Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 11:40 - 11:55 ×

Hjelp! Gitar Forsikrings spørsmål."


merit12

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 år og satt oppe til klokka 5 på natta og surfa på nettet helt til jeg skulle legge meg , og uheldigvis så lå min gibson sg special faded til 8 tusen kr på bakken ,

det var helt mørkt og jeg kunne ikke se en ting og uheldigvis så tråkket jeg på den så halsen og bodyen brakk på den.

det var et uhell og jeg kjøpte gitaren på salg på en svenks side til 5 tusen.

og jeg vet ikke åssen det er med skadeforsikring og sånn, skal de fiksen den eller må jeg,

ps det var et uhell...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, dette blir selvfølgelig dekket av forsikringen. De eneste tilfellene hvor du selv må betale for ting som blir ødelagt, er hvis du har ødelagt ting med vilje eller vært uforsiktig med tingene. Jeg kan ikke se at du har vært uforsiktig her, dermed får du alt igjen på forsikringen. Tror til og med du får tilbake ekstra mye penger siden du har vært maks uheldig.

EDIT: Husk å oppgi koden "LA8-PV" når du ringer til forsikringsselskapet ditt, da skjønner de at du kan dette og dermed stiller de ikke flere spørsmål. Tror også denne er feilpostet, så jeg rapporterer tråden og ber om at den flyttes til humor-kategorien.

Endret av H80
Lenke til kommentar

H80, to ord: skjerp deg! Han stiller et spørsmål og fortjener ikke et slikt svar som det du lirer av deg. Med din stålseriøse signatur ville jeg tro du var mer voksen, men akk.

 

@Merit12

Med mindre du tegnet en slik "uhellsforsikring" der du kjøpte gitaren din (slik f.eks Elkjøp tilbyr), dekker nok ikke butikken dette. Du kan jo høre med dine foreldre om de har en slags form for uhellsforsiking i innboforsikringen.

 

Ellers må du nok kontakte dem du kjøpte den av, forklare situasjonen og spørre om hvor mye det koster å reparere den.

Endret av BremnesX
Lenke til kommentar
Jada, dette blir selvfølgelig dekket av forsikringen. De eneste tilfellene hvor du selv må betale for ting som blir ødelagt, er hvis du har ødelagt ting med vilje eller vært uforsiktig med tingene. Jeg kan ikke se at du har vært uforsiktig her, dermed får du alt igjen på forsikringen. Tror til og med du får tilbake ekstra mye penger siden du har vært maks uheldig.

EDIT: Husk å oppgi koden "LA8-PV" når du ringer til forsikringsselskapet ditt, da skjønner de at du kan dette og dermed stiller de ikke flere spørsmål. Tror også denne er feilpostet, så jeg rapporterer tråden og ber om at den flyttes til humor-kategorien.

 

 

<3

Lenke til kommentar
Jeg er 16 år og satt oppe til klokka 5 på natta og surfa på nettet helt til jeg skulle legge meg , og uheldigvis så lå min gibson sg special faded til 8 tusen kr på bakken ,

det var helt mørkt og jeg kunne ikke se en ting og uheldigvis så tråkket jeg på den så halsen og bodyen brakk på den.

det var et uhell og jeg kjøpte gitaren på salg på en svenks side til 5 tusen.

og jeg vet ikke åssen det er med skadeforsikring og sånn, skal de fiksen den eller må jeg,

ps det var et uhell...

 

Hør med forsikringselskapet til foreldrene dine. Vet det finnes noen sånne totalulykkesforsikringer som dekker skade ved hendelige uhell. Man er stort sett dekket av forelderes forsikring når man er under 20. Du må sikkert regne med at reparasjon da blir løsningen og egenandelen er forholdsvis høy.

 

edit: Reiseforsikringer er ofte veldig liberale. Mitt tips er å ringe forsikringsselskapet.

Endret av radivx
Lenke til kommentar
H80, to ord: skjerp deg! Han stiller et spørsmål og fortjener ikke et slikt svar som det du lirer av deg. Med din stålseriøse signatur ville jeg tro du var mer voksen, men akk.

 

@Merit12

Med mindre du tegnet en slik "uhellsforsikring" der du kjøpte gitaren din (slik f.eks Elkjøp tilbyr), dekker nok ikke butikken dette. Du kan jo høre med dine foreldre om de har en slags form for uhellsforsiking i innboforsikringen.

 

Ellers må du nok kontakte dem du kjøpte den av, forklare situasjonen og spørre om hvor mye det koster å reparere den.

Ærlig talt, gutten har tråkket på gitaren sin og ødelagt den. Hvis du mener dette bør dekkes av noen som helst forsikring, så vil jeg holde meg langt unna det forsikringsselskapet du bruker. Hva mener du egentlig forsikring skal være til for? Folk som tråkker på gitarer/glipper steiner som dermed faller gjennom vinduer/leker politi og kjører inn i andre biler for moro?

 

 

Det er faktisk vi andre forsikringstagere som betaler for erstatningene forsikringsselskapet betaler ut. Og vi andre vil ikke være med på å betale for folk som ødelegger ting med vilje (eller ved å tråkke på tingene sine, som i dette tilfellet). Dette vet forsikringsselskapene veldig godt, og derfor er førsteposten morsom for dem som forstår dette.

 

Siden formuet også leses av folk under 18 med begrenset livserfaring, innser jeg imidlertid at sarkasmen gikk litt langt i mitt forrige innlegg i denne posten. Jeg beklager dette og ber om unnskyldning overfor de som eventuelt misforsto. Men budskapet opprettholder jeg: Når mine medassuranter selv tråkker på eller på annen måte ødelegger sine eiendeler, ønsker jeg ikke å bidra til erstatning.

Lenke til kommentar

@H80

Det at du ikke vet omfanget av forsikringsordninger gir deg ikke automatisk rett til å latterliggjøre dine meddebattanter.

 

Bl.a. kan nevnes at Gjensidige dekker dette under det de kaller 'Innbokasko'.

 

Og hvis du leser innlegget en gang til ser du at det ikke var "med vilje" som du sier. Det var et uhell. Greit nok at gitaren ikke var optimalt plassert, men fortsatt et uhell.

 

Med en slik innbokasko betaler man faktisk _mer_ for forsikringen, ergo går det ikke ut over din forsikringspremie.

Lenke til kommentar

dette er en helt grei tilfelle for innboforsikring, de kommer sikkert til å spør om kvitteringen.

egenandel er minst nkr. 2000,00.

 

reparasjon tror jeg du kan glemme, siden halsen er integrert i body'en og er nesten umulig

til å repareren.

( i tilfelle dette går an, vil dette blir alt for mange timer for en fagmann og vil kosten neste så mye som en nye. kostpris på en sg faded ligger forresten rund nkr. 10.000 her i norge )

 

lykke til videre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...