Gå til innhold

Anmeldelse: Empire: Total War (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tilbake til spillet, jeg merker at det lagger en del. Typisk når man har ventet på et spill i over ett år at man ikke har bra nok PC. :(

 

Til spill som dette oppgraderer man pcen. Skal jo gjøres før eller senere uansett :p

 

Det var planen, men så gikk litt av studielånet til ny laptop, som jeg trengte, og jeg får ikke nok penger til å oppgradere før i juni, når feriepengene kommer. :(

Lenke til kommentar
Hmm kanskje det er fordi jeg før trodde det samme som deg, men i ettertid har fått ny informasjon om at de ikke kan kreve gebyr om varen er deklarert korrekt og at man da kun skal betale mva.

Enten har både Tollvesenet og Posten feil flere steder på nettsidene sine, eller du vil få en regning som er kroner 103,- høyere enn det du tror. Eller litt mer, hvis prisen din ikke inkluderte frakt (må momse av frakt og når det går over 200).

 

For all del, jeg unner deg at du har flaks og slipper unna. Men hvis avsender har merket forsendelsen slik de skal, er sjansen forsvinnende liten.

Lenke til kommentar
Jeg regnet mva på hele prisen, så det blir nok ikke mer enn jeg tror :). Og neida, jeg har nok rett ifb. med korrekt deklarasjon.

Makan til sta.

 

Fra www.toll.no (uthevingen er min):

 

Fortoller du varen selv slipper du å betale gebyr for selve fortollingen, men firmaet som frakter og lagrer varen vil vanligvis belaste deg med et gebyr for forsendelse og lagring av varen.

 

Fra Posten.no prisliste:

 

Kr 103,- Ekspedisjon egenfortolling og tollagerkostnad*.

 

* Prisen dekker kostnadene knyttet til lovpålagte oppgaver som Posten må utføre: Ankomstbehandling, registrering av sendingen og pliktig tollagerregnskap overfor Tollvesenet.

 

Fra Posten.no FAQ:

 

Hvorfor tar Posten betalt for "Forenklet tollbehandling"?

Svar:

Prisen dekker kostnadene knyttet til lovpålagte oppgaver som Posten må utføre: ankomstbehandling, registrering av sendingen og pliktig tollagerregnskap overfor Tollvesenet.

 

og videre:

 

Er det fortsatt billigere å fortolle sendinger med verdi 200 – 1000 kroner selv?

Svar:

Nei, prisen for egenfortolling og prisen for forenklet tollbehandling er den samme.

 

Lykke til med å overbevise Posten om at de ikke har rett til å kreve deg for kr. 103,-.

Lenke til kommentar

Spillet er da vitterlig særs buggy, og i min andre game ( den første varte 30 min ) har jeg klart å dominere kontinentet med Preussen.

 

AI'en er fra tid til annen totalt ubrukelig. Fiendens tropper vender meg ofte ryggen, andre ganger rikker de seg ikke av flekken - selv om de blir pepret med bly.

 

Grafikken i landslagene er forøveri ikke noe bedre enn den til Total War 2...

Lenke til kommentar

Drit i postdiskusjonen er dere snill. Uansett hva slags gebyrer man ender opp med så er det billigere å bestille fra utlandet om prisen er 27£. Dette er selvsagt gitt at gebyrene ikke overstiger selve kjøpesummen, og det tviler jeg veldig sterkt på.

 

Kjøper man på nett så må man dessuten regne kr 50 i frakt. Special forces hos platekompaniet 650kr vs 350kr + gebyrer kjøpt fra play.com(null fraktkostnader)

 

Hvordan noen får det til å bli billigere å kjøpe det her i Norge vites ikke.

Lenke til kommentar

Siden man fort bli beskyldt for det ene og det andre i dette forumet, om man står på sitt, så skal jeg legge diskusjonen død. Derimot er jeg fullstendig klar over det du sier Mascot, dermed ble jeg gledelig overrasket når en meget godt informert forumbruker hadde ny informasjon i saken. Jeg skal se om jeg ikke finner hans henvisninger til lovverket på dette, så kan posten mene akkurat hva de vil på sine nettsider forøvrig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Litt moro at man gnur på en 50-lapp når det er par poster over slås utvetydig fast at man selvfølgelig oppgraderer pc'n sin når man kjøper et sånt spill. Ergo kommer kostnadene til å dra seg opp til et par tusen og den femtilappen er glemt for lenge siden ;)

 

Satt igang nedlasting av demoen igår, klarte ikke dy meg. Bare synd Steam strupa linja ned til under 100mbit/s. Testen får bli ikveld til fruens store ergelse. Noe må ofres..

Lenke til kommentar

Og som mitt poeng var, jeg gjør det ikke i dette tilfellet for å spare 250, 100 eller 50,- :), alene.

Bestilte jeg fra utlandet for å spare 50,- til 250,-? Nei.

Gjorde jeg det for enkelhetens skyld, at det ikke ble noe dyrere og at jeg ikke trenger spillet før om en ukes tid? Ja.

Å "Rusle" til butikken innebærer ofte tid mange ikke har, eller avstander som er helt uakseptable.

Jeg oppgraderer også PCen for mye mer enn et par tusen :hmm:

 

Forøvrig har jeg siden april 2008 kjøpt 31 stk PS3 spill, 23 stk 360 spill, 33 stk PC spill og 30 BD filmer. Jeg har kjøpt alle fra utlandet og 95% har kostet under 150-180,- inkl. frakt mens de hadde full pris i Norge. I lengden sparer man MYE penger på dette. Hardware derimot kjøper jeg hovedsaklig alltid fra norske nettbutikker(og som privatperson) for å ha returrettigheter mm.

 

Hadde jeg kjøpt alt som er nevnt over, fra norske nettbutikker, hadde jeg ant. brukt like mye mer i differanse som det PC oppgraderingen nå koster meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjøpte E:TW gjennom steam (det tok tid å laste gitt.. :( ) Men har jo vært klistret foran pc siden fredag da det var ferdig nedlastet.

Må jo si at dette er ett fantastisk spill :thumbup: Satte alle innstillinger til ultra og smilte meg inn i nattetimene mens krigstrommene runget i bakgrunnen.

 

Er jo noen bugs her og der og spillet har tryna 3 ganger, men jeg er uansett frelst (igjen). Spillet ble forøvrig mye mer stabilt når jeg disablet physX i kontrollpanelet.. :hmm: aner ikke hvorfor, men sånn var det!

 

Tror dette kan være spillet som får kona til å gå :tease:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...