dmdb Skrevet 7. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 Hei, fikk akkurat inn t240'n fra elkjøp(kjøpt på nett) og fant noe merkelig på skjermen. Det ser ut til å være noen ødelagte pixler. Trodde først at det var dritt og prøvde å blåse det vekk, men mislyktes. det er inne i skjermen. ser ut som 5-8 pixler sammen i en bue. i svart eller grått. merkes ikke på svart, men alle vanlige fargene. se bildet, dette ca på midten på venstre side av skjermen. Finnes det noe form for garanti utenom 30 dagers returrett eller angrerett. hvilke krav har jeg om jeg henvender med til elkjøp? samsung pixel garanti? om det er er noe sånt, hvem skal jeg da kontakte? Hvem skal i såfall dekke frakt-kostnadene? Ville ha en bra 24 tommer og brukte en del penger, men får dette, er veldig oppgitt. Så om det finnes noen muligheter vil jeg gjerne vite hva de er. all hjelp mottas med stort takk. mvh DB Siter Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 finnes internasjonal pixel garanti ja... men husker ikke helt hvordan denne var... ellers har jo elkjøp 30 dagers full returrett... du kan også prøve denne: http://www.jscreenfix.com/basic.php er en liten java applet som kan fikse skjermer med defekte pixler Siter Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 finnes internasjonal pixel garanti ja... men husker ikke helt hvordan denne var... ellers har jo elkjøp 30 dagers full returrett... du kan også prøve denne: http://www.jscreenfix.com/basic.php er en liten java applet som kan fikse skjermer med defekte pixler Jeg vil jo ha skjermen, om jeg returnerer denne, blir jeg nødt til å kjøpe ny uansett. denne "java aplet" vil ikke ødelegge noe på skjemen da? har tenkt å prøve det. trenger fortsatt hjelp. Siter Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 fant denne, men vet ikke helt om mitt tilfelle er omfattet. Siter Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 java applett saken vil ikke ødelegge noe... det er et lite program som kjøres i nettleser som brukes til å gjenopplive pixler... Siter Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 java applett saken vil ikke ødelegge noe... det er et lite program som kjøres i nettleser som brukes til å gjenopplive pixler... Har nå kjørt det og det hjalp ikke. Er det noen som har noe idé for hva jeg kan gjøre nå? Siter Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 Kanskje for tidlig å forvente mange svar men nå har jeg iallefall pakken skjermen inn i original embalasje inntil videre. Jeg vil uansett ikke se de pixlene. Siter Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 rakk ikke å ring og har nå sendt en mail til elkjøp om dette. Siter Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 7. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Elkjøp pleier å være rimelig greie med tanke på retur. Bare lever den og få pengene tilbake Endret 7. mars 2009 av pax1 Siter Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 Elkjøp pleier å være rimelig greie med tanke på retur. Bare lever den og få pengene tilbake Hei, takk for svar. Jeg vet at det finnes 30-dagers returrett. og 14 angrerett. Men er dette eneste mulighet? er jeg nødt til å levere tilbake varen? jeg kan ikke bare bytte mot ny skjerm? jeg vil som sagt ha samme skjerm tilbake igjen! har noen opplevd samme pixel problem som jeg har. hva gjør man egentlig i slike tilfeller. kontakte samsung? mvh db Siter Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 Dra til elkjøp og lever tilbake skjermen på 30 dagers full returrett løsninga, kjøp en ny skjerm fra et annet sted... Eller begynn å krangle på reklamasjon og pixelgarantier og whatnot. Siter Lenke til kommentar
dabooo Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 en fin ting med samsung er at de har livstids garanti på pixelfeil og 0 tolerangse garanti. Dvs får du 1 død pixel, har du faktisk rett på ny skjerm, uten kostnader! så vidt jeg vet er dette den beste garantien på skjerm blandt alle leverandører? :O Siter Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) en fin ting med samsung er at de har livstids garanti på pixelfeil og 0 tolerangse garanti.Dvs får du 1 død pixel, har du faktisk rett på ny skjerm, uten kostnader! så vidt jeg vet er dette den beste garantien på skjerm blandt alle leverandører? :O Har du en link for å bekrefte disse påstandene? Vet samsung har kjørt 3 års "zero bright dots" garantier på ENKELTE modeller og i enkelte deler av verden. Men noe ut over dette har jeg aldri sett. Endret 15. mars 2009 av OC-Freak Siter Lenke til kommentar
dabooo Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 prata med service avdelingen på expert, han som sa at alle skjermer fra samsung hadde denne type garanti Siter Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) prata med service avdelingen på expert, han som sa at alle skjermer fra samsung hadde denne type garanti Akkurat ja, det kom fra en useriøs kilde som jeg tenkte ja. Samsung sine standarder for pikselfeil Endret 15. mars 2009 av OC-Freak Siter Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Det er ikke noe slik garanti, det er ofte en sånn 5 døde pixler innenfor en kvadrattomme på skjermen før du kan få ny. Bare lever den tilbake på retur og kjøp en ny en, helt til du finner en som er plettfri. Har samme skjermen selv og har ikke noen pixelfeil, men dette kan også komme senere hvis du rister skjermen, dunker osv. Men som oftest skal det litt til før en pixel detter ut. Siter Lenke til kommentar
dabooo Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) det stemmer i allefall ikke, ble leverte en skjerm nå, 2 år etter den ble kjøpt med 1 pixel feil, bled levert en klass ny en på samsung sin garanti (pixel feilen er HELT nede i høyre hjørnet) Hvorfor skulle dette være en useriøs kilde forresten? Er jo snakk om en polecy som butikken følger etter hva leverandør opplyser, får du 1 pixel feil lever den til oss, og du får en ny, sa han til meg, uansett modell. Teit av deg og si sånn når du ikke veit hva du snakker om. Han opplyste oss om at fikk vi pixel feil (kun 1 hvor som helst i bildet) leverer vi den tilbake, og får en ny. Endret 15. mars 2009 av dabooo Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.