Jon_ Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har en 97 modell Corolla, som i følge http://www.dinside.no/104523/hva-er-bilen-din-verdt er verdt ca 28 000 kr. Nå har jeg delkasko på den, som koster 1000 kr i året, ogs om har en egenandel på 4000 kr. Spørsmålet da er om det er verdt å beholde delkasko eller om det er på tide å gi opp den? Finnes det noen beregniger på sånt?
magnusalex Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Siden delkasko kun dekker skader påført av tyverier, brann osv - og ikke egenpåført skade, tror jeg at jeg ville gitt opp den for lenge siden. Sjansen for at du kolliderer er nok større enn at bilen blir stjålet - tror du ikke?
>Jonas< Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 (endret) Siden delkasko kun dekker skader påført av tyverier, brann osv - og ikke egenpåført skade, tror jeg at jeg ville gitt opp den for lenge siden. Sjansen for at du kolliderer er nok større enn at bilen blir stjålet - tror du ikke? Men skulle man få steinsprut eller på annen måte bli nødt til å skifte ei rute og man ikke har delkasko kan det fort bli dyrt. Sjekk heller opp mot liknende biler på Finn og Autodb. Den kalkulatoren på Din side er ikke til å stole på. Endret 25. februar 2009 av >Jonas<
Jon_ Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Skrevet 25. februar 2009 Jeg skal uansett fikse steinsprut på ruta (som jeg har) før jeg dropper delkaskoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå