeg litt på at de som står å skriker utover forumene at ørene brenner etter 15 minutter har normal hodeform, siden det eneste jeg har å utsette på dem er at bøylden presser ned i hodet, men jeg skal nok klare å fikse det på en kreativ måte :)

Annet enn det er det ikke annet å si om dem enn godord. Hører selv mye på rap og hiphop, men akkuratt nå har jeg latt det gå et par timer med klassisk Beethoven, og dette takler den langt bedre enn koss.

 

EDIT:

Angående ledningen dytter jeg den bare ned i lomma, så det er ikke mer irriterende enn hva du gjør det til!

Endret av 1337-Vestige
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...