Gå til innhold

ny samsung t240 med pixel problem! Trenger virkelig hjelp! Bilde.


dmdb

Anbefalte innlegg

Hei,

 

fikk akkurat inn t240'n fra elkjøp(kjøpt på nett) og fant noe merkelig på skjermen. Det ser ut til å være noen ødelagte pixler. Trodde først at det var dritt og prøvde å blåse det vekk, men mislyktes. det er inne i skjermen.

 

ser ut som 5-8 pixler sammen i en bue. i svart eller grått. merkes ikke på svart, men alle vanlige fargene.

 

se bildet, dette ca på midten på venstre side av skjermen.

 

Finnes det noe form for garanti utenom 30 dagers returrett eller angrerett.

 

 

hvilke krav har jeg om jeg henvender med til elkjøp?

 

samsung pixel garanti? om det er er noe sånt, hvem skal jeg da kontakte?

 

Hvem skal i såfall dekke frakt-kostnadene?

 

 

Ville ha en bra 24 tommer og brukte en del penger, men får dette, er veldig oppgitt. Så om det finnes noen muligheter vil jeg gjerne vite hva de er.

 

all hjelp mottas med stort takk.

 

mvh

DB

post-103611-1236429121_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
finnes internasjonal pixel garanti ja... men husker ikke helt hvordan denne var... ellers har jo elkjøp 30 dagers full returrett...

 

du kan også prøve denne: http://www.jscreenfix.com/basic.php

 

er en liten java applet som kan fikse skjermer med defekte pixler

 

 

Jeg vil jo ha skjermen, om jeg returnerer denne, blir jeg nødt til å kjøpe ny uansett.

denne "java aplet" vil ikke ødelegge noe på skjemen da? har tenkt å prøve det.

 

 

trenger fortsatt hjelp.

Lenke til kommentar
Elkjøp pleier å være rimelig greie med tanke på retur. Bare lever den og få pengene tilbake :)

 

 

Hei, takk for svar.

 

Jeg vet at det finnes 30-dagers returrett. og 14 angrerett.

 

Men er dette eneste mulighet? er jeg nødt til å levere tilbake varen? jeg kan ikke bare bytte mot ny skjerm? jeg vil som sagt ha samme skjerm tilbake igjen!

 

har noen opplevd samme pixel problem som jeg har.

 

hva gjør man egentlig i slike tilfeller. kontakte samsung?

 

mvh

db

Lenke til kommentar
en fin ting med samsung er at de har livstids garanti på pixelfeil og 0 tolerangse garanti.

Dvs får du 1 død pixel, har du faktisk rett på ny skjerm, uten kostnader! :)

så vidt jeg vet er dette den beste garantien på skjerm blandt alle leverandører? :O

 

Har du en link for å bekrefte disse påstandene?

 

Vet samsung har kjørt 3 års "zero bright dots" garantier på ENKELTE modeller og i enkelte deler av verden. Men noe ut over dette har jeg aldri sett.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Det er ikke noe slik garanti, det er ofte en sånn 5 døde pixler innenfor en kvadrattomme på skjermen før du kan få ny. Bare lever den tilbake på retur og kjøp en ny en, helt til du finner en som er plettfri. Har samme skjermen selv og har ikke noen pixelfeil, men dette kan også komme senere hvis du rister skjermen, dunker osv. Men som oftest skal det litt til før en pixel detter ut.

Lenke til kommentar

det stemmer i allefall ikke, ble leverte en skjerm nå, 2 år etter den ble kjøpt med 1 pixel feil, bled levert en klass ny en på samsung sin garanti

 

 

(pixel feilen er HELT nede i høyre hjørnet)

 

 

Hvorfor skulle dette være en useriøs kilde forresten?

Er jo snakk om en polecy som butikken følger etter hva leverandør opplyser, får du 1 pixel feil lever den til oss, og du får en ny, sa han til meg, uansett modell.

Teit av deg og si sånn når du ikke veit hva du snakker om.

Han opplyste oss om at fikk vi pixel feil (kun 1 hvor som helst i bildet) leverer vi den tilbake, og får en ny.

Endret av dabooo
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...